Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Rädda bilder från trasig Samsung S5

Permalänk
Medlem

Rädda bilder från trasig Samsung S5

Hej hej hallå

Försöker hjälpa en vän rädda sina barnbilder från sin gamla mobil som batteriet verkar ha svällt på. Jag funderade kring om man bara kopplar in den till datorn och överför bilderna innan man skrotar mobilen sen?
Eller finns de allt för många överhängande risker med detta?

Vet ej så mycket mer i dagsläget men kan höra med henne om de behövs mer info i frågan

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem

Edit: tipsade om nytt batteri sen insåg jag att det där inte är en Samsung s5..

Permalänk
Medlem

Bilderna är väl lagrade i ett microSD, microSDHC, microSDXC minneskort?

Ta ut den och plugga in till en SD kortläsare.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Sötast

Om ni får igång den trots svällt batteri så kör på och överför medans det går. Det är inte helt sällan folk använt laptops med svullna batterier länge utan att märka det.

Kan dock rekommendera att ha någon form av metall spann, grillvante samt grilltång eller dyl till hands så att man kan ösa ut den ur hemmet vid behov.

Edit: Kan vara rätt smart att göra det utomhus med en laptop till att börja med

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ser inte ut att vara en S5 men gör som Allexz skrev, pröva utomhus och ta med laptop.

Alternativt har ni bilderna i molnet eller på minneskort?

Permalänk
Medlem

Det ser ut som en S7, vill ni byta batteri finns det instruktionsvideos på tuben: https://www.youtube.com/watch?v=szP2Yajtnzo
Men den ser lite för skadad ut för att vara värd att rädda.

På mitt jobb råkade vi ut för ganska många svullna surfplattor från Samsung och enligt dom är det ingen fara alls, det är bara koldioxid som bildats när batteriet laddats fullt för länge.
Ingen av våra plattor har på något sätt gått sönder mer än att skärmen lossnat så fungerar den så skulle jag använda Smart Switch https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android... för att överföra dom till en ny telefon, eller i andra hand USB-kabel till datorn.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Ja jag har nu fått svar av henne nu att de rör sig om en S7:a kan ju fråga om hon har det, de förändrar ju allt i så fall men som sagt inget hon sa till om från början.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)