Permalänk

Handkontroll Xbox One V2, Glapp i A-knapp

Hej!

Jag köpte en Xbox One V2 Handkontroll + USB-mottagare (alltså inte genom BlueTooth) för att använda till min PC. Än så länge har jag bara kört Witcher 3 med den och det fungerar utmärkt, förutom att tryck på A-knappen inte registreras ca 1 gång på 50. Jag vet inte om problemet sitter i mottagningen mellan datorn och kontrollern eller om det sitter i handkontrollen. Jag har inte märkt av problemet i andra knappar men det kan bero på att det märks tydligast om A-knappen inte fungerar.

Jag hör därför med er om någon annan har haft ett liknande problem? Annars är väl nästa steg att testa att köra med sladd för att se om problemet kvarstår och att göra mer genomgående tester.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Monkeyapa: Kör USB-mottagaren på RF? Då är där väl en hel del som kan störa ut?
Jag hade testat med kabel för att utesluta att det är den trådlösa kopplingen som felar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Testa koppla in med micro usb och se om det funkar bättre då.

Permalänk

Tack, ja, jag får testa fler saker. Lite segt om det skulle vara den trådlösa anslutningen som störs ut eftersom det har fungerat klockrent med Xbox 360 kontroll + fejk-adapter tidigare och Xbox One Controller skulle ha helt ny, bättre trådlös kommunikation. Finns udda rapporter om att wifi kan störa ut Xbox One kontroller.

Men min kontroll fungerar ju klockrent för det allra mesta så det är verkligen inte ett stort problem, det hade varit annorlunda om jag var mer seriös med mitt spelande.