Permalänk

Uppgradering

Hej har ett 1060 3g, och vill uppgradera, vad ska jag köpa?, moderkortet tar gddr5

Permalänk

Hej!

Vad vill du uppnå med din uppgradering och vilken annan hårdvara sitter i datorn?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Generalnogge:

Hej har ett 1060 3g, och vill uppgradera, vad ska jag köpa?, moderkortet tar gddr5

Moderkortet tar inte GDDR5 då det inte har med moderkortet att göra, det är grafikkortets minne, därav namnet G som i graphics DDR-minne, men ta och skriv vad du vill spela för spel och nämn gärna vad du har för hårdvara i burken, speciellt nätaggregat, lite lättare att ge dig råd då.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget?
Vilken upplösning spelar du i?
Vilken uppdateringsfrekvens spelar du i?

1080p, 144hz - GTX 1660Ti/Vega 56
1440p, 144hz - RTX 2060
2140P - RTX 2080 och uppåt

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig lite på tvären, @juus1 och säger att dina tips landar bra om man enbart ser till dagens spel, här och nu. Ser vi lite längre i framtiden skulle jag nog kliva upp ett steg på medelskalan till 2070, för att fortsätta ge bra prestanda några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Jag ställer mig lite på tvären, @juus1 och säger att dina tips landar bra om man enbart ser till dagens spel, här och nu. Ser vi lite längre i framtiden skulle jag nog kliva upp ett steg på medelskalan till 2070, för att fortsätta ge bra prestanda några år.

Ja, självklart.
Jag skippade faktiskt 2070, som enligt mig ett rätt kassa kort sett till pris/prestanda.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +