Windows 10 maj uppdatering lite frågor.

Permalänk
Avstängd

Windows 10 maj uppdatering lite frågor.

Hej jag har lite frågor om Windows 10 maj uppdateringen. Jag upplever att jag har fått problem med uppdateringen det liksom laggar till ibland i spel vilket det inte gjorde innan uppdateringen så jag har planer på att återställa datorn och få bort uppdateringen men jag undrar om den kommer komma tillbaka när man söker efter nya uppdateringar eller kommer man behöva hämta hem den manuellt via Microsoft webbplats? Jag vill verkligen inte ha uppdateringen då jag inte tycker den verkar nåt stabil. Vad tror ni? Kommer jag kunna få den igen om jag bara skulle söka efter uppdateringar i Windows?

Mvh mrnicke32

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrnicke32:

Hej jag har lite frågor om Windows 10 maj uppdateringen. Jag upplever att jag har fått problem med uppdateringen det liksom laggar till ibland i spel vilket det inte gjorde innan uppdateringen så jag har planer på att återställa datorn och få bort uppdateringen men jag undrar om den kommer komma tillbaka när man söker efter nya uppdateringar eller kommer man behöva hämta hem den manuellt via Microsoft webbplats? Jag vill verkligen inte ha uppdateringen då jag inte tycker den verkar nåt stabil. Vad tror ni? Kommer jag kunna få den igen om jag bara skulle söka efter uppdateringar i Windows?

Mvh mrnicke32

Jag skulle föreslå att i första hand se om du kan lösa problemet.
Iom att det är en uppgradering till en ny Windowsversion så skulle jag snegla på drivrutinerna. Ominstallation av grafikdrivrutinerna (kanske DDU?) brukar vara på sin plats.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Jag skulle föreslå att i första hand se om du kan lösa problemet.
Iom att det är en uppgradering till en ny Windowsversion så skulle jag snegla på drivrutinerna. Ominstallation av grafikdrivrutinerna (kanske DDU?) brukar vara på sin plats.

Har installerat om drivrutinerna för grafikkortet ett rtx 2080 ti utan något bättre resultat men kan testa med DDU så får vi se om det blir bättre men är tveksam på det.

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p