Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hdmi fungerar inte på 3 år gammal TV

Köpt 3 år gammal tv och skulle vilja spela ps4 på den men fungerar inte för hdmi inte fungerar, står bara no signal, testat att köpa nya sladdar men fungerar ändå inte. Vad ska jag göra för det fungerar

Permalänk
Moderator
Forumledare

@polp: Är det Hdmi på ps4 som inte fungerar eller Hdmi på tv:n som inte fungerar?

Om det är tv:n och den är ny så reklamera den.
Har du tv:n på rätt Hdmi? Oftast har en tv flera Hdmi-kontakter att välja på, likaså har den då flera Hdmi ”kanaler” så kolla att du valt rätt där

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem

@polp *Tråd flyttad->Skärmar och tv-apparater*

Välkommen till Sweclockers

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av polp:

Köpt ny tv och skulle vilja spela ps4 på den men fungerar inte då hdmi inte fungerar, står bara no signal, testat att köpa nya sladdar men fungerar ändå inte. Vad ska jag göra för det fungerar

Har du valt rätt HDMI port på TV´n? för TV-apparater gör oftast inte det automatiskt.
Min kan förvisso det på första porten, men då var det en apparat för 18,000:- när det begav sig också.

Annat du kan göra är att koppla PS4 till datorskärm eller annan TV där den fungerar och ställa ner upplösningen på lägsta, sedan bara koppla in den i din nya TV och ändra upplösningen till max igen(om du skulle få bild vill säga)

Då du testat flera kablar, dessutom nya sådana så kan vi glömma det som fel.

Ta din PS4´s original-HDMI kabel och anslut till din nya TV.

Anslut gärna något annat till din nya TV som en dator eller DVD-spelare och se om du får bild med den apparaten.

Fungerar inget av det så återkom hit, något sketet fel är det och vi skall hjälpa dig att komma igång på ett eller annat sätt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Bildexpert 📺

@polp: Du återställer PS4:ns videoinställningar så att den förstår att den är ansluten till en annan TV. Om jag minns rätt håller du in startknappen en stund när du startar PS4 så kommer videoguiden upp.