Permalänk

Skärmflimmer från drivrutiner?

Hej!
Jag e lite ny till forumet så ni får ursäkta om tråden ligger under fel kategori.

Min laptop lider av skärmflimmer och det försvinner när jag inaktiverar Intel graphics driver, jag misstänker att drivrutinerna inte är kompatibla med min dator fast jag har ingen aning hur jag fixar det. Jag har försökt uppdatera och ominstallera drivrutinerna, jag har försökt använda olika versioner men inget verkar funka. Någon som haft liknande problem?

Modell: HP pavilion 14-al174no
CPU: Intel i5-7200U 2.5 GHz
Operativsystem: Windows 10 home 64-bitar
RAM: 8 GB

Permalänk
Hedersmedlem

@Svenskpotatis *Tråd flyttad*

Välkommen till Sweclockers!

Har du testat att göra en ren installation av grafikdrivrutinen? Ladda hem Display driver uninstaller (gratisprogram), ta bort drivern och testa igen.

Jag antar att flimret ej syns i Bios alt. om du startar datorn i felsäkert läge?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

@Svenskpotatis *Tråd flyttad*

Välkommen till Sweclockers!

Har du testat att göra en ren installation av grafikdrivrutinen? Ladda hem Display driver uninstaller (gratisprogram), ta bort drivern och testa igen.

Jag antar att flimret ej syns i Bios alt. om du startar datorn i felsäkert läge?

Filmret syns inte vid BIOS utan bara när jag når inloggningsskärmen. Jag ska försöka göra en ren installation av drivrutinerna, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Det är inte så att uppdateringsfrekvensen står på 59hz?

Permalänk
Skrivet av patch:

Det är inte så att uppdateringsfrekvensen står på 59hz?

Den är inställd på 64 Hz och det verkar inte gå att ändra på det.