Förstår mig inte på amazon UK, nekad köp med kort?

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på amazon UK, nekad köp med kort?

Har inte handlat på amazon sen förra året, nu försöker jag göra en beställning på amazon.co.uk men mitt köp nekas 2 gånger i rad ?

We're writing to let you know that the payment for the item listed below has been declined.

The issuing bank may have declined the charge if the name, expiry date, or post code you entered doesn't match the bank's information.

Valid payment information must be received within 5 days, otherwise your order will be cancelled.*

Har tagit bort mitt maestro kort till handelsbanken, kollat så internetköp o utlandet inte är bockat av, det är det inte ? siffror o allt stämmer ändå nekas det vart tusan ligger problemet ? Allt ser ju rätt ut när jag kollar om kortet är kopplat i inställningarna på amazon suck..

Permalänk
Hedersmedlem

Vad säger din banks kundtjänst?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Säker på att de accepterar Maestro, det kortet brukar kunna ställa till det med onlineköp utomlands.

Edit: UK based Maestro and Solo cards
https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ska paketet till Sverige?

Fick samma när jag försökte beställa (mitt skulle skickas till någon annan som bor i Ryssland).

Dock inte testat att köpa något till mig själv på ett tag.

Permalänk
Medlem

Har försökt köpa både från epic games, och ea store idag, inget av dessa fungerade. Kortet nekas trots att det finns pengar på kortet, och allt är aktiverat för internetköp på bankens hemsida.

edit : jag har mastercard

edit 2 : kundtjänsten på banken svarar inom 1 dag, har även skickat fråga till ea support.
Försökte köpa via paypal på epic games, och då gick köpet igenom trots att paypal belastar samma kort.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Har försökt köpa både från epic games, och ea store idag, inget av dessa fungerade. Kortet nekas trots att det finns pengar på kortet, och allt är aktiverat för internetköp på bankens hemsida.

edit : jag har mastercard

edit 2 : kundtjänsten på banken svarar inom 1 dag, har även skickat fråga till ea support.
Försökte köpa via paypal på epic games, och då gick köpet igenom trots att paypal belastar samma kort.

Har du öppnat för att kortet får används utomlands, köp över internet etc? Brukar vara regionsspärr på korten i dag.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk

@HazZarD:
Jag fick ett likadant meddelande som dig när jag handlade från Amazon DE,gjorde ett till köp med samma resultat.
Dagen efter har de skickat dubbel uppsättning och informerar mig om att "nu är varan skickad inga ändringar kan göras"

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Har du öppnat för att kortet får används utomlands, köp över internet etc? Brukar vara regionsspärr på korten i dag.

Köpte för någon månad sedan lite grejer från tyskland, och holland så jo.
Om inte banken har ändrat något, men konstigt att paypal fungerar för det är ju utomlands också.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

jag har handlat med kortet innan där utan problem, ja det är aktiverat i min bank för utlandsköp o allt.. förstår inte ska jag behöva ringa min bank o tigga för att dom ska godkänna en order från amazon, kanske den säkraste sidan man kan handla av i princip när det gäller kortköp ? ffan va pinsamt...

det ska till sverige ja, det står inget om att det inte skulle gå ? som sagt pengar finns på kontot, ingen spärr vad jag kan se på min banksida osv.. alla nummer på kortet stämmer på vad som är inlagt på amazons sida så jag fattar nada.... rör sig om 60 pund liksom.

Permalänk
Medlem

@HazZarD: Ingen har påstått att du ska ringa och tigga. Du har fått förslaget att du ska ringa din bank och fråga vad som eventuell kan vara problemet. Inte en jäkel på det här forumet kan svara på varför amazon eller din banken kan ha nekat ditt köpet. Det är något jag kan garantera dig ivf.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

jag har handlat med kortet innan där utan problem, ja det är aktiverat i min bank för utlandsköp o allt.. förstår inte ska jag behöva ringa min bank o tigga för att dom ska godkänna en order från amazon, kanske den säkraste sidan man kan handla av i princip när det gäller kortköp ? ffan va pinsamt...

det ska till sverige ja, det står inget om att det inte skulle gå ? som sagt pengar finns på kontot, ingen spärr vad jag kan se på min banksida osv.. alla nummer på kortet stämmer på vad som är inlagt på amazons sida så jag fattar nada.... rör sig om 60 pund liksom.

Du ska ringa din bank och fråga varför det blev nekat, istället för att sitta och spekulera på ett forum. Det är det enklaste och snabbaste sättet att avhjälpa ditt problem och få den information du vill ha.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Ashy | Customer Service
The payment was declined from the banks end .

fick svar från amazon allafall.. jävla skit bank alltså jag har inte gjort nåt fel.. det har funkat innan varför ska det nekas nu `? suck.. nu ska ja njuta av midsommaren istället o skita i detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ashy | Customer Service
The payment was declined from the banks end .

fick svar från amazon allafall.. jävla skit bank alltså jag har inte gjort nåt fel.. det har funkat innan varför ska det nekas nu `? suck.. nu ska ja njuta av midsommaren istället o skita i detta.

Enligt Handelsbankens villkor för Bankkort Maestro (Och frikortet om man har ett sånt kvar sedan tidigare) så står det följande: "Internetköp med Bankkort Maestro eller Frikort kan endast görashos internetbutiker anslutna till Mastercard® SecureCode™." Och Amazon använder inte MasterCard SecureCode. Källa: https://www.handelsbanken.se/shb/inet/icentsv.nsf/vlookuppics...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson: Se där. Och det svaret hade säkert TS redan fått 10.30 i morse om han orkat ringa till handelsbanken och frågat deras kundtjänst istället för att varit arg och irriterad och frågat på ett forum flera gånger om och om igen. Tänka sig

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning att ha Maestro? Är ju 100% skräpkort.
Eller man kanske inte kan få ett vettigt kort om man är under 18 nu för tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Finns det någon anledning att ha Maestro? Är ju 100% skräpkort.
Eller man kanske inte kan få ett vettigt kort om man är under 18 nu för tiden?

Beror på vad man använder det till, men mitt Frikort kostar inget per år (dock så går det inte o teckna det längre). Vad är det som gör att du tycker att det är ett 100% skräpkort?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Beror på vad man använder det till, men mitt Frikort kostar inget per år (dock så går det inte o teckna det längre). Vad är det som gör att du tycker att det är ett 100% skräpkort?

Av anledning ovan, det är skräp att handla utomlands med.
Bryr mig inte direkt om att betala 39kr månaden för mitt Visa + bank funktioner + kreditkort som backup dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Av anledning ovan, det är skräp att handla utomlands med.
Bryr mig inte direkt om att betala 39kr månaden för mitt Visa + bank funktioner + kreditkort som backup dock

Jag har handlat med mitt kort utomlands utan några som helst problem, då pratar jag om IRL och inte på nätet. Använder mig numera av Revolut när jag handlar på nätet/utomlands, då slipper jag växlingsavgifter som bankerna tar mm plus att jag kan växla när kursen är bra och sedan använda pengarna när jag vill

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Finns det någon anledning att ha Maestro? Är ju 100% skräpkort.
Eller man kanske inte kan få ett vettigt kort om man är under 18 nu för tiden?

ja eftersom jag förlorade jobbet för några månader sen och har en sjukdom o depression pga allt privat skit som hänt, så är det inte aktuellt med något annat kort, verkar inte som det går att handla med maestro längre på amazon trots att det funkat tidigare, vilket skit alltså..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja eftersom jag förlorade jobbet för några månader sen och har en sjukdom o depression idag så är det inte aktuellt med något annat kort, verkar inte som det går att handla med maestro längre på amazon trots att det funkat tidigare, vilket skit alltså..

Beklagar det.
Men man behöver inte ha jobb eller något för att få ett vanligt betalkort som Mastercard som fungerar överallt.

Permalänk
Hedersmedlem

Är du redan kund i Handelsbanken och skött dina affärer så brukar de kunna ordna deras vanlig kort (vanlig Mastercard tror jag för närvarande, Visa till företag av någon anledning). Kostar tyvärr 300kr om året.

Jag har iaf aldrig haft problem med HB under mina 25 år i banken, oavsett andra omständigheter (inklusive nämnda tråkigheter), men har alltid upprätthållit en personlig kontakt, som ju är en av huvudskälen att ha just Handelsbanken. Så länge de vet vem man är och har historik brukar det lösa sig. Först när man börjar rota i krediter över 50' och liknande som det kan bli större problem eftersom de då inte längre får ta lokala beslut, utan måste dras högre upp.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Skaffa revolut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Skaffa revolut

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Revoluts gratis kort är ett Visa kort och går o handla med på nätet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Finns ett gäng gratis betalkort, några är N26, Revolut och P.F.C. P.F.C. är Betalo (alltså svensk firma) som bytt namn och ökat antalet tjänster. PFC och Revolut är väl bäst bland dessa om du ska använda SEK. Många fackföreningar har också medlemserbjudanden så du kan skaffa t.ex. Danske Banks betalkort och kontopaket för 14,50 kr/m.

Även som arbetslös kommer du också kunna ansöka om kreditkort utan årsavgift, och skulle t.ex. kunna köra ett kort där du kan sätta in pengar i förskott och bara använda den summan så du slipper få räkningar.