Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Antec Striker är öppet chassi med exponerade komponenter i fokus

Permalänk
Melding Plague

Antec Striker är öppet chassi med exponerade komponenter i fokus

Amerikanska Antec visar en öppen datorlåda med ovanlig utformning, där det roterade moderkortet innebär att grafikkortet kan placeras väl synligt i fronten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eh, bara jag som inte förstår luftflödet? Luft kommer uppifrån, vinklar in i fläkt och radiator, sen in i baksidan av moderkortet? Har Antecs designers bara tänkt på utseendet eller är det bara jag som inte ser vart luften ska ta vägen sen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Starric:

Eh, bara jag som inte förstår luftflödet? Luft kommer uppifrån, vinklar in i fläkt och radiator, sen in i baksidan av moderkortet? Har Antecs designers bara tänkt på utseendet eller är det bara jag som inte ser vart luften ska ta vägen sen?

Skickades från m.sweclockers.com

Chassit har en väldigt öppen konstruktion och den primära funktionen är att visa upp komponenterna, i stil med Thermaltakes Core P5. Det handlar alltså inte om att glaspanelerna ska bidra till något riktat luftflöde som i en traditionell datorlåda, och eftersom toppen är helt öppen kan varmluften försvinna den vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Chassit har en väldigt öppen konstruktion och den primära funktionen är att visa upp komponenterna, i stil med Thermaltakes Core P5. Det handlar alltså inte om att glaspanelerna ska bidra till något riktat luftflöde som i en traditionell datorlåda, och eftersom toppen är helt öppen kan varmluften försvinna den vägen

Jag förstår att det ska vara som Core P5, men om radiatorn sittet dikt an mot baksidan av moderkortsplåten (vilket jag tycker det ser ut som) så finns det ju inte ens plats för att få ut luften uppåt. Och om det skulle gå så att både ta in luft uppifrån och blåsa ut den uppåt låter väldigt misslyckat med stor risk för cirkumation. Men men, jag är väl för kinkig som vill ha ett fungerande luftflöde

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII