Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Dålig aktivitet här inne, är det inga fler som spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Dålig aktivitet här inne, är det inga fler som spelar?

https://i.imgur.com/WZYT8mk.jpg

Tagit "semester" från spelet... lessnat på kartan och att det inte finns mer bilar från de gamla spelen.
Spelat en del Underground2/Horizon 2 för bilarna och hur de låter samt det är åtminstone roligt att flänga runt i 200knyck i och The Crew2 pga kartan medans Horizon 4s bana är rätt tråkig och bilarna låter så för jävligt + att jag vill köra Supra och AE86.
Nu väntar jag på att Elder Scrolls Online Expansionen ska släppas så min G27 får i alla fall ett par månaders semester om den har tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Dålig aktivitet här inne, är det inga fler som spelar?

https://i.imgur.com/WZYT8mk.jpg

Mitt spel råkade avinstallera sig själv?? Orkar inte ladda ner 60gb igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Dålig aktivitet här inne, är det inga fler som spelar?

Jag lirar fortfarande av och till. Gillar spelet skarpt, men det känns tyvärr inte lika spännande idag som när det släpptes just pga att man redan gjort allt man velat göra. Äger alla superbilar jag tidigare grindade ihop för osv osv. Fortfarande mitt favorit-racingspel dock. Rekommenderar till dem som inte testat det ännu.

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Medlem

lite sen till festen.. sån som har klubb man kan få gå med i... är en riktig gammal gubbgamer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

lite sen till festen.. sån som har klubb man kan få gå med i... är en riktig gammal gubbgamer..

Eh, klubb spelar inte riktigt nån stor roll. Men jag tror vi har ett swec klubb?

Permalänk
Medlem

Hur känns denna att köra med ratt ? Har enbart lirat "realistiska" simulatorer innan med ratt. Är det ändå att föredra tro

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns riktigt bra speciellt med oswn. Måste köra emuwheel men det fungerar bra.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har lirat ett tag nu och är runt lv150 tror jag.
Är med i swec klubben men är lite brist på folk som lirar där inne.
Så om det är någon som är sugen på lite bilskoj så lägg gärna till mig.

Tazadar666 heter jag där.
Är 35år gammal och kör på kvällarna 😁

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Mitt spel råkade avinstallera sig själv?? Orkar inte ladda ner 60gb igen...

Tur att du inte levde på Commodore 64 tiden med spelen på kassettbandspelare..

Permalänk
Medlem

@Tazadar:

ska ta och lägga till dig, är inte med i nån klubb. men går med i sweclockers om jag nu listar ut hur jag gör.

Permalänk
Medlem

@zogez:

Finemang!
Hittar du inte hur man gör med klubben så hör bara av dig ^^

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Hej! Är ny här och har precis fått ihop ett speldator igen efter många många års uppehåll. Grymt sugen på Forza horizon 4, blir nog mitt första köp. Är det via Microsoft store man kommer igång smidigast?

Tänkte testa spelet snart i alla fall och om det är skoj kanske man även investerar i ratt och pedaler, har ni tips på ratt eller hur tycker ni det är roligast att köra:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fronti3r:

Hej! Är ny här och har precis fått ihop ett speldator igen efter många många års uppehåll. Grymt sugen på Forza horizon 4, blir nog mitt första köp. Är det via Microsoft store man kommer igång smidigast?

Tänkte testa spelet snart i alla fall och om det är skoj kanske man även investerar i ratt och pedaler, har ni tips på ratt eller hur tycker ni det är roligast att köra:)

Ett tips är att signa upp för Microsoft gamepass (första månaden kostar 10kr, sedan 99kr/månaden).

Det ger dig även tillgång till massor av andra spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senocs:

Ett tips är att signa upp för Microsoft gamepass (första månaden kostar 10kr, sedan 99kr/månaden).

Det ger dig även tillgång till massor av andra spel

Okej det låter ju grymt bra för mig, så får man chans att testa på lite annat också. Sist jag spelade var på tiden när man köpte alla spel fysiskt. Så det är lite som en ny värld nu.

Permalänk
Medlem

hjälp

Jag har råkat köpa en italiensk version av spelet till xbox one. Det är tänkt att ge bort som julklapp.
Funkar det ändå att spela mot alla andra och byta språk?

Permalänk
Avstängd

nån som lirar denna fortfarande på pc ( I know i know lite sent men men )

isf nån som vet när eventen för Ae86 kommer ?

Permalänk

Jag brukar inte gilla bilspel i vanliga fall men det här är riktigt kul. Har gamepass till PC så tänkte att jag kunde testa det och blev positivt överraskad. Skön körkänsla och väldigt många bilar att välja mellan. Lite halvrörigt upplägg nu när jag tagit mig till "roster". Vad förväntas jag göra nu?

Stör mig lite på "lyckohjulet" också. Jag får mest tråkiga emotes och fula kläder. Jag vill ha fler bilar ju!!

Hur gör jag för att gå med i Swec-klanen?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Jag brukar inte gilla bilspel i vanliga fall men det här är riktigt kul. Har gamepass till PC så tänkte att jag kunde testa det och blev positivt överraskad. Skön körkänsla och väldigt många bilar att välja mellan. Lite halvrörigt upplägg nu när jag tagit mig till "roster". Vad förväntas jag göra nu?

Stör mig lite på "lyckohjulet" också. Jag får mest tråkiga emotes och fula kläder. Jag vill ha fler bilar ju!!

Veckouppdragen ger väl lagom mycket att göra och rewards som bilar och saker att köpa för forzathon points.
En fördel är att du kan kolla på reddit efter bilar med bra tuning för de uppdragen vilket i slutändan ger mer körbara bilar i garaget,
de fåtalet riktigt bra bilarna brukar inte heller dyka upp i spelet någon annan stans.

Det ger kanske inte någon progress i spelet dock, men det finns som sagt mycket att göra
- jag brukade gå efter achivements vilket tvingar en att göra klart eller börja med olika saker i spelet.

Permalänk
Medlem

Köpte Steam versionen dagen efter release, hiskeligt dyrt för ett 2 år gammalt spel, 70EUR... men har varit värt det ändå i slutändan, har väll c.a 40 timmar hittils och började spela dagen efter Steam releasen.

Men ja, riktigt bra faktiskt, helt klart bästa Arkad Racern jag spelat och spelet flyter på som smör mot min 48" 4k skärm på högsta inställningar

Permalänk
Skrivet av pacc:

Veckouppdragen ger väl lagom mycket att göra och rewards som bilar och saker att köpa för forzathon points.
En fördel är att du kan kolla på reddit efter bilar med bra tuning för de uppdragen vilket i slutändan ger mer körbara bilar i garaget,
de fåtalet riktigt bra bilarna brukar inte heller dyka upp i spelet någon annan stans.

Det ger kanske inte någon progress i spelet dock, men det finns som sagt mycket att göra
- jag brukade gå efter achivements vilket tvingar en att göra klart eller börja med olika saker i spelet.

Bra tips! Tack

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

Köpte Steam versionen dagen efter release, hiskeligt dyrt för ett 2 år gammalt spel, 70EUR... men har varit värt det ändå i slutändan, har väll c.a 40 timmar hittils och började spela dagen efter Steam releasen.

Men ja, riktigt bra faktiskt, helt klart bästa Arkad Racern jag spelat och spelet flyter på som smör mot min 48" 4k skärm på högsta inställningar

Varför i all världen köpte du steamversionen för 70 euro 2 år efter? Steam fanboy? Ursäkta men jag blev fan triggad nu av all ekonomisk vaskning av lastgammalt spel som dessutom funnits på gamepass sedan dag 1

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ursäkta om man bumpar denna tråd, men finns det en sweclockers grupp för 4:an likt den grupp som skapats för 5:an? Eller är det till o med så att det är samma grupp på 4:an som 5:an?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig