Permalänk
Medlem

Spel för 13 åring?

Nu när Fortniteinintresset svalnat så vill 13 åringen spela CS och GTA. För mig är det spel som ska spelas när man är äldre.
Har ni tips på andra spel som kan passa en 13 åring? Han gillar spel där mab kommunicerar med andra.

Permalänk
Medlem

battlefront? Star wars är ju i mina ögon ganska harmlöst, inge blod o splatter. Sen finns ju apex legends.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk

Om du har en konsol och/ eller en till dator kan jag rekommendera att spela någonting tillsammans (där har du ganska mycket kommunikation).

Googla upp första bästa couch co-op/ versus spel. Några exempel - overcooked, ultimate chicken horse, portal 2 co-op. Det är de namn jag kommer på direkt.

Jag låter andra svara på "vanliga" spel

Permalänk
Medlem

Overwatch är ju inte så blodigt kanske?
Annars känns 13 som en ganska så lagom ålder att börja med FPS personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmusramen:

Om du har en konsol och/ eller en till dator kan jag rekommendera att spela någonting tillsammans (där har du ganska mycket kommunikation).

Googla upp första bästa couch co-op/ versus spel. Några exempel - overcooked, ultimate chicken horse, portal 2 co-op. Det är de namn jag kommer på direkt.

Jag låter andra svara på "vanliga" spel

Han har dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Nu när Fortniteinintresset svalnat så vill 13 åringen spela CS och GTA. För mig är det spel som ska spelas när man är äldre.
Har ni tips på andra spel som kan passa en 13 åring? Han gillar spel där mab kommunicerar med andra.

Jag började med CS när jag var 10.
Det finns otroligt många FPS-spel och 13 är relativt sent att börja med FPS-spel tycker jag. Finns väldigt många världar och stories att utforska.

Det är inte så att CS-proffsen som är 16-20 år nu började lira när de var 15 direkt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

skippa GTA men låt honom börja med CS tycker jag.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Kan förstå att du är tveksam till GTA, men CS?
Är ju inte direkt värre än Fortnite.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Började med CS runt 2003 var då 8 årgammal... Sen blev det Battlefield mot Botar XD
Det enda jag inte fick spela för min Mor var GTA medans min farbror alltid lät oss spela det för allt vi ungar gjorde i San Andreas/Vicey City/GTA 4 var att Fjanta oss med Motorcyklarna med mera.
Men Spel som CS,Cod,Battlefield,Overwatch spelar ju många 12 åringar.. Sen kryllar det av dem i GTA Online som pratar och gapar i micen även om de inte borde spela spelet

Rättade till , såg att jag råkade skriva samma sak 2 gånger på telefonen ...
Permalänk
Medlem

Bra att höra hur andra resonerar! Då får han prova CS! Battlefield oxh Overkill är också alternativ!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Generation Zero i co-op 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Nu när Fortniteinintresset svalnat så vill 13 åringen spela CS och GTA. För mig är det spel som ska spelas när man är äldre.
Har ni tips på andra spel som kan passa en 13 åring? Han gillar spel där mab kommunicerar med andra.

Jag spelade halo när jag var 5... jag har kompisar som kör cs och de är 14. sen finns det en pro csgo spelare som heter Brollan, han är typ 16 och började med cs när han var x antal år men det var nog innan 13.
Sen kan man nog stänga av blod i cs på något sätt.

Skickades från m.sweclockers.com