Vad är datorn värd? i5-8400 gtx970 m.m.

Permalänk
Medlem

Vad är datorn värd? i5-8400 gtx970 m.m.

Tänkte kika vad datorn är värd då jag funderar på att gå över till laptop.
Vad delarna har för värde per styck kan jag ta reda på men tänkte mer om vad ni tror man skulle kunna få för den i komplett utförande.

i5 8400
8GB ddr4 2666MHz
B360 m-atx
500GB evo 860 ssd
Ett äldre guld certifierat nätaggregat (kommer ej ihåg vad den hette)
Nvidia gtx 970 strix
Fractal design C mini

b360 ska det vara, lite snurrigt. Glömde chassit
Permalänk
Medlem

Hm b360 ska det vara och inte b350. Lite snurrigt när de heter så pass lika. Sedan har jag även lagt till chassit för det hade jag glömt skriva med och det är ett fractal design mini C.
Nu får vi hoppas att jag inte har glömt något mer ^^.

Sen har jag även försökt söka efter andrahandsvärde på i5 8400 men jag hittar inga auktioner alls på tradera (aktiva eller avslutade) så där har jag inte så mycket att gå på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Runt 3800kr(+- 200kr) om du ska sälja här, uppemot 5500kr förmodligen på Blocket/Tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Runt 3800kr(+- 200kr) om du ska sälja här, uppemot 5500kr förmodligen på Blocket/Tradera.

Tack för svar och alla andra som har kryssat i så jag har fått en uppfattning om värdet. Tror ni att det är svårare att sälja datorer/datordelar på sommaren? Tänker att många vill vara ute såhär års när det är fint väder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har sålt iväg ssd och gpu nu men har dessa kvar
i5 8400
8GB ddr4 2666MHz
B360 m-atx
Ett äldre guld certifierat nätaggregat (kommer ej ihåg vad den hette)
Fractal design C mini
Jag undrar lite vad ni tror om värdet på dessa.
Sen även en uppskattning om pris gällande om man säljer moderkort cpu och ram som paket.

Jag har sökt på i5 8400 men det är inte många som säljer dom.
Dessutom verkar i7 4790k moderkort och ram vara värt mer än i5 8400 moderkort och ram vilket är lite förvirrande.