Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Min dator orsakar hela nätverket hemma att crasha efter nytt moderkort!

Permalänk
Medlem

Min dator orsakar hela nätverket hemma att crasha efter nytt moderkort!

Hejsan!

jag behöver hjälp... verkligen. jag har försökt allt möjligt verkar det som och forskat så mycket jag orkat. Men problemet löser inte sig.

Det är såhär att jag nyligen köpte ett uppgraderingspaket med; Moderkort, CPU, Ram minne, SSD och CPU-kylare. fått igång allting och det funktionerar utmärkt. Dock så har jag inte kunnat använda mig utav cd skiva då min dator saknar disk för att köra dvd/cd etc. så vad jag fick göra va ju självklart att ladda hem drivrutiner för moderkortet samt nätverks adapter på USB. Men så fort jag fick igång internetet så började redan då krångla!

Internetet via LAN eller WIFI funkar utmärkt i hela huset på alla möjliga enheter förutom på min ny-uppgraderade dator... varje gång jag sätter på min dator så dör internetet för alla som är uppkopplade. Efter bara någon minut, ibland sekund. Så återkopplas internetet sen åter igen på samma bana, dör, kommer tillbaks, dör, kommer tillbaks...

HAR FÖRSÖKT! med det mesta jag kan tänka mig. Har kopplat ur router, byt LAN kabel, har installerat och tagit bort drivrutinerna, har kollat med min operatör om de har störningar (nope) jag har även återställt routern från dess sida via google chrome. Ingenting har hjälpt mer än ett par timmar. SIST jag installerade om drivrutinerna för min "Interl ethernet 1209-v" adapter så funkade det. Men så fort datorn startas om så uppstår problemet igen. När jag inte använder datorn så funkar alla andra enheter och deras uppkoppling.

SNÄLLA!! VET INTE VAD JAG SKA GÖRA, HJÄLP GÄRNA MIG MED DETTA PROBLEMET!

Raderat skrik på hjälp i rubriken /Mod
Permalänk

Hej ,
Testa och kolla inställningarna under Nätverkskortet och kika att dhcp är satt som automatiskt och att datorn inte agerar DHCP-server.

https://www.pingzic.net/how-to-enable-dhcp-in-windows-10/

Skickades från m.sweclockers.com

Öänk
Permalänk
Medlem

Vet inte om detta kan orsaka just dina problem men ominstallerade du Operativsystemet efter du bytte hårdvaran? Ibland räcker det inte med att byta drivrutiner utan det finns en massa andra konflikter som kan ställa till problem.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChickenzliZe:

Hej ,
Testa och kolla inställningarna under Nätverkskortet och kika att dhcp är satt som automatiskt och att datorn inte agerar DHCP-server.

https://www.pingzic.net/how-to-enable-dhcp-in-windows-10/

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har gjort detta, det var redan på de inställningarna. Har också gått in på min routers sida och där står det DHCP client.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Vet inte om detta kan orsaka just dina problem men ominstallerade du Operativsystemet efter du bytte hårdvaran? Ibland räcker det inte med att byta drivrutiner utan det finns en massa andra konflikter som kan ställa till problem.

Hej!

Tack för ditt o ovanstående svar!

Jag satte först in det nya moderkortet och startade upp. Sedan när jag såg att det dumma sig med Internetet så testa jag allt möjligt därmed ominstallation av Windows. Både med att spara mina filer typen och spara inget alls. Fortfarande samma skit. Blir snart galen...

Skickades från m.sweclockers.com