Permalänk
Medlem

Mitt nya Corsair Gaming K70 RGB MK.2 strul

Beställde ett Corsair Gaming K70 RGB MK.2 [MX Silent] från MaxGaming.se i förrgår och fick det redan idag. Supernöjd såklart
Men jag har bara haft strul hela dagen. Tangentbordet dör hela tiden. Det lever allt mellan 30 sekunder till 10 min. Alla knappar fortsätter att lysa och jag hör inte att USB tappar heller. Men plötsligt kan jag inte skriva mer iaf. Jag har provat installera deras iCUE program med ingen skillnad.

Har provat med att ändra energischema för tangentbord så inte windows har det ibockat att stänga av USB för sparläge.
Har gått in i enhetshanteraren och avinstallerat all USB och HID.
Har uppdaterat firmware och windows.

Bara under den tiden jag skrivit det här inläggat har jag fått dra ut och sätta i USB kablarna 15 ggr. Blir fan galen.
Det jag undrar är om det finns någon annan här som har haft ett liknande problem eller har andra tips på vad jag skulle kunna försöka. Vill ju att det ska funka och slippa lämna in det för att få in en ny som kanske har samma fel.
Genom lite googlande hitta jag nån som haft exakt samma problem men med sin Corsair mus.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i enhetshanteraren när du har det inkopplat?
Usb 3.0?
Samma beteende om du kopplar in i usb-portarna fram som bak?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det händer inget nytt i enhetshanteraren när jag gör det. Det är likadant med 2.0 och 3.0. Nu dör tangentbordet konstant efter 10 sec. Har provat båda bak och fram på datorns USB.

Permalänk
Medlem

Testat med annan dator?
Vicka lite på kablarna och se ifall det är något glapp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Yes, inte vågat sätta i en annan dator pga att den verkar kunna "smitta" drivrutiner. Mitt gamla tangentbord funkar inte heller nu. Kollat kablarna och har provat alla mina 8 USB uttag.

Permalänk
Medlem

Fick ett nytt tangentbord efter ett mail till supporten. Det nya tangentbordet (exakt samma model) funkar klockrent Hade bara oturen med ett måndags exemplar.