Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Voodoo 2 12MB?

Hej!

Jag har ett Voodoo 2 12mb hemma, känns inte som min generation direkt. Har någon lust att ge mig lite mer info kring det?
Såg på ebay.com att korten ligger på ganska mycket, http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=3Dfx-Voodoo-2-12MB-PCI-... (helt sjukt, vet dock ej vilken exakt variant jag har.)

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Voodoo2

Voodoo 2 är ett dedikerat 3D kort som kan rendera glide och mini GL samt några fler.
Alla annan grafik sköttes av ett annat grafikkort i datorn.
Man har en grafikkorts kabel som går från "2D"kortet till voodoo2 kortet som sedan skickar bilden till skärmen.

Problemet/fördelen var att man var tvungen att köra dessa språk för att kortet skulle fungera i spelen.

Idag kör man fram för allt open GL och direct X.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Tilläggas bör att priserna du letat upp Ebay bara är fantasipriser. Finns inget som indikerar att dessa produkter sålts för den relativt stora (enorma) summan pengar som de kräver för en över tio år gammal och dessutom väldigt vanlig datorkomponent.

En symbolisk hundralapp är väl närmare ett realistiskt pris för ett Voodoo 2 idag.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar! Det var det jag tänkte, kan ju inte vara värd så överdrivet mycket. Det var därför jag ville kolla upp om det är värt att spara på eller inte.

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Brings back memories...

Permalänk
Medlem

Om du inte har någon dator att stoppa in det i, rama in det eller ställ det på en hylla. Konst i högklass.
Mitt Voodoo2 åkte på tippen för ett par år sedan, hjärnsläpp!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Mitt sitter på väggen

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Om du inte känner att du vill ha kavr det så köper jag det GÄRNA!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Du borde funktionstesta det, har köp V2 för 350+ på tradera, trasigt, saknade ytmonterade komponenter med men dessa doldes ju smidigt på bilden.
Oavsett så stiger värde om du testar det och då menar jag med drivrutiner och spel.
Många trasiga V2 kort hittas men fungerar ändå inte i slutändan pga Trasigt ram eller TMU eller liknande.

500Kr är helt OK pris för ett fungerande men 350Kr för ett otestat, nja. Sedan ebay priserna är rena ockret.

Jag har faktiskt betalat mer för mitt trasiga V2 kort från tradera än dom 6st fungerande jag samlat på mig senaste 18 månaderna eller så.