Kan inte spela spel eller uppdatera Windows

Permalänk
Avstängd

Kan inte spela spel eller uppdatera Windows

Hej. vet inte om jag är i rätt del av forumet, i så fall ber jag om ursäkt och hoppas det kan flyttas till rätt del.

Har under dom senaste veckorna haft problem med windows update då jag inte kan uppdatera windows.
Har googlat som bara den och testat allt som jag hittat utan framgång. likadant med microsofts hem sida och hjälp.
Startar jag ett spel hänger sig hela datorn och kan inte komma vidare utan måste göra en hard reset. har testat olika drivrutiner utan fram gång.
kan inte köra update på windows genom deras iso fil heller. blir snart tokig och önskar få lite hjälp av er andra.

knapp händig information kanske men vet inte vart jag ska börja med då jag tror jag testat det mesta som går..

Ställ gärna frågor så ska jag svara så bra jag kan.

Tack på förhand // en kluven man.

Rubrik /Mod
Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Skulle underlätta att speca vad du har testat

Tänker föreslå det enklaste: Har du ominstallerat windows med en USB bootsticka? Brukar lösa de flesta problemen rätt så snabbt

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ohdear:

Skulle underlätta att speca vad du har testat

Tänker föreslå det enklaste: Har du ominstallerat windows med en USB bootsticka? Brukar lösa de flesta problemen rätt så snabbt

Har gjort en massa återställning och om installationer på allt förutom Windows då min USB är borta. Små barn i hemmet som gillar att gömma saker. Men kan inte komma på mer. Har testat o köra oklockat med utan framgång tyvärr

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

Har gjort en massa återställning och om installationer på allt förutom Windows då min USB är borta. Små barn i hemmet som gillar att gömma saker. Men kan inte komma på mer. Har testat o köra oklockat med utan framgång tyvärr

Hej

Börja med att testa ram minnet. Kör memtest

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

Har under dom senaste veckorna haft problem med windows update då jag inte kan uppdatera windows.
Har googlat som bara den och testat allt som jag hittat utan framgång. likadant med microsofts hem sida och hjälp.
Startar jag ett spel hänger sig hela datorn och kan inte komma vidare utan måste göra en hard reset. har testat olika drivrutiner utan fram gång.
kan inte köra update på windows genom deras iso fil heller. blir snart tokig och önskar få lite hjälp av er andra.

Hej,

Du kan testa köra detta kommando i cmd/kommandotolken ifall du inte redan testat:

Starta cmd som administratör, skriv sedan:
wuauclt.exe /updatenow

/Mjuu

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Avstängd
Skrivet av njanja:

Hej

Börja med att testa ram minnet. Kör memtest

mvh
Njanja

Hej. Har kört mem test ett par rundor utan fel för en vecka sen. Men ska testa igen. Tack för svar

Skrivet av Mjuuu:

Hej,

Du kan testa köra detta kommando i cmd/kommandotolken ifall du inte redan testat:

Starta cmd som administratör, skriv sedan:
wuauclt.exe /updatenow

/Mjuu

Ska testa detta. Tacka för info.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mjuuu:

Hej,

Du kan testa köra detta kommando i cmd/kommandotolken ifall du inte redan testat:

Starta cmd som administratör, skriv sedan:
wuauclt.exe /updatenow

/Mjuu

Händer ingenting när jag kör detta tyvärr.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Prova att googla Windows Update assistant.
Då borde du hitta en nedladdningsbar fil som kan hjälpa dig med uppdateringarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddank:

Prova att googla Windows Update assistant.
Då borde du hitta en nedladdningsbar fil som kan hjälpa dig med uppdateringarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Har gjort detta men det fungerar inte heller. kan inte återställa windows till ursprung heller. blir snart hel knäpp på detta.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Avstängd

Har kört 4 mem test nu utan fel. Kan inte ens strata msi afterburner längre. Har kört stress på CPU o FPU ihop utan bekymmer. Vet inte vad som kan vara fel tycärr

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

@jimsan8923: Du verka fortfarande inte ha uteslutit alla Windowsfel mm. Sånt har en tendens att bli kvar nånstans om man bara återställer, uppdaterar, installerar över gamla.

Köp ny USB som du startar datorn från, ta bort alla partitioner på Windows disken och göra ren installation av Windows. Flera Windowsfel mm har krävt att man gick så långt för att fixa. Tar bara några sekunder extra när man ändå håller på.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
För att skapa ny USB. Nedre blå knappen laddar ned verktyget som laddar ned Win 10 och låter dig välja mellan DVD, USB mm som du startar datorn från. Man får med många uppdateringar så det kan löna sig att skapa ny. Har också hänt att nya har löst fel som gamla versionen på USB inte fixade.

https://www.youtube.com/watch?v=MPfNgNfLEHs
Efter tiden 2:18 visar video ren installations biten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av panpo98:

@jimsan8923: Du verka fortfarande inte ha uteslutit alla Windowsfel mm. Sånt har en tendens att bli kvar nånstans om man bara återställer, uppdaterar, installerar över gamla.

Köp ny USB som du startar datorn från, ta bort alla partitioner på Windows disken och göra ren installation av Windows. Flera Windowsfel mm har krävt att man gick så långt för att fixa. Tar bara några sekunder extra när man ändå håller på.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
För att skapa ny USB. Nedre blå knappen laddar ned verktyget som laddar ned Win 10 och låter dig välja mellan DVD, USB mm som du startar datorn från. Man får med många uppdateringar så det kan löna sig att skapa ny. Har också hänt att nya har löst fel som gamla versionen på USB inte fixade.

https://www.youtube.com/watch?v=MPfNgNfLEHs
Efter tiden 2:18 visar video ren installations biten.

tack jag vet hur man gör när man installera om. saken är den att jag bor i skogen för tillfället och närmsta handel med usb ligger ca 10 mil ifrån mig som säljer usb. därför jag tänkte att det kunde gå att komma runt detta på något sätt. sen om det skulle uppstå i framtiden så man hade kunnat lösa det även då.

Uppskattar alla svar som jag fått av er alla. men får väl bita ihop tills man åker iväg igen

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Avstängd

om installerat och inte haft några problem alls under 10 dagar. men ikväll så hänger sig hela datorn när jag ska spela PUBG. installerat om spelet på annan hårddisk med men samma resultat. vad ska jag börja fel söka efter ?

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att plocka bort överklockningen. Blir den någorlunda stabil, uppdatera till senaste BIOS.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Börja med att plocka bort överklockningen. Blir den någorlunda stabil, uppdatera till senaste BIOS.

har gjort detta innan jag om installerat och även efter utan problem. tror det är mitt nät agg som spökar. bytte uttag på sata kabeln o nu rullar det på fint (än så länge)

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz