Leverans - men jag låg och sov då.

Permalänk
Medlem

Leverans - men jag låg och sov då.

Idag kl 9:30 så kom det leverans hem till mig av postnord men jag låg ju och sov vid det tidslaget och jag vaknade inte förrns Kl 11.

Jag fick informationen via CDON på min order Ingen på plats vid leveransförsök av PostNord

Jag tänkte då kanske det kommer till närmaste uthämtning ställe men jag har inte fått ännu kl 19:00 nästan, inget om att den är på ett ställe och kan hämtas ut.

Med uthämtnings ställe menar jag butik och inte postnord här i Falun.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jaha.

Permalänk
Medlem

Eftersom du har beställt hemleveranse och inte var närvarande när paketet kom så kommer du antigen få hämta det på företagscentrum på Ryckepungsvägen 2 i falun är min gissning.

Du får antagligen en pappers avi imorgon eller i övermorgon.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem

@Vangen:

PostNords chaufförer lämnar inte in paket till ombud vid dagens slut. Paketen åker tillbaka till terminalen och sorteras igen över kvällen/natten där de registreras om till att gå direkt till ombud imorgon.

Permalänk
Medlem

Intresseklubben noterar? 😶

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Idag kl 9:30 så kom det leverans hem till mig av postnord men jag låg ju och sov vid det tidslaget och jag vaknade inte förrns Kl 11.

Jag fick informationen via CDON på min order Ingen på plats vid leveransförsök av PostNord

Jag tänkte då kanske det kommer till närmaste uthämtning ställe men jag har inte fått ännu kl 19:00 nästan, inget om att den är på ett ställe och kan hämtas ut.

Med uthämtnings ställe menar jag butik och inte postnord här i Falun.

Fick du inte välja vilken tid leveransen skulle ske? Det brukar jag alltid få göra.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

@Vangen: Du borde få tunna avier med posten imorgon om var paket befinner sig. Paketen åkte antagligen med runt tills turen var avklarad och således blir det nästa arbetsdag paketen kan tas ut.

Permalänk
Medlem

TS, det är ju givetvis tråkigt att du inte kunde få dina grejer idag. Men vad är syftet med tråden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Fick du inte välja vilken tid leveransen skulle ske? Det brukar jag alltid få göra.

De flesta företagen såsom UPS eller liknande jobbar så men är inte säker att Postnord kommit på den idén än.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

PostNord kör när de kör, oavsett om det är företagspaket (P15 "Parcel") eller hempaket (P19).

Permalänk
Medlem

När jag beställde så valdes inte på vilket sätt det ska levereras, det var ju 2st småsaker.

Jag hade tron om att det skulle komma antingen ner i brevlåda eller till närmaste uthämtning.

@Gustenrocks

Okej tack för infon.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DwarF:

Eftersom du har beställt hemleveranse och inte var närvarande när paketet kom så kommer du antigen få hämta det på företagscentrum på Ryckepungsvägen 2 i falun är min gissning.

Du får antagligen en pappers avi imorgon eller i övermorgon.

Jag var där och snurrade för ett par veckor sen. Finns inga gatuskyltar på den vägen pga stöldrisk så det är tur att man har Mekonomen i Falun som riktmärke så man vet vilken gata man är på. 😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

TS, det är ju givetvis tråkigt att du inte kunde få dina grejer idag. Men vad är syftet med tråden?

Ville såklart höra vad som försiggår, ingen mail, sms och etc..

Klart man blir fundersam och orolig, med tanke på postnords rykte i sig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

De flesta företagen såsom UPS eller liknande jobbar så men är inte säker att Postnord kommit på den idén än.

Senaste leveransen jag fick var av Postnord får sällan leveransen från UPS.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Idag kl 9:30 så kom det leverans hem till mig av postnord men jag låg ju och sov vid det tidslaget och jag vaknade inte förrns Kl 11.

Jag fick informationen via CDON på min order Ingen på plats vid leveransförsök av PostNord

Jag tänkte då kanske det kommer till närmaste uthämtning ställe men jag har inte fått ännu kl 19:00 nästan, inget om att den är på ett ställe och kan hämtas ut.

Med uthämtnings ställe menar jag butik och inte postnord här i Falun.

Det är standard när budet:
Inte orkar springa i trappor eller kliva ur bilen.
Paketet är minsta lilla otympligt.
Paketet känns tungt (dom har ju en gräns för hur tungt dom får leverera/bära).
Det är dags för kaffe.
etc.
etc.
Paketet lämnar egentligen inte sista sorteringen annat än i systemet, d.v.s. det åker direkt till utlämningsstället.

Har likadant här.
Oavsett hur jag gör så kan jag inte få Postnord att leverera till min dörr annat än om det råkar passa i brevlådan.
Och i värsta fall får jag vänta ytterligare en dag då paketet åkt en vända i postbilen men "kunde inte levereras p.g.a...." och får sorteras ytterligare en gång för att hamna på slumpmässigt utlämningsställe.

DHL gör f.ö. ungefär samma sak här.
Har en "box" i närheten som dom först och främst skall lämna paketen i.
Men i 99% av fallen åker allt till utlämningsstället då dom bara kan tippa ur burarna där.

Helt övertygad om att det finns mycket bra folk på budfirmorna.
Men man får ju känslan av att många av dom är av sorten som tar varenda genväg dom kan i alla situationer.

Permalänk
Medlem

Jag har flera gånger varit med om att DHL, UPS och FedEx bara kört förbi min dörr medans jag betraktar "leveransförsöket" från fönstret. Undviker helst allt som levereras med bud, förutom om det är stort och kommer på pall med Schenker. +100kgs-grejer brukar dom inte tramsa runt med.

Skrivet av DwarF:

Eftersom du har beställt hemleveranse och inte var närvarande när paketet kom så kommer du antigen få hämta det på företagscentrum på Ryckepungsvägen 2 i falun är min gissning.

Du får antagligen en pappers avi imorgon eller i övermorgon.

Ha, jag trodde faktiskt adressen var ett skämt (det är ju 1:a april) - det låter ju som ett synnerligen förbjudet brottargrepp eller en medeltida tjuvgata. Eller kanske en plågsam sexualteknik. Men det var ju en riktig adress!

Visa signatur

Gigabyte Z390 I AORUS PRO | i7 8700K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Obsidian 250D | EVGA Supernova G3 650W | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 32GB DDR4 | MSI GTX 1070 Ti 8GB ARMOR | Win 10 Home 64-bit | Xtrfy K3

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

På riktigt! Haha

Ryckepungsvägen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skrytinlägg om att få sova till 11? !
/avundsjuksmåbarnsförälder

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Olle78:

Ha, jag trodde faktiskt adressen var ett skämt (det är ju 1:a april) - det låter ju som ett synnerligen förbjudet brottargrepp eller en medeltida tjuvgata. Eller kanske en plågsam sexualteknik. Men det var ju en riktig adress!

Skrivet av Trigger:

På riktigt! Haha

Ryckepungsvägen

Haha samma här, trodde också det bara var en "hitte-på" gata för att personen som skrev inlägget inte visste vad den faktiska gatan hette / inte brydde sig så mycket...

Men så fanns den ??!

*mind blown*

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Är det dina sovvanor som skal diskuteras?
Dock var inte tråden helt bortkastad, jag fick reda på att ryckepungsvägen finns

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Skrytinlägg om att få sova till 11? !
/avundsjuksmåbarnsförälder

Hur mycket eller lite förälder man än är brukar man ju inte direkt sova till 11 en sketen måndag.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Ville såklart höra vad som försiggår, ingen mail, sms och etc..

Klart man blir fundersam och orolig, med tanke på postnords rykte i sig.

Har du ens kontaktat PostNord...? Hade du varit snabb kanske du kunnat få kontakt med föraren så att han kunde svänga tillbaka till dig under arbetsdagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Hur mycket eller lite förälder man än är brukar man ju inte direkt sova till 11 en sketen måndag.

Alla jobbar inte kontorstider. Har du t ex arbetat till midnatt är det inget konstigt att sova fram på förmiddagen.

Fixade en trasig forumkod-tagg
Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

Eftersom du har beställt hemleveranse och inte var närvarande när paketet kom så kommer du antigen få hämta det på företagscentrum på Ryckepungsvägen 2 i falun är min gissning.

Du får antagligen en pappers avi imorgon eller i övermorgon.

Vilket roligt gatunamn

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Skrytinlägg om att få sova till 11? !
/avundsjuksmåbarnsförälder

Självförvållat

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Att gatan heter Ryckepungsvägen har en historia, det fanns tidigare en vägtull där varpå man skulle "rycka fram" pengapungen. Därav namnet. När jag bodde i Falun (2011-2015) fanns i alla fall vägskyltar med namnet på men de var nitade med betydligt större doningar än brukligt just för att de blivit en väldigt åtråvärd souvenir från Falun...

On Topic: Jag hoppas att min hemleverans funkar...

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Att gatan heter Ryckepungsvägen har en historia, det fanns tidigare en vägtull där varpå man skulle "rycka fram" pengapungen. Därav namnet. När jag bodde i Falun (2011-2015) fanns i alla fall vägskyltar med namnet på men de var nitade med betydligt större doningar än brukligt just för att de blivit en väldigt åtråvärd souvenir från Falun...

On Topic: Jag hoppas att min hemleverans funkar...

Lite som Pungpinan i Stockholm då, på 1700-talet låg det en krog där som ansågs dyr. Därav namnet alltså .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte Z390 I AORUS PRO | i7 8700K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Obsidian 250D | EVGA Supernova G3 650W | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 32GB DDR4 | MSI GTX 1070 Ti 8GB ARMOR | Win 10 Home 64-bit | Xtrfy K3

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

Eftersom du har beställt hemleveranse och inte var närvarande när paketet kom så kommer du antigen få hämta det på företagscentrum på Ryckepungsvägen 2 i falun är min gissning.

Du får antagligen en pappers avi imorgon eller i övermorgon.

Jag kollade google maps och var INTE beredd på att det skulle vara en riktig adress ...

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

De flesta företagen såsom UPS eller liknande jobbar så men är inte säker att Postnord kommit på den idén än.

Jodå vi jobbar så med, jobbar på företagscenter hos postnord och där ringer vi ut till kunder när det är större försändelser, svarar dom inte så får dom ett sms om mobilnummer finns där dom kan boka tid annars kommer brev-avi hem till dom.