Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilken är den längsta filmen du sett?

Permalänk
Medlem

Vilken är den längsta filmen du sett?

Tyckte att detta kunde va lite kul underhållning så här en Fredag nämligen att få reda på film som är den lägsta du sett. Min är Das Boot originalet som är på tyska ej dubbat den är cirka 4 timmar och 41 minuter lång. Efter en sån lång rulle känner man sig ganska sliten samt att det går åt en hel del popcorn och läsk. Hur laddar man inför en sån film?

Edit: det ska va en film inte se flera episoder på raken av star wars eller miniserier.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Das Boot är nog även mitt rekord.
Därnäst kommer Lawrence of Arabia (ca 3.45), och sen The Right Stuff (ca 3.15).

Jag ser dem lite i etapper. Blir alltid nån liten paus för att gå på dass och hämta nån matbit.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Kan inte minnas riktigt. Dock vet jag att jag såg igenom alla Star Wars episoderna i streck, 1-6 när jag var mindre med kompis, man kände väl sig lite sådär halvt döende efter det

Permalänk
Medlem

Hur hårt definierar vi film?

Sett några ”filmer” på 7-8 timmar men som egentligen är miniserier.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur hårt definierar vi film?

Sett några ”filmer” på 7-8 timmar men som egentligen är miniserier.

Det ska vara en film inte flera episoder typ star wars.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Relik 📜

Kan nog vara Fanny och Alexander, "riktiga" versionen som inte är nedklippt. Vill minnas den klockar in på lite över 5 timmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Förmodligen Sagan om ringen filmerna, extended versionerna klockar in på runt 4h tror jag.

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

Har varit på biograf med paus mitten av filmen (och påfyllning av popcorn och dryckesförrådet och en vända till damernas/herrarnas för många) - men kommer ärligt sagt inte ihåg var det var för film då detta var på slutet av 80-talet på någon av Stockholms 'fin'-biografer. (gissar att det var Skandia på Drottningatan)

Det där med paus mitt i filmen på en biograf har verkligen inte varit ofta utan typ en enda gång, och på den tiden var jag mycket flitig biobesökare.

Permalänk
Medlem

Red Cliff

288 minuter, riktigt bra film också!

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Gettysburg är den längsta jag sett.
4.5 timme lång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av crew seven:

Vilken är den längsta filmen du sett?

Det är nog The Return of the King, som i den förlängda version jag sett är drygt fyra timmar lång. Fantastisk film!

Citat:

Tyckte att detta kunde va lite kul underhållning så här en Fredag nämligen att få reda på film som är den lägsta du sett.

Det beror nog på hur man räknar. Titanic utspelar sig delvis på 3 800 meters djup, så den är väl en stark kandidat så sett. Går vi efter poäng på IMDb blir det nog Airline Disaster.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

På bio vet jag i alla fall att det var Endgame. Läsken fick vänta till slutet.

Permalänk
Medlem

Förmodligen Bertoluccis Novecento 5h20m

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

Shoah, 9½ timme lång dokumentär om förintelsen, i intervjuform med både förövare, offer och åskådare.
Började lite väl sent en kväll så blev sisådär 3½ timme den dagen och resterande sex timmar dagen efter.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det beror nog på hur man räknar. Titanic utspelar sig delvis på 3 800 meters djup, så den är väl en stark kandidat så sett. Går vi efter poäng på IMDb blir det nog Airline Disaster.

Haha bra humor där

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Sagan om konungens återkomst. (The Lord of the Rings: The Return of the King) Extended edition. 263 min

Om man räknar ihop alla förlängda Sagan om ringen filmerna så blir det 726 min film som jag såg i sträck
(12,1 timme)

Permalänk
Medlem

The Stand. Ca 6h. Egentligen är det väl en miniserie har jag för mig men fanns på VHS som en film. Två kassetter i ett fodral!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

IMDB har top 250 kan sorteras på längd ;).

https://www.imdb.com/search/title?groups=top_250&sort=runtime...

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det ska vara en film inte flera episoder typ star wars.

Frågan kvarstår

T ex The Stand:
https://www.imdb.com/title/tt0108941/

Den är ju sänd som en serie i tre (sex?) delar, men klippt som en lång film på DVD (eller vissa DVD’er åtminstone).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Frågan kvarstår

T ex The Stand:
https://www.imdb.com/title/tt0108941/

Den är ju sänd som en serie i tre (sex?) delar, men klippt som en lång film på DVD (eller vissa DVD’er åtminstone).

Är en mini-serie. Oavsett om man sedan klippt ihop den till ett avsnitt. Tänkta formatet är som mini-serie.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

The Stand. Ca 6h. Egentligen är det väl en miniserie har jag för mig men fanns på VHS som en film. Två kassetter i ett fodral!

Sådana brukade en kompis tonårssyster titta på på sommarloven när jag var liten.

Själv kan det vara avengers endgame, finns säkert någon längre jag inte minns längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Ben Hur från 1959, 3 h 44 minuter

Permalänk
Medlem

Var är mastodontfilms-Mats när man behöver honom?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kom nog på vad det var jag så på bio med paus i mitten - Barry lyndon med kubrik, den utmärkte sig att den var filmad helt utan 'syntetisk ljus' utan allt gjordes med den befintliga ljuset på inspelningsplatser, även inomhus och nattscener - vilket tydligen var ett rent helvete med specialtillverkade objektiv modell enorma, mycket folk och kläder och rustningar av äkta vara på huvudskådespelare mm. och undra om det inte var 70mm också - mao. bio krävs om det skall ge full rättvisa för fotot...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Ja, men den ger bara de längsta bland de som redan finns i topp 250. Det vore mer intressant att sortera hela IMDb på längd!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Gangs of Wasseypur. 5h21m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Är en mini-serie. Oavsett om man sedan klippt ihop den till ett avsnitt. Tänkta formatet är som mini-serie.

Det gäller t ex Fanny och Alexander som nämns ovan också.

Frågan är vad TS vill räkna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det gäller t ex Fanny och Alexander som nämns ovan också.

Frågan är vad TS vill räkna.

Det ska va en film inte en miniserie eller episoder av Star Wars

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av xxargs:

Har varit på biograf med paus mitten av filmen (och påfyllning av popcorn och dryckesförrådet och en vända till damernas/herrarnas för många) - men kommer ärligt sagt inte ihåg var det var för film då detta var på slutet av 80-talet på någon av Stockholms 'fin'-biografer. (gissar att det var Skandia på Drottningatan)

Detta skulle jag uppskatta om de kunde införa idag på de filmer som sträcker sig över drygt två timmar.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Det är troligtvis inte den längsta filmen jag sett rent tidsmässigt, men filmen som kändes längst är nog ändå "2001: A Space Odyssey". Det är en häftig film på många sätt, men man kan inte direkt anklaga den för att vara fartfylld