Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Finns "rumble motor" i vanliga force feedback rattar?

Permalänk
Medlem

Finns "rumble motor" i vanliga force feedback rattar?

Jag har logitech driving force gt men känner inga vibrationer alls, bara force feedback? Finns det någon rumble motor i dessa rattar som i spelkontroller eller är det något som saknas? Känner inga vibrationer från motor eller när man gasar osv. Är det något fel på min ratt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Tyvärr besvaras inte frågan om FFB rattar även har en "rumble motor" i sig? Jag saknar vibrationskänslan man får från en handkontroll. En FFB motor kan aldrig återskapa "rumble". Förutsatte att det skulle finnas. Vet inte om det är min ratt som är trasig eller om det helt enkelt inte finns i rattar? Känner allså endast utslag från force feedback. Ska man behöva köpa en butt kicker och fästa bakpå ratten? :S

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

ah. jag e osäker faktiskt. Har själv en Sidewinder Force Feedback 2 som simulerade rumble men mycket berodde på spelen hur väl det fungerade

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------