Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

jag har haft game pass och gold sen jag skaffade min X i samband RDR2 och jag har aldrig betalat fullt pris visst då har jag säker varit utan både game pass och gold i upp till en vecka innan nästa erbjudande kommer. men vad var det sist, 3 månaders game pass för 10 spänn, och innan dess 1 månad för 20 och få 1 månad extra gratis. så 30spänn för 5 månader

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

@anders190: inga problem med det än. kör så varje tidig morgon på helgerna.

Vilken tur! Blev en stunds felsökande utan någon direkt lösning och efter att ha sökt på problemet verkar det tyvärr vara något som förekommer, utan någon lösning. :/

Kör jag USB-kabel mellan X och kontroll, sedan 3,5mm ljudkabel till hörlurar så fungerar det på en kontroller, men inte den jag primärt använder i dagsläget. Och då har jag med samma hörlur kunnat köra kontroll trådlöst och sedan hörlurarna via 3,5mm jacket.

Blir att kolla mer på det hela framöver, gillar inte riktigt att behöva tråda kontrollern.

Skrivet av Flygplan:

Jag funderar på att skaffa en Xbox One X. En fråga angående Game Pass som nästan är gratis just nu... Där verkar Forza 4 och en massa andra ganska nya spel ingå. Vad är haken? Många av spelen som ingår kostar ju fortfarande ganska mycket att köpa.

Haken är som det nämns att det är spel som tjänst och kan nog enklast beskrivas som Netflix men för spel. Skillnaden är att du i dagsläget behöver en Xbox One eller PC (ett fåtal spel fungerar även på PC). Spelen laddas ner lokalt på spelplattformen och spelas därifrån, lite som med mobilappen för Netflix egentligen. Men Gamepass har ingen streaming alls i dagsläget.

Spelutbudet kommer och går. Varje månad dyker nya spel upp, och även några försvinner. Hur länge spel finns på tjänsten är olika men vad jag har för mig jag läst innan så handlar det om minst 3 månader. Ofta längre än så, vad det verkar.

Sånna här tjänster lär bara bli vanligare och Microsoft verkar vara ute i god tid. Sedan arbetar både Microsoft och Google på strömmade speltjänster, xCloud respektive Stadia.

Jag skaffade 1 år Gamepass i december och gillar tjänsten mer för varje månad som går då spelutbudet är bra och blir bättre för varje månad. April månad har varit riktigt bra där exempelvis Monster Hunter World släpptes. Har förändrat helt hur jag konsumerar spel, spelköp har minskat brutalt, mest blivit för min Switch hitills i år och något enstaka VR-spel för min Rift och något PC-spel. Första PS4-spelet jag köpte är Days Gone som köptes förra veckan men ännu inte behagat komma. I övrigt är det Gamepass och beta av min backlog.

Just en Xbox One (vanilla, S eller helst X) ihop med Game Pass är mitt favoritexempel på hur man som billigast kommer igång och spelar i dagsläget. Problemet kan dock bli att man får för mycket att välja på och får svårt att fokusera på ett enda spel förstås.

Det går fortfarande att få 3 månader Game Pass för 10kr direkt från Microsoft med: https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass

Permalänk
Avstängd

Det mest sura med Gamepass är när man köper ett ganska nytt spel första gången det reas en aning, sen typ en eller två veckor senare så ingår det plötsligt. Det hände med Shadow of the Tomb Raider och Just Cause 4 nära inpå varann. Inget av spelen var heller vad jag förväntade mig så det var verkligen ett antal hundralappar i sjön.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Det mest sura med Gamepass är när man köper ett ganska nytt spel första gången det reas en aning, sen typ en eller två veckor senare så ingår det plötsligt. Det hände med Shadow of the Tomb Raider och Just Cause 4 nära inpå varann. Inget av spelen var heller vad jag förväntade mig så det var verkligen ett antal hundralappar i sjön.

Shadow of the Tomb Raider trodde jag skulle hålla sig från tjänsten faktiskt. Men Just Cause 4 är jag inte så förvånad över, ångrat som fan att jag köpte det på PC då det på alla vis är sämre än 3an för mig. Och sen dök den upp på Game Pass ändå i slutändan.

Dock trevligt att kunna spela om den senaste Tomb Raider reboot-trilogin på samma tjänst iallafall, även om jag gärna sett att dessa spel fått stöd för mus och tangentbord (Xbox stödjer ju det idag för den som undrar, men stöd i spel saknas tyvärr ofta).

Permalänk
Avstängd

@anon5930: Jo absolut. Älskade JC 2 och 3 och fyran var en besvikelse, inte katastrof men sämre på de flesta vis. En förbättring just för xbox versionen var att det faktiskt flöt på bättre, trean hade en tendens att hacka rätt rejält i komplicerade scener. Å andra sidan tar jag hellre treans snygga grafik med lite hack än fyrans grötig bild med flyt.

Är lite sugen på att testa fyran på PC bara för att se om man kan få det snyggare, men det får vänta tills en rejäl rea

Permalänk
Medlem

btw, finns det någon site som säljer koder som man kan lösa in i MS store?
jag gillar mina spel digitalt då jag verkligen ogillar att byta skiva alá 1998. men spel i MS store är ju ofta ganska så dyra. tänkte att de kanske finns någon annan site.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av issue:

btw, finns det någon site som säljer koder som man kan lösa in i MS store?
jag gillar mina spel digitalt då jag verkligen ogillar att byta skiva alá 1998. men spel i MS store är ju ofta ganska så dyra. tänkte att de kanske finns någon annan site.

Det finns på exempelvis cdon men ofta är det inte billigt alls.

Permalänk
Medlem

@issue:

Kinguin, Cdkeys, G2A osv osv. Finns massor!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vilken tur! Blev en stunds felsökande utan någon direkt lösning och efter att ha sökt på problemet verkar det tyvärr vara något som förekommer, utan någon lösning. :/

Kör jag USB-kabel mellan X och kontroll, sedan 3,5mm ljudkabel till hörlurar så fungerar det på en kontroller, men inte den jag primärt använder i dagsläget. Och då har jag med samma hörlur kunnat köra kontroll trådlöst och sedan hörlurarna via 3,5mm jacket.

Blir att kolla mer på det hela framöver, gillar inte riktigt att behöva tråda kontrollern.

Haken är som det nämns att det är spel som tjänst och kan nog enklast beskrivas som Netflix men för spel. Skillnaden är att du i dagsläget behöver en Xbox One eller PC (ett fåtal spel fungerar även på PC). Spelen laddas ner lokalt på spelplattformen och spelas därifrån, lite som med mobilappen för Netflix egentligen. Men Gamepass har ingen streaming alls i dagsläget.

Spelutbudet kommer och går. Varje månad dyker nya spel upp, och även några försvinner. Hur länge spel finns på tjänsten är olika men vad jag har för mig jag läst innan så handlar det om minst 3 månader. Ofta längre än så, vad det verkar.

Sånna här tjänster lär bara bli vanligare och Microsoft verkar vara ute i god tid. Sedan arbetar både Microsoft och Google på strömmade speltjänster, xCloud respektive Stadia.

Jag skaffade 1 år Gamepass i december och gillar tjänsten mer för varje månad som går då spelutbudet är bra och blir bättre för varje månad. April månad har varit riktigt bra där exempelvis Monster Hunter World släpptes. Har förändrat helt hur jag konsumerar spel, spelköp har minskat brutalt, mest blivit för min Switch hitills i år och något enstaka VR-spel för min Rift och något PC-spel. Första PS4-spelet jag köpte är Days Gone som köptes förra veckan men ännu inte behagat komma. I övrigt är det Gamepass och beta av min backlog.

Just en Xbox One (vanilla, S eller helst X) ihop med Game Pass är mitt favoritexempel på hur man som billigast kommer igång och spelar i dagsläget. Problemet kan dock bli att man får för mycket att välja på och får svårt att fokusera på ett enda spel förstås.

Det går fortfarande att få 3 månader Game Pass för 10kr direkt från Microsoft med: https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass

Håller helt med om att det är svårare att fokusera på ett spel med gamepass men å andra sidan känner jag inte heller att jag måste ”klara” ett spel jag påbörjat innan jag köper ett nytt. Vilket ofta var fallet innan jag började använda gamepass. Lite konstigt egentligen men det är väl något som sitter i sen man var liten och bara fick ca ett spel per år, eventuellt två om man klarat det första inom ett år

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

@anders190: Jo absolut. Älskade JC 2 och 3 och fyran var en besvikelse, inte katastrof men sämre på de flesta vis. En förbättring just för xbox versionen var att det faktiskt flöt på bättre, trean hade en tendens att hacka rätt rejält i komplicerade scener. Å andra sidan tar jag hellre treans snygga grafik med lite hack än fyrans grötig bild med flyt.

Är lite sugen på att testa fyran på PC bara för att se om man kan få det snyggare, men det får vänta tills en rejäl rea

Tvåan har jag lite blandade åsiktker om, själva striderna hade jag svårt för men spelvärlden och typ allt runtomkring var underbart. 3an förbättrades mycket men sen tvärt ner med 4an.

Jag har provat 3an på både Xbox One X och PS4 Pro och har rätt svårt med hur spelen rullade på dessa, speciellt på Pro. Sugen på att spela igenom spelet igen och har redan spelat igenom det till PC men det får bli vid lämpligare tillfälle.

Jag rekommenderar att invänta att JC4 dyker upp i Humble Bundle/Monthly. Föregående JC-titlar har förekommit många gånger och jag räknar med att spelet dyker upp snart i Monthly iallafall. Spelet var även grafiskt en enorm besvikelse för mig, jag kör ett 1080Ti med både en 144Hz 2560x1440 skärm och en 90Hz 3440x1440 ultrawide och spelet ser inte ens modernt ut grafiskt. 3an ser bättre ut, iallafall utifrån hur JC4 vid lanseringen var, kan ju hända att spelet fått någon grafikförbättring i patchar sedan dess förstås.

JC4 är ett spel jag tänkt återvända till just då jag gillade föregångarna men finns mycket även med PC-versionen som är störande. För att inte tala om hur korkat upplagt kontroller och menyer är.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lauchen:

Håller helt med om att det är svårare att fokusera på ett spel med gamepass men å andra sidan känner jag inte heller att jag måste ”klara” ett spel jag påbörjat innan jag köper ett nytt. Vilket ofta var fallet innan jag började använda gamepass. Lite konstigt egentligen men det är väl något som sitter i sen man var liten och bara fick ca ett spel per år, eventuellt två om man klarat det första inom ett år

Skickades från m.sweclockers.com

Haha jo, lika här. När man var ung så var det ju väldigt begränsat antal spel man fick spela, medans idag så finns det spel i överflöd. Så pass att det kan vara svårt att hitta de spel man egentligen vill spela.

Lite så för mig också, behovet av att spela igenom ett spel jag ändå "hyr" via en speltjänst är mindre än om jag betalat ett par hundralappar för samma spel. Blir lättare att spela tills man blir nöjd och fortsätter med nästa spel. Är långt ifrån alla spel man vill eller kan spela igenom, finns ju ofta så mycket man behöver göra under en vanlig vecka. Sömn, jobb/studier äter upp 2/3 av veckan ungefär, resterande timmar ska man försöka placera på allt annat i sitt liv. Och har man familj så går speltimmarna i veckan kanske i bästa fall att räkna på en hand med.

Trevligt med så mycket valmöjligheter sett till spel dock. Och att priserna överlag är rätt bra och rimliga med.

Permalänk
Medlem

Hörde att ni gillade spel.

2:a Maj

Wolf 2 och Wargroove

9:e Maj

Surviving Mars, Tacoma, Black Desert

10:e Maj

For the King

16:e Maj

The Surge, Tacoma och Lego Batman

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Fishing in the moonlight.

Någon som vill testa Tall Tales i SoT?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Tycker att det blivit ganska rörigt med Game Pass. Egentligen är jag positiv till tjänsten, men det är svårt att veta vilka spel som kommer ingå. Man vet ju inte om man ska satsa på att köpa ett spel eller om det bara är pengarna i sjön då spelet kan ingå i Game Pass inom kort. Spel från vissa utgivare kanske aldrig hamnar där, men att hålla reda på det känns rätt rörigt. Hade varit rätt surt att exempelvis lägga många hundralappar på Forza Horizon 4 eller senaste Tomb Raider då de dök upp Game Pass. Som just nu är jag lite sugen på World War Z, men kommer det till Game Pass kanske?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baradet Funkar:

Tycker att det blivit ganska rörigt med Game Pass. Egentligen är jag positiv till tjänsten, men det är svårt att veta vilka spel som kommer ingå. Man vet ju inte om man ska satsa på att köpa ett spel eller om det bara är pengarna i sjön då spelet kan ingå i Game Pass inom kort. Spel från vissa utgivare kanske aldrig hamnar där, men att hålla reda på det känns rätt rörigt. Hade varit rätt surt att exempelvis lägga många hundralappar på Forza Horizon 4 eller senaste Tomb Raider då de dök upp Game Pass. Som just nu är jag lite sugen på World War Z, men kommer det till Game Pass kanske?

FH4 var på Game Pass redan dag ett, men förstår problematiken. Speciellt med just de andra spelen du nämner. Wargroove trodde jag inte skulle dyka upp så tidigt heller, men tacksamt då jag inte hunnit köpa spelet. Dock hade jag föredragit det spelet på min Switch så kanske slutar med ett köp för i slutändan.

Problematiken är ju just som du nämner att veta vad och när man ska köpa för att få ut det mesta av sina pengar. Spel som ändå hamnar på Game Pass kunde utgivarna gärna få vara tydligare med innan lansering. Nya problem kan uppstå om kunderna avvaktar med spelköp ifall spelet dyker upp i tjänsten. Men den problematiken har egentligen funnits sedan Games with gold, Humble Bundle och PSN+ och liknande upplägg kom.

Nu hoppas jag själv på fler liknande speltjänster. Exempelvis Steam borde erbjuda en sådan tjänst men lär nog aldrig hända. Någon annan lär se Valves svaghet och ta över. Och förstås xCloud och Stadia förstås.

Spännande att se hur det hela utvecklar sig men som kund bör man nog hålla i pengarna, speciellt fram tills att man verkligen kan och vill spela ett spel. Jag antar de flesta av oss har ganska skapliga backlogs för tillfället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag behöver era kloka hjärnor nu.

Jag har aldrig brytt mig om att köpa ett headset till mitt Xbox (har använt befintligt och en kabel). Men igår när damen störde mig så beslutade jag mig för att jag behöver dedikerat headset då det vanliga var mer än 5m bort.

Så idag började min research efter ett lämpligt trådlös headset med surround/atmos... MEN...

Efter att ha googlat och kikat runt så verkar ju nästan alla headsets som inte kostar massor vara vanliga stereo headset som antingen nyttjar en egen "mixer" för DTS eller använder Xbox mixer för Atmos.
Och då efter ännu mer grävande journalistik så fann jag Windows Sonic, som är microsofts egna mixer för spatial sound (atmos/x).

Så kan jag alltså fortsätta använda mina Sony MDR-1000x med en 3,5 kabel till kontrollern, aktivera Sonic och få spatial sound?

Jag sneglade mot en Plantronics RIG 800lx men dom är ju också bara stereo. Så det enda jag skulle vinna på det är ju att dom trådlösa.

Men har jag uppfattat detta rätt eller har jag missat något?

https://www.howtogeek.com/356481/how-windows-sonic-spatial-so...

Edit:
Hittade svaret

Windows Sonic – This is the spatial sound setting Microsoft offers for an immersive headset experience. Plug any stereo headset into your controller or plug in an Xbox wireless accessory to your console before changing your headset setting to Windows Sonic for Headphones.

Detta ska testas

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Skrivet av issue:

jag har haft game pass och gold sen jag skaffade min X i samband RDR2 och jag har aldrig betalat fullt pris visst då har jag säker varit utan både game pass och gold i upp till en vecka innan nästa erbjudande kommer. men vad var det sist, 3 månaders game pass för 10 spänn, och innan dess 1 månad för 20 och få 1 månad extra gratis. så 30spänn för 5 månader

Har gjort precis samma köp som du. Köpte gamepass i två månader för 20 kr för att prova. Glömde bort att avsluta och det förlängdes en månad för 99 kr, sedan avslutade jag. Någon vecka senare kom jag på att jag ville spela klart Shadow of Tomb Raider som jag påbörjat. Då fanns det ett erbjudande om förlängning i tre månader för 10 kr. Inte svårt att slå till på det. Fem av sex månader för 30 kr är ju en prisbild som fungerar! Gäller bara att säga upp det i tid så att det inte går över i ett vanligt abonnemang som är mycket dyrare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av issue:

Jag behöver era kloka hjärnor nu.

Jag har aldrig brytt mig om att köpa ett headset till mitt Xbox (har använt befintligt och en kabel). Men igår när damen störde mig så beslutade jag mig för att jag behöver dedikerat headset då det vanliga var mer än 5m bort.

Så idag började min research efter ett lämpligt trådlös headset med surround/atmos... MEN...

Efter att ha googlat och kikat runt så verkar ju nästan alla headsets som inte kostar massor vara vanliga stereo headset som antingen nyttjar en egen "mixer" för DTS eller använder Xbox mixer för Atmos.
Och då efter ännu mer grävande journalistik så fann jag Windows Sonic, som är microsofts egna mixer för spatial sound (atmos/x).

Så kan jag alltså fortsätta använda mina Sony MDR-1000x med en 3,5 kabel till kontrollern, aktivera Sonic och få spatial sound?

Jag sneglade mot en Plantronics RIG 800lx men dom är ju också bara stereo. Så det enda jag skulle vinna på det är ju att dom trådlösa.

Men har jag uppfattat detta rätt eller har jag missat något?

https://www.howtogeek.com/356481/how-windows-sonic-spatial-so...

Edit:
Hittade svaret

Windows Sonic – This is the spatial sound setting Microsoft offers for an immersive headset experience. Plug any stereo headset into your controller or plug in an Xbox wireless accessory to your console before changing your headset setting to Windows Sonic for Headphones.

Detta ska testas

Man kan också köpa till Dolby Atmos, ska tydligen ge bättre virtuellt surround men jag har inte testat. Det finns en trial version som funkar en kort tid bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:
Skrivet av issue:

btw, finns det någon site som säljer koder som man kan lösa in i MS store?
jag gillar mina spel digitalt då jag verkligen ogillar att byta skiva alá 1998. men spel i MS store är ju ofta ganska så dyra. tänkte att de kanske finns någon annan site.

Kinguin, Cdkeys, G2A osv osv. Finns massor!

En varning bara; Kinguin & G2A är förmedlare och det är vanligt att koderna är köpta med stulna kreditkort.
Har du otur backar kreditkortsägaren köpet och microsoft kommer till 100% att banna kontot som löst in koden, dvs allt du äger digitalt.

CDkeys använder jag ofta, de köper överblivna koder från bundles verkar det som.
Amazon kan gå att köpa ifrån om du lyckats registrera dit amazon-konto i rätt land, mest amazon som är problemet där.

Sedan har man kunnat köpa digitalt från andra regioner men det har MS slagit ner på mer och mer,
har man inte ett kreditkort registrerat i just det landet så kan man eventuellt fortfarande köpa gift-cards
men sedan ett par månader krävs VPN för att ens registrera den koden så det tyder på att dörren stängs där också. Se xbox-now.com
(Giftcard-koder ska man inte heller köpa av förmedlare, det finns en handfull direktförsäljare i intressanta länder - många fler skumma siter)

Ofta är ändå den största vinsten att smita från 25% svensk moms, t.o.m i USA tillkommer ju skatt så man kan inte jämföra priser så rakt av.

Det bästa tipset är istället att kolla digitala reorna varje vecka och aldrig någonsin köpa något med mindre än 60% rabatt,
Kolla in trueachivements.com för listor på reade titlar varje tisdag och vänta in sommarrean kring E3.

Permalänk
Medlem

@pacc: tack för bra svar.

Köper sällan spel till fullpris i store ändå utan väntar alltid in reor. Och nu råkade jag köpa ett begagnat ps4 med 5 spel. Så kommer nog ha att göra ett tag

Men bara för att prata om nå annat. Har aldrig tidigare spelat ett assassins creed spel. Men köpte odessey för ett tag sen. Asså fy fan vilket spel. Måste varit 20 år sen jag jag sist var så här till mig över ett spel, tycker det är så jävla bra.
Kanske spelar lite Horizon på PS4 när jag är klar med odessey, men sen blir de fan AC Origins

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Tjenare, spelsugen xboxare här. 29 år, Bra jävla röst att lyssna på emellanåt. Gillar sim gaming, men kan spela avslappnat också, givetvis. Har tröttnat på mina "vänner" på xbox och söker nya boys n girls att köra med. Vad spelar jag då? Mest varit SWBF2 ett tag, tröttnar lite på det nu. Kanske har det att göra med bristen på bra sällskap. IDK. Mycket bilspel, men lite trött på det med. Hah!

Annars har jag börjat snegla på Sea Of Thieves och The Division 2. ÖVriga bra tips på spel man bör vänta/hoppa på?

Min gamertag är jeswej. Ses.

Permalänk
Medlem

Tänkte byta in min one s mot en x på Gamestop. Nån som vet om det går med ps4 spel istället för xbox-spel?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

@f@boy: Kör hårt, boka en på gamestop och åk dit
- för en gång skull rent normala spel som folk kan ha 'över' som Overwatch och Fallout 76.

Som reservplan kan du ju kolla in lagret på Elgiganten etc. i närheten men det behövs nog inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Tänkte byta in min one s mot en x på Gamestop. Nån som vet om det går med ps4 spel istället för xbox-spel?

Det går så länge den är på listan, dvs xbox, ps4 samt switch spel funkar!

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk

Hej! Skulle gärna vilja ha hjälp med att få igång headset till xbox one. Testade först ett Logitech med USB-kontakt men det funkade inte alls. Provade att ta bort "förgreningen", där de båda 3,5 mm kablarna går ihop till en (USB) och köpte en separat sladd med två honor (3,5 mm) till en hane (3,5 mm) för att använda och sätta i handkontrollen istället. Då fick jag ljudet att funka i lurarna men inte micen
Har letat i ljudinställningarna utan någon framgång tyvärr
Till slut köpte jag xbox egna chatheadset, det med en kudde över ena örat och en bygel över andra och som har den där specialkontakten som ser ut som en slags HDMI i mindre format som man ska sätta i handkontrollen. Men då fick jag inget ljud överhuvudtaget!?
Vad kan vara fel?
Som jämförelse med ett PS4 är det bara att sätta i USB-kontakten på Logitech-headsetet så funkar det direkt!
Tacksam för hjälp!
MVH /Andreas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnorLeif80:

Hej! Skulle gärna vilja ha hjälp med att få igång headset till xbox one. Testade först ett Logitech med USB-kontakt men det funkade inte alls. Provade att ta bort "förgreningen", där de båda 3,5 mm kablarna går ihop till en (USB) och köpte en separat sladd med två honor (3,5 mm) till en hane (3,5 mm) för att använda och sätta i handkontrollen istället. Då fick jag ljudet att funka i lurarna men inte micen
Har letat i ljudinställningarna utan någon framgång tyvärr
Till slut köpte jag xbox egna chatheadset, det med en kudde över ena örat och en bygel över andra och som har den där specialkontakten som ser ut som en slags HDMI i mindre format som man ska sätta i handkontrollen. Men då fick jag inget ljud överhuvudtaget!?
Vad kan vara fel?
Som jämförelse med ett PS4 är det bara att sätta i USB-kontakten på Logitech-headsetet så funkar det direkt!
Tacksam för hjälp!
MVH /Andreas

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte vad problemet är med headsetet men 3,5-kontakten på kontrollen tar samma TRRS som mobiltelefoner använder (och många datorer). Har ditt headset två 3,5 mm så behöver du typ: https://www.amazon.com/MillSO-Splitter-Headphone-Nintendo-Sma...

Permalänk

Tack för svar! Det är en sådan jag har, fast köpte den på biltema
Kanske är därför den inte funkar?
Den du länkade till såg lite mer kvalitetsmässig ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tokig! Dela Xbox Live Gold

Hej,

Jag blir tokig, förstår inte om detta ska gå - och i så fall hur man sätter upp det!

Vi har i huset 2st Xbox One och 2 gamertags. Båda gamertags finns på båda Xbox.

Vi vill samtidigt kunna spela Fortnite mot/med varandra - fast vi har bara 1st Xbox Live Gold abb.
Är det görbart?

Den ena Xboxen är satt som 'master'.

Problemet är att Xbox Live Gold verkar vara hårt knutet till gamertag1 och jag kan aldrig komma online med gamertag2. Går det att göra samtidigt?

Permalänk
Skrivet av linnnet:

Hej,

Jag blir tokig, förstår inte om detta ska gå - och i så fall hur man sätter upp det!

Vi har i huset 2st Xbox One och 2 gamertags. Båda gamertags finns på båda Xbox.

Vi vill samtidigt kunna spela Fortnite mot/med varandra - fast vi har bara 1st Xbox Live Gold abb.
Är det görbart?

Den ena Xboxen är satt som 'master'.

Problemet är att Xbox Live Gold verkar vara hårt knutet till gamertag1 och jag kan aldrig komma online med gamertag2. Går det att göra samtidigt?

Om du sätter Konto#1 ( det med xbox live) som hemma konto på xbox#2.
sen spelar med konto#2 på xbox#2. Och konto#1 på xbox#1 så ska det gå
Jag har själv inte "ägt" xbox live på över 1 år, har full tillgång till xbox live då jag har ett hemma konto på mitt xbox som har xbox live.
Enda är att jag ej kan "köpa" gratis spelen som kommer via live^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Om du sätter Konto#1 ( det med xbox live) som hemma konto på xbox#2.
sen spelar med konto#2 på xbox#2. Och konto#1 på xbox#1 så ska det gå
Jag har själv inte "ägt" xbox live på över 1 år, har full tillgång till xbox live då jag har ett hemma konto på mitt xbox som har xbox live.
Enda är att jag ej kan "köpa" gratis spelen som kommer via live^^

Grymt tack! Hur sätter man hemmakonto? Och framförallt, kommer jag behöva logga ut konto1 på Xbox2 varje gång jag ska spela med konto2 på Xbox2? Tack för hjälpen!