Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Bildexpert

Jag är själv f.d. brevbärare och vet hur mycket den yrkeskåren får slita för en ynklig ersättning. Postnord verkar ha bytt styrelse/VD stup i kvarten och varje gång är det nya löften men som vanligt blir det mycket ord och lite verkstad från dem. Det skapas inga goda förutsättningar för någon att möta målen men de som sitter högst upp ska förstås få avskedslön deluxe när de byts ut i varje fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

Någon som har koll på vad följande betyder? Skickat en retur till Danmark för byte av produkt med Postnord.

Transport av försändelsen har påbörjats i avsändarlandet <<<
Scan fra udlandet.
Försändelsen har lämnat avsändarlandet.
Försändelsen är på väg.
Transport av försändelsen har påbörjats i avsändarlandet.
Försändelsen har lämnats av avsändaren.

Den har suttit på denna status under hela Fredagen från och med tre på morgonen. Borde det inte stå att paketet ska ha anlänt till mottagarlandet om den registrerat att försändelsen har lämnat avsändarlandet? Eller är det så att Postnordsföraren också plockade med sig den nya varan från Danmark och är på väg tillbaka? Är Postnord så pass effektiva att de kör paket till Danmark från Stockholm, anländer, byter vara och kör tillbaka på 20 timmar? Butiken i Danmark använder inte Postnord dock utan UPS.

När din försändelse lämnat Sverige behöver du använda mottagarlandets spårningstjänst. Dock osäker om det gäller Danmark eftersom de ingår i PostNord koncernen.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Klantnord....

Verkar inte som det kommer till ombudet idag heller, suck!

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Nu är Postnord i farten igen istället för att skicka ett sms så får jag tre olika brev på samma dag där alla innehåller en likadan avi. Hur tänker man då?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Nu är Postnord i farten igen istället för att skicka ett sms så får jag tre olika brev på samma dag där alla innehåller en likadan avi. Hur tänker man då?

Jag fick åtta med samma kollinr
Brevbäraren får ju lite brev att dela ut i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jag fick åtta med samma kollinr
Brevbäraren får ju lite brev att dela ut i alla fall.

https://i.imgur.com/oB0ATjl.jpg

Jag har 5st liggandes nu, packetet fins i partille, jag bor utanför varberg.

Paketet har tagits tillbaks av Conrad, Conrad säger dom satt gammal kollinummer men jag undrar hur postens jävla datasystem kan tillåta gamla kollinummer med fel mottagare.
Innan dess slog posten sönder mina packet från tyskland men ÅF där skickade nytt asap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jag fick åtta med samma kollinr
Brevbäraren får ju lite brev att dela ut i alla fall.

https://i.imgur.com/oB0ATjl.jpg

Nu slår jag dig!

12st

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jag fick åtta med samma kollinr
Brevbäraren får ju lite brev att dela ut i alla fall.

https://i.imgur.com/oB0ATjl.jpg

Vad håller dom på med? Bra för naturen är det ju inte.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jag har 5st liggandes nu, packetet fins i partille, jag bor utanför varberg.

Paketet har tagits tillbaks av Conrad, Conrad säger dom satt gammal kollinummer men jag undrar hur postens jävla datasystem kan tillåta gamla kollinummer med fel mottagare.
Innan dess slog posten sönder mina packet från tyskland men ÅF där skickade nytt asap.

Om det är Conrad som är i farten skulle jag tro att chansen är stor att Postnord är oskyldiga. Beställde en sak från dem via Cdon för någon vecka sedan. Paketet kommer till mitt utlämningsställe och aviseras till min mobil. Däremot är det inte mitt namn och adress på paketet... Ingen aning om vad som fanns i paketet, Conrad tog det i retur och jag hänvisades till att lägga en ny order. Märkligt dock att det kom till mitt utlämningsställe då det enligt personalen skulle till en annan stad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Conrad, dom säger att dom använt gamla kollin.
På tal om CDON, samma sak hände med dom för ett tag sedan, var en SSD troligen från CDON själva.

Men oavsett hur fan kan posten tillåta gamla kollinummer? Inte bara conrad som det hänt för, posten måste ju har spärrar i systemet så man inte kan återanvända kollin, eller är det så svårt att programmera in en sådan spärr?

Om posten delar ut batcher med kollin så borde väl dom vara ansvariga i slutändan tycker man, både att företag får aktuella kollin men också att gamla nekas i systemet direkt och inte får användas.

Företagen bara använder "IT problem" som bortflykter i dag, ungefär som allt är OK så.
Nej det är det fan inte tycker jag.

Conrad tog tillbaks mitt packet med, men fick tag i 2 av 3st innan det hände dock.

Permalänk

För min del har Postnord skött sig utan anmärkning det senaste året
(har inte beställt så mycket de senaste åren fram tills förra sommaren).
Hade en liten incident tidigare i vintras där paketet hade lämnat terminalen i Örebro men
inte kom fram till utlämningsstället. Efter 2 dagar tog jag kontakt med Postnords kundservice
och cirka 2 timmar senare dök paketet upp på utlämningsstället. Övriga försändelse har posten hanterat utan anmärkning. Förseningar har berott på att leverantören har varit långsamma med att få paketet ut genom dörren.

UPS är däremot rena rama mardrömmen att ha att göra med. Dyker upp utan förvarning
mitt på dagen när man är på jobbet, vägrar ringa först, vägrar tala om när de tänkt komma
mer än någon gång mellan 9-19, vägrar avtala en tid när kan komma, otrevlig personal i kundtjänst (pratade med riktigt dryg person idag).

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Inaktiv

Hade varit trevligt om folk kunde ange om det var Inrikes eller utrikes paket de talar om!

(Min upplevelse: PN sköter sig "ok" med inrikes, men "utrikes" är bortom all kritik!)

Permalänk
Medlem

Nån som kan föklara vad som händer:

"Ovanligt stora paketmängder leder till att fler mottagare har frågor om just sitt paket. Därför kan väntetiden hos kundservice vara längre än normalt. "

Länk: https://www.postnord.se/storningsmeddelanden/mer-paket-an-van...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jag har 5st liggandes nu, packetet fins i partille, jag bor utanför varberg.

Paketet har tagits tillbaks av Conrad, Conrad säger dom satt gammal kollinummer men jag undrar hur postens jävla datasystem kan tillåta gamla kollinummer med fel mottagare.
Innan dess slog posten sönder mina packet från tyskland men ÅF där skickade nytt asap.

Var utanför Varberg bor du? Kör nämligen för Posten i Varberg och skulle vara intressant att veta vad det var som vi slagit sönder på terminalen här .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Var utanför Varberg bor du? Kör nämligen för Posten i Varberg och skulle vara intressant att veta vad det var som vi slagit sönder på terminalen här .

Skickar kollit till dig på PM.
Var två server moderkort från Tyskland där det var hål i lådan och ett hörn var bortslaget sedan hade någon stoppat franska skruv innanför hålet som definitivt inte hörde dit.
Har köpt från detta företaget flera gånger och aldrig fått franska skruv så

Lite bilder på några av skadorna på packet och innehåll.

Dom gjorde i alla fall 2 leveransförsök innan dom fick fram det.
Det är 50/50 och det är inte ovanligt att det lastas på och av en bil 3 gånger innan dom lyckas leverera, antar att dom inte har tid.

När dom får ut paketen på första försöket är dom MINT men tar det 2-3 försök så är dom alltid sönderslagna och denna gången så fick grejorna stryk.
Nu kan paketet skadats utomlands MEN jag finner det osannolikt då jag som sagt vet att paketen alltid blir mos när dom misslyckas med först och i bland andra leveransförsöket.
Flera hörn på moderkorten var kassa, böjda pins för nåt hade uppenbarligen träffat ovansidan vid jacket man kan se på kartongen.

Ena moderkortet klarade sig, det andra såg i mina OCD ögon ut som skit.

Jag är rätt säkert på att någon saknar sina franska skruv också som säkert har ett hål i sitt packet, fans nog en orsak att jag inte fick den dåliga sidan mot mig och att chauffören inte ville se min legitimation, han vände så snabbt i dörren att jag trodde han hade eld i baken.

Att dom inte vill se legitimation tycker jag är lustigt, jag bryr mig egentligen inte så mycket om det men varför följer posten inte sin egna policy vid leverans till dörren, på utlämningsställena är dom stenhårda och telefonsupporten är omöjligt när nåt blivit fel med adresseringen.

Personligen förstår jag inte varför posten strular med hemkörning på utlandspaket, det är gångavstånd till alla utlämningsställen här oavsett var man bor och skiten blir alltid mer sönderlagen och tar lägre tid att komma fram om det ska köras ut.

Sedan måste man ju vara hemma då också.

Det var 2st olika postbilar på gatan en dag, en som levererade pall, en som levererade SMÅ packet och en för medelstora som mitt som kom nästa dag. Vad vet jag men verkar lite halvt ineffektivt med dessa knappt fungerande utkörningar om man inte specifikt beställt det.

Jag käner en som jobbade på Posten i Varberg, tror han hade en chef position av nåt slag, han var kanon och fixade alla problem för mig och polarna när packet kom bort tex och körde ut dom personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Skickar kollit till dig på PM.
Var två server moderkort från Tyskland där det var hål i lådan och ett hörn var bortslaget sedan hade någon stoppat franska skruv innanför hålet som definitivt inte hörde dit.
Har köpt från detta företaget flera gånger och aldrig fått franska skruv så

Lite bilder på några av skadorna på packet och innehåll.
https://i.imgur.com/6GTZ01M.jpg
https://i.imgur.com/eZDrFRi.jpg
https://i.imgur.com/a6X1Mpv.jpg
https://i.imgur.com/llVguZO.jpg

Dom gjorde i alla fall 2 leveransförsök innan dom fick fram det.
Det är 50/50 och det är inte ovanligt att det lastas på och av en bil 3 gånger innan dom lyckas leverera, antar att dom inte har tid.

När dom får ut paketen på första försöket är dom MINT men tar det 2-3 försök så är dom alltid sönderslagna och denna gången så fick grejorna stryk.
Nu kan paketet skadats utomlands MEN jag finner det osannolikt då jag som sagt vet att paketen alltid blir mos när dom misslyckas med först och i bland andra leveransförsöket.
Flera hörn på moderkorten var kassa, böjda pins för nåt hade uppenbarligen träffat ovansidan vid jacket man kan se på kartongen.

Ena moderkortet klarade sig, det andra såg i mina OCD ögon ut som skit.

Jag är rätt säkert på att någon saknar sina franska skruv också som säkert har ett hål i sitt packet, fans nog en orsak att jag inte fick den dåliga sidan mot mig och att chauffören inte ville se min legitimation, han vände så snabbt i dörren att jag trodde han hade eld i baken.

Att dom inte vill se legitimation tycker jag är lustigt, jag bryr mig egentligen inte så mycket om det men varför följer posten inte sin egna policy vid leverans till dörren, på utlämningsställena är dom stenhårda och telefonsupporten är omöjligt när nåt blivit fel med adresseringen.

Personligen förstår jag inte varför posten strular med hemkörning på utlandspaket, det är gångavstånd till alla utlämningsställen här oavsett var man bor och skiten blir alltid mer sönderlagen och tar lägre tid att komma fram om det ska köras ut.

Sedan måste man ju vara hemma då också.

Det var 2st olika postbilar på gatan en dag, en som levererade pall, en som levererade SMÅ packet och en för medelstora som mitt som kom nästa dag. Vad vet jag men verkar lite halvt ineffektivt med dessa knappt fungerande utkörningar om man inte specifikt beställt det.

Jag käner en som jobbade på Posten i Varberg, tror han hade en chef position av nåt slag, han var kanon och fixade alla problem för mig och polarna när packet kom bort tex och körde ut dom personligen.

Tror jag vet vem du pratar om hans namn börjar på S brukar vara han som fixar saker där nämligen, precis den sidan jag jobbar på, är terminalare/c chaufför. Som det funkar på posten så har du 3 olika "chaufförer", du har dom som leverar brev och varubrev, detta är dom du ser i små bilar vanliga brevbärare helt enket, sedan har du skåpbilschaufförerna, det är dom som kör ut troligen detta kolli du hade eller maskingods som det också kallas, sen har vi det jag gör, kör enheter (pallgods) och ombudsburar (dom burarna som du får dina vanliga ordrar från valfri webbutik), gällande din låda så tror jag inte att det är skåpbilens fel här.

Vi får allt vårat gods i burar tillsammans med en massa annat, dom som packar dessa burar är folket uppe på härryda och det är verkligen inte ovanligt att saker och ting åker på stryk, maskingods får väga 35kg som mest, detta innebär att skulle ett sådant paket bli slängt ovanpå ditt paket så förvånar det mig inte det minsta att det gett med sig, när gods inte leveras ut så går det tillbaka till terminalen i varberg och läggs i burar för att sorteras om och skickas ut nästa dag, paket som inte blir utdelade åker in i burar igen tillsammans med allt gods som dom hämtat upp under dagen och skickas upp till härryda där det sedan sorteras om och skickas ut igen. Tilläggas skall att då du bor där du bor så vet du kanske om att du har ett ganska stort industriområde jämte motorvägen, där kan jag säga att det är inte lätta saker dom skickar därifrån tyvärr.

En sak du kan göra är att begära att paketet stannar på terminalen om det är något sånt här paket och åka in och hämta det själv dagen efter/efter 16.

Permalänk
Medlem

Har några KickStarter projekt på gång men Kontaktade KickStarter och svaret var att de inte lägger på någon moms så får ta och av-beställa dem innan de postar och de drar pengar. Det som ligger på posten nu kommer alltså att ta evigheter att få hem och blev dyrare i frakt plus postnord och moms så jag lägger ner detta i framtiden.

PS: Blev sammanlagt 87 kr för att betala moms på 12 kr.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Ahh, Postnord...

Bestälde lite gitarrgrejer från Thomann i tyskland. Paketet kom fram till Sverige utan problem och jag kunde spåra det via postnords spårningstjänst.

Får uppdateringen att en leverans har misslyckats eftersom mottagaren ej gick att nå. Så jag skrev ett mail till dem och frågade hur de klassar en mottagare som okontaktbar och om det inte är lite märkligt att de uppenbarligen inte ens behöver försöka få tag på mig innan de anser mig onåbar.

Jag hade ju SMS-avisering så det kan ju inte vara så att de saknade mitt nummer.

Fick som svar att de behövde mitt kollinummer för att kunna kolla upp detta närmre. Förstår inte riktigt vad mitt kollinummer har med deras policys att göra dock.

Så paketet blev inte levererat hem, det var ingen sms-avisering och eftersom de spenderade en dag med att låtsas försöka leverera det istället för att bara köra det direkt till utlämningsstället så saknade jag gitarrgrejer över midsommar. Starkt jobbat där...

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Tror jag vet vem du pratar om hans namn börjar på S brukar vara han som fixar saker där nämligen, precis den sidan jag jobbar på, är terminalare/c chaufför. Som det funkar på posten så har du 3 olika "chaufförer", du har dom som leverar brev och varubrev, detta är dom du ser i små bilar vanliga brevbärare helt enket, sedan har du skåpbilschaufförerna, det är dom som kör ut troligen detta kolli du hade eller maskingods som det också kallas, sen har vi det jag gör, kör enheter (pallgods) och ombudsburar (dom burarna som du får dina vanliga ordrar från valfri webbutik), gällande din låda så tror jag inte att det är skåpbilens fel här.

Vi får allt vårat gods i burar tillsammans med en massa annat, dom som packar dessa burar är folket uppe på härryda och det är verkligen inte ovanligt att saker och ting åker på stryk, maskingods får väga 35kg som mest, detta innebär att skulle ett sådant paket bli slängt ovanpå ditt paket så förvånar det mig inte det minsta att det gett med sig, när gods inte leveras ut så går det tillbaka till terminalen i varberg och läggs i burar för att sorteras om och skickas ut nästa dag, paket som inte blir utdelade åker in i burar igen tillsammans med allt gods som dom hämtat upp under dagen och skickas upp till härryda där det sedan sorteras om och skickas ut igen. Tilläggas skall att då du bor där du bor så vet du kanske om att du har ett ganska stort industriområde jämte motorvägen, där kan jag säga att det är inte lätta saker dom skickar därifrån tyvärr.

En sak du kan göra är att begära att paketet stannar på terminalen om det är något sånt här paket och åka in och hämta det själv dagen efter/efter 16.

Jo häryda har inget gott ryckte, känner en chaför som ahr lite erfarenhet sedan en som jobbat på posten tills för nåt årsedan i varberg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jo häryda har inget gott ryckte, känner en chaför som ahr lite erfarenhet sedan en som jobbat på posten tills för nåt årsedan i varberg.

Då skall du se Hubben, dit alla pallar går, har visserligen inte varit uppe på Härryda ännu men hubben är lite av ett dårhus xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Då skall du se Hubben, dit alla pallar går, har visserligen inte varit uppe på Härryda ännu men hubben är lite av ett dårhus xD

På tal om pall. Polarens jobb beställde 1.2 Ton hardox till sin Stenkross, hjullastare och annat som behöver nytt stål då berg sliter hårt på grejorna.

Den pallen kom BORT Dom undrar lite hur posten kan tappa bort en pal med över ett ton stål hehe.
Tydligen gick det sa posten, dom fan den aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

På tal om pall. Polarens jobb beställde 1.2 Ton hardox till sin Stenkross, hjullastare och annat som behöver nytt stål då berg sliter hårt på grejorna.

Den pallen kom BORT Dom undrar lite hur posten kan tappa bort en pal med över ett ton stål hehe.
Tydligen gick det sa posten, dom fan den aldrig.

Haha, jadu det är fan folket på hubben som slarvar bort sånt xD

Permalänk
Medlem

Jag har endast haft sena försändelser när jag handlat från land utanför EU. Men jag försöker undvika postnord.

Permalänk

Härligt! Mitt paket är levererat och utlämnat i Borås. Bara 30 mil bort.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k delid @ 4.8ghz | Noctua NH-D15
ASUS Maximus Hero X | Corsair 32gb 3000Mhz | EVGA GTX 1080ti SC Black Edition
NAS: Ryzen 3 3200g | Asus Prime X370 Pro | Kingston 8gb ECC | 4x4tb WD Red

Permalänk
Medlem

@grovsnusarn har dom lämnat det vid någons dörr tror du? Ser ju nästan så ut. Här slänger dom random skit i famnen på en utan att kolla legg och springer fort som fan till lastbilen igen.

Så säkert någon annan som fått det hemlevererat då.

Permalänk

@pa1983: Ringde postnord och dom påstår att den har gått i retur till netonnet.
"Har du skickat en retur till dom?"
"Nej jag handlade av dom."
"Hmm ja dom står ju både som avsändare och mottagare här hos mig."
Facepalm

Visa signatur

Gaming: i7 8700k delid @ 4.8ghz | Noctua NH-D15
ASUS Maximus Hero X | Corsair 32gb 3000Mhz | EVGA GTX 1080ti SC Black Edition
NAS: Ryzen 3 3200g | Asus Prime X370 Pro | Kingston 8gb ECC | 4x4tb WD Red

Permalänk
Medlem

@grovsnusarn

Jo jag såg att det stog retur med på dit vilket är lite skumt.
Det skumma i mitt fall var att Conrad begärde RETUR också av mitt packet för ett tag sedan och vad jag kan se efter 3 veckor har det inte kommit tillbaks än och jag har inte fått pengar än.

MEN det intressanta var att conrad skickade mail till mig och sa att dom tog det i retur, precis som på din bild stog det retur nu.
Men trots det försökte posten leverera paketet, en hel vecka skickades det mellan Varberg och Häryda pga felsortering.
Det hade innan returen begärts försökts levereras till mig i Göteborg i två veckor med....

Oavsett när det kom till postterminalen i Varberg en fredag så knackade jag på 15:59 och frågade vad fan dom sysslar med.
Dom blånekade till att dom hade paketet trots att appen säger så så jag frågade vad fan skannar ni här då för nåt måste ni ju skanna eller hur?
Jag vet inte sa dom.
Jag sa till dom att finna det och RETURNERA DET PER INSTRUKTIONER!
16:13 gick paketet i RETUR, stod klart och tydligt, dom kan inte följa sina egna datorsystem eller policys för fem öre utan andra ska göra jobbet åt dom.
Problemet är att sedan den 11:e har det ståt stilla i Malmö....

Kan säga att högafflarna och facklor börjats ta fram och tändas lite här och där i Sverige just nu, postmord är inte poppis alls nånstans.

Inte alltid deras fel men oavsett vems jävla fel det är att packet inte kan tas från A till B så är postnord helt omöjlig att få hjälp av vilket gör att alla problem reflekterar dåligt på dom och folk som beställer grejor skiter ärligt talat i om det är ÅF eller Speditörens fel eller båda.
Det kunden vet är att dom får det korta strået oavsett och det retar folk.

Staten MÅSTE ta tillbaks kontrollen av postnord och sparka alla i styrelsen och skicka ut folk som vet vad dom gör att styra upp skutan på plats på terminaler mm och se till att utrustning, utbildning och folk finns på plats för att göra jobbet.

I dag köper folk saker över nätet antigen dom vill eller inte för man kan inte bara gå till fysiska butiker lägre och köpa vad som helst tyvärr så vi är mer än någonsin beroende av bra speditörer och tyvärr postmord dåliga track reckord kostar hela Sverige ekonomiskt mångfaldigt mer än vad postmord muttrar över att dom "förlorar" trotts att dom tar ockerpriser för en skitservice.

Postmord skulle aldrig betala ut ersättning heller, ÅF och Kunder som åker på det.

Nej ett skitföretag är vad Postmord är.

Du får väl kontakta Netonnet och se om dom fått det eller om posten slängt av det till slumpmässig person utan att kolla legitimation.

Det är faktiskt inte speciellt svårt att få ut postpaket utan leg, hemkörning är 100% inget legg här i alla fall, utlämningsställena går med bara man har trovärdig nog historia så går det med.

Permalänk
Medlem

Tjenare

Skrivet av grovsnusarn:

@pa1983: Ringde postnord och dom påstår att den har gått i retur till netonnet.
"Har du skickat en retur till dom?"
"Nej jag handlade av dom."
"Hmm ja dom står ju både som avsändare och mottagare här hos mig."
Facepalm

Du måste uppgett ett kolli id från en förtryckt retursedel. Där står mottagare samt avsändare med samma namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Jag hade ju SMS-avisering så det kan ju inte vara så att de saknade mitt nummer.

Actually, det är mycket möjligt att dom gjorde, det är inte alltid företagen skriver in telefonnummret på fraktsedeln och det står inte i vårat system heller tyvärr, personligen brukar jag dock försöka hitta nummer på typ hitta.se eller liknande.

Permalänk

Hur lång tid tar en hemleverans för postnord från komplett.se när paketet väl är skickat inom Sverige? Någon med erfarenhet av detta?

Skickades från m.sweclockers.com