Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpråd dator för videoredigering

Permalänk
Medlem

Köpråd dator för videoredigering

Tjenare, är på jakt efter prisvärda komponenter till en burk för att utföra videoredigering i 1080p samt 2k. 4k är inte uteslutet men blir isåfall lättare grejer (inget krav). Kommer använda Adobe Premier Pro / DaVinci Resolve mestadels för video och Photoshop / Lightroom för foto. Ska i huvudsak redigera foto och video men kommer även spela på den (inga högsta inställningar eller supertunga titlar är något krav).

Har redan en nvme-ssd disk tänkt för OS och den i korgen är tänkt för video/foto, har även en hdd tänkt till resterande lagring.

Budgeten är runt 15k +- ett par tusen.

Har plockat ihop vad jag tror ska kunna fungera men vill ha lite råd gällande om jag verkligen behöver tex ett 750w nätagg osv.

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Ryzen är mycket prisvärd och 2700/X presterar bättre i rendering.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/12599046

Samt priset är 13337

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Låter som två kanondatorer oavsett vad de ska användas till.

Permalänk
Medlem

@Vzano: Den setupen såg faktiskt inte dum ut, bättre grafik också för en mkt billigare peng.

Jag trodde Intel var enda spåret för redigering, men är det inte så stor skillnad eller tom att Ryzen är bättre så jag ska allt kika mer på den.

Tack så mycket för förslagen!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av admwst:

@Vzano: Den setupen såg faktiskt inte dum ut, bättre grafik också för en mkt billigare peng.

Jag trodde Intel var enda spåret för redigering, men är det inte så stor skillnad eller tom att Ryzen är bättre så jag ska allt kika mer på den.

Tack så mycket för förslagen!

Rendering så är AMD the way to go, speciellt nu när ryzen 3000 kommer så är AMD ännu mer prisvärd.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Föredetting

Inte sugen på beggat? Har en Threadripper 1920X och moderkort som kostar samma som en ny 2700X + mobo-kombo. Tänkte göra Premiere-rigg av den själv, men orkar inte köpa chassi.

RAM-mängden springer iväg fort också om du ska sitta med högupplöst material.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.