Permalänk
Medlem

Skäggtrimmer i handbagaget?

Hej, snart ska jag ut och flyga och har enbart handbaggage. Jag undrar kort och gott om det är tillåtet att ta med sig skäggtrimmer? Hittar ingenting om att man inte skulle få ha det, men vill vara på den säkra sidan, har alltid haft incheckat förut!

Permalänk
Medlem

Har haft det flera gånger utan problem.

Permalänk
Medlem

Bäst att ha det i handbagage.

Om man har det i det incheckade och den går igång av sig själv, så blir bagagehanteringepersonalen mycket suspekta (pga ljudet och vibrationerna) och beslagtar ditt incheckade bagage...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hehe

Alright, tack alla!

Permalänk
Medlem

Du får till och med ta med korta knivar (under 6 cm), golfklubbor, osv genom säkerhetskontrollen i Sverige.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/Flygresenar/Bag...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Följd fråga då jag kanske ska på semester snart...

Är det ok att ha med elektronik som laptop och eller surfplatta i handbagaget/incheckat?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Bäst att ha det i handbagage.

Om man har det i det incheckade och den går igång av sig själv, så blir bagagehanteringepersonalen mycket suspekta (pga ljudet och vibrationerna) och beslagtar ditt incheckade bagage...

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vi brukar nog mest skratta åt väskor som är på väg till charterdestination och som dessutom står och vibrerar

Edit: Jobbar alltså endast med bagaget inte med säkerhetskontrollen av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Följd fråga då jag kanske ska på semester snart...

Är det ok att ha med elektronik som laptop och eller surfplatta i handbagaget/incheckat?

Ja enda restriktionen brukar ligga kring batteriets kapacitet. 100wh för incheckat bagage har jag för mig det är. Skulle dock aldrig lägga något av värde i incheckat bagage, det är att fråga efter problem. Vid säkerhetskontrollen brukar man också behöva lägga elektronik i en separat plastback för röntgen.