Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk

Skulle behöva tips på trådlösa earbuds som INTE har buds av denna typen:

Eller denna:

Kort sagt, inget som förväntas kunna gå in i hörselgången då ingen av dessa typer passar mig (alldeles för stora/trånga hörselgångar) och ramlar ut.

Söker helst denna typen:

Hade det funnits som trådlösa hörlurar hade jag köpt direkt (har såna trådade, därför vet jag att de passar perfekt).

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB, EVGA Supernova G2 650W, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP, ASUS Z87-A ATX, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz, Samsung 840 EVO 250GB, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB, Win 7 x64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Tips om man bor i eller nära Malmö, ligger ett par LCD2F ute för 3500 på Blocket som inte skickas.

Komfort och ljud anses såvitt jag vet av de flesta att vara bättre hos Sony, medan NC är bättre hos Bose. Både ljud och komfort är ju subjektivt, så ska du blindköpa är det troligtvis säkrare att köpa Bose med tanke på hur väletablerade och ansedda de är inom NC.

Är ju främst ljudet som är det viktiga, vad menas med NC? Jag är ganska orolig för cold buggen på xm3, som det till och med finns en tråd här på swec om. Det positiva verkar ju däremot vara att dom som fått sina lurar fixade av Sony verkar ha blivit av med problemet.
Får helt enkelt ta mig till nån butik och provlyssna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

...vad menas med NC?

"Noise cancelling".

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

"Noise cancelling".

Obvious, facepalm! Tack för rekommendetationerna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av backspace:

Nu blir det spännande, @GoldenFan påstår ju annat.

Det är samma driver som i 660s och lurarna låter väldigt lika, ännu likare om du bara tar bord en liten skummbit! En hörlur för under 2k som är i princip samma som en för 4,5k är tokigt värt de!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Fick ett par Alessandro MS-1 i posten idag. Är ungefär som Grado SR80e fast med en diskant som inte är lika skarp. Lite skönare att lyssna på i jämförelse.

Bra för rock och metal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Det är samma driver som i 660s och lurarna låter väldigt lika, ännu likare om du bara tar bord en liten skummbit! En hörlur för under 2k som är i princip samma som en för 4,5k är tokigt värt de!

Hörde så många lovord om dom genom reviews på youtube och massdrop etc när jag kollade upp dom efter det att jag fick tipset på lurarna, så det blev en beställning iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

Någon som testat sennheiser hd820?

Jag har kört HD820 med HDV820 sen de kom ut.
De låter som HD800S med mera bas och mindre bred ljudbild, klart nöjd med dem men saknar HD800S ljudbild lite.

Visa signatur

Asus ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI, Streacom BC1 Röd, Intel i7 10700KF, Noctua NH-D15 chromax.black, AMD Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC, Samsung m.2 NVMe 960 Pro 1TB, Corsair Dominator DDR4 3200MHz 16GB.
Går tyst och ganska kall =)

Permalänk
Skrivet av Mebbot:

Hörde så många lovord om dom genom reviews på youtube och massdrop etc när jag kollade upp dom efter det att jag fick tipset på lurarna, så det blev en beställning iaf

Återkom gärna när du fått dom

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

nån som har tips på ett gaming headset med så isolerande hörlurar som möjligt? dvs stänger ut ljud från omgivningen så bra som möjligt, inte på mikrofonen utan mest på själva hörlurarna då? det och en okej ljudkvalité hade varit högsta prio för mig i alla fall, i prisklassen 500-1000kr typ,

kollast på logitech g-pro och hyperx cloud 2 , väldigt varierande kundrecensioner men båda ska enligt specifikationerna och tillverkarens reklam vara rätt så isolerande mot bakgrundsljud och tättslutande kåpor, öppen för tips i alla fall, såg någon som moddat hörselskydd med hörlurar från några sony-lurar, såg nice ut

vad sägs annars om dom här koss "the plug" som är typ som öronproppar, någon som testat dom? ingen mic och inget headset men verkar vara väldigt isolerande iaf, sen kanske skaffa en separat mic till det om det hade varit en annan väg att gå? men ja, tack på förhand iaf !

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Inaktiv

@alexander_1986: Fel tråd för headsets, leta begagnade Sennheiser headsets annars, slutna lurar borde ju funka. Koss the plugg var hett på 90-talet

Annars detta direkt från datorn. https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4289321
+ köp mic senare alternativt, en 69kr mic så länge, mitt tips.

Permalänk
Medlem

@alexander_1986:
Kingston Hyper X Cloud ska vara väldigt bra från vad jag har hört från både kompisar och de är generellt något som brukar rekommenderas. Läser man recensioner så verkar de inte vara speciellt bra i just de ljudisolerande. Kör just nu Audio Technica M50 med en mod mic men skulle jag lägga under 1000 kr hade jag nog kört på dem

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Skrivet av anon8870:

@alexander_1986: Fel tråd för headsets, leta begagnade Sennheiser headsets annars, slutna lurar borde ju funka. Koss the plugg var hett på 90-talet

Annars detta direkt från datorn. https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4289321
+ köp mic senare alternativt, en 69kr mic så länge, mitt tips.

jag förstår! är nog en bättre idé som du säger att satsa på rejäla hörlurar och en separat mic, för mig är det viktigaste själva ljudisoleringen, så om man har fönstret öppet eller om det är nån granne som random trampar runt högljutt, så hörs det inte genom hörlurarna, tror du dom hörlurarna du länkade passar bra i sådana fall?

kollat på isolerande hörlurar en del och hittat dessa efter tips :

audiotechnica ath-m50

https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/horlurar/over-ear/a...

tror du att det är värt för mig att köpa dessa eller t.ex. sonylurarna du länkade om jag mest är ute efter riktigt bra ljudisolering samtidigt som okej ljudkvalitet?

eller ska man köpa typ billiga hörselskydd som isolerar HELT och köra in-ear innanför ? typ koss the plug

vet att the plug är billiga men ska väl va rätt så isolerande då de är som öronproppar nästan, typ?

all hjälp uppskattas iaf

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Skrivet av bjoen:

@alexander_1986:
Kingston Hyper X Cloud ska vara väldigt bra från vad jag har hört från både kompisar och de är generellt något som brukar rekommenderas. Läser man recensioner så verkar de inte vara speciellt bra i just de ljudisolerande. Kör just nu Audio Technica M50 med en mod mic men skulle jag lägga under 1000 kr hade jag nog kört på dem

I see, skrev nyss ett svar till Ramses ovan om du ser mitt senaste inlägg med lite mer detaljer om vad jag är ute efter samt att jag också hittade audiotechnica m50 lurarna som ett tips för isolerade lurar, om du läser mitt nya inlägg, hade du rekommenderat audiotechnica lurarna för isoleringen eller typ hörselskydd med in-ear lurar innanför ? typ

en separat mic med ordentliga hörlurar som isolerar alternativt hörselskydd med in-ear lurar innanför verkar vettigt för mig iaf som vill helt utesluta externa ljud, typ

tack på förhand!

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Inaktiv

@alexander_1986: Nej nej på athm50x när du får mdr1a på under 1000kr. Sonys är stängda lurar, bra för dagens musik osv.. bättre val helt enkelt. skaffa mod mic senare eller om.. lurar först!

Permalänk
Medlem

@alexander_1986:
Nja, ska inte svara för hur bra Sony-lurarna är, ljudmässigt kan jag tänka mig att de är bättre, och om du nu kan få de billigare kanske de är ett bättre val. Byggkvalité på M50 kan jag i alla fall säga är väldigt bra. Mina har överlevt ett antal epilepsi anfall.

Körde med en slipsmikrofon fäst i hörlurarna väldigt länge och fick inga klagomål på ljud ifall du vill ha något billigt. Tror inte Kjell o company säljer just den längre dock.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Sonys är stängda lurar

Men det är ju M50x också?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

@Roger W: ja såsom dem.. så vad var frågan egentligen?

Jag har gamla m50 och mdr1a så jag kan jämföra, helt enkelt mdr1a som vinner det testet. Fast vill man ha tråkiga lurar så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conny_St:

Jag har kört HD820 med HDV820 sen de kom ut.
De låter som HD800S med mera bas och mindre bred ljudbild, klart nöjd med dem men saknar HD800S ljudbild lite.

Nice då kan man kanske säga att dina är inspelade, har du upplevt något slitage eller annat man bör tänka på om man ska ha de som "endgame" *host focal stellia ska bli spännande..*

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

Nice då kan man kanske säga att dina är inspelade, har du upplevt något slitage eller annat man bör tänka på om man ska ha de som "endgame" *host focal stellia ska bli spännande..*

Ja, jag har lyssnat på dem i många hudra timmar så de är inspelade.
Nej inget slitage på dem kvaliteten är ypperlig som den brukar vara på lite dyrare grejer, de kan vara lite svåra att placera rätt på huvudet av någon anledning dock, man får trixa lite innan de sitter som de ska.

Visa signatur

Asus ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI, Streacom BC1 Röd, Intel i7 10700KF, Noctua NH-D15 chromax.black, AMD Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC, Samsung m.2 NVMe 960 Pro 1TB, Corsair Dominator DDR4 3200MHz 16GB.
Går tyst och ganska kall =)

Permalänk
Skrivet av bjoen:

@alexander_1986:
Nja, ska inte svara för hur bra Sony-lurarna är, ljudmässigt kan jag tänka mig att de är bättre, och om du nu kan få de billigare kanske de är ett bättre val. Byggkvalité på M50 kan jag i alla fall säga är väldigt bra. Mina har överlevt ett antal epilepsi anfall.

Körde med en slipsmikrofon fäst i hörlurarna väldigt länge och fick inga klagomål på ljud ifall du vill ha något billigt. Tror inte Kjell o company säljer just den längre dock.

Skrivet av anon8870:

@Roger W: ja såsom dem.. så vad var frågan egentligen?

Jag har gamla m50 och mdr1a så jag kan jämföra, helt enkelt mdr1a som vinner det testet. Fast vill man ha tråkiga lurar så..

jag förstår, om jag endast undrar hur pass isolerande dom är egentligen såna här lurar, t.ex. audiotechnica m50 och sony mdr1a / mdr xb950, om vi struntar i mic o sånt för tillfället, bra isolering från externa ljud som sagt viktigast för mig,

jämfört med in-ear öronproppstyp pluggar som the plug eller etymyotic research har jag också sett ska vara sjukt isolerande?

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

@Roger W: ja såsom dem.. så vad var frågan egentligen?

Jag tyckte din formulering antydde att Sonylurarna var stängda var ett argument för att de var ett bättre val än M50... Varför annars ta upp att de är stängda alls?

...

Jag har också ett par mdr1a och tycker de är lite väl basboostade - blöder även över lite i det lägre mellanregistret. Lite trånga också.
Och då har jag normalt inget emot lite extrabas (använder mestadels Fidelio X2)
Men jag har inte jämfört med M50, så oklart för mig vilken som är det bättre valet av dem.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

Nice då kan man kanske säga att dina är inspelade, har du upplevt något slitage eller annat man bör tänka på om man ska ha de som "endgame" *host focal stellia ska bli spännande..*

Nöter på Connys gamla HD800S. Conny gjorde en miss som sålde dem lol. Behöver absolut inte va orolig över livslängd skulle jag tippa.
De duger för mig ingenting att störa sig på med massdrop thx 789 AAA och RMA ADI 2 dacen.

Håller dock med att de har en störigt många sätt att ha över öronen. Focal Elear känns klockrena där de har liksom bara en fit och kramar bättre på skallen. Ingen diskomfort bara avigt ibland...

Focal Stellia kostade ju en del... Har Focal Elear. Gillar den ur Trafomatic Audio Head One men totalt sett så föredrar jag nog hd 800S på grund av ljudbilden främst.

Minus 1 på m50 håller med om att den är tråk samt allt Sony släppt efter CD 3000. Lyckas aldrig hitta en sony som låter bra i elladorna vet inte vad de sysslar med. Kan ju bara återlansera Sony R1, Sony CD 3000 med sina biocellulose drivare och andra godbitar istället.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conny_St:

Ja, jag har lyssnat på dem i många hudra timmar så de är inspelade.
Nej inget slitage på dem kvaliteten är ypperlig som den brukar vara på lite dyrare grejer, de kan vara lite svåra att placera rätt på huvudet av någon anledning dock, man får trixa lite innan de sitter som de ska.

ok, har inte upplevt nåra större problem, skillnader med placering eller "seal" så bådar gott hittills..

Skrivet av oqvist:

Nöter på Connys gamla HD800S. Conny gjorde en miss som sålde dem lol. Behöver absolut inte va orolig över livslängd skulle jag tippa.
De duger för mig ingenting att störa sig på med massdrop thx 789 AAA och RMA ADI 2 dacen.

Håller dock med att de har en störigt många sätt att ha över öronen. Focal Elear känns klockrena där de har liksom bara en fit och kramar bättre på skallen. Ingen diskomfort bara avigt ibland...

Focal Stellia kostade ju en del... Har Focal Elear. Gillar den ur Trafomatic Audio Head One men totalt sett så föredrar jag nog hd 800S på grund av ljudbilden främst.

...

med tanke på att jag kollar lite använda hd820 för ca 15-16 så är det ett galet "ca dubbelt" steg upp till stellia.. även om de går att släpa med på stan så tror jag NC har sin plats tyvärr...

i värsta fall så trivs jag faktiskt bra med HD700 så inte helt enkelt när det är så pass dyrt, men saknar lite stängda lurar pga bakgrundsljud och mer bas på lägre volym.

ett alternativ skulle vara Z1R som jag hittat för 1typ samma pengar, men frågan är svår, lyssnat på båda gillar båda.. dock inte jä'mfört direkt mot varandra utan med några månader mellan..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk

kanske kan ställa lite öppen fråga igen i tråden, någon med tips på hörlur runt 1000krs klassen som är riktigt bra på att isolera ljud utifrån, från t.ex. grannar eller kidsen på gården om man har fönster öppet osv

det och ljudkvalitet är prio ett i alla fall, kollar just nu på audiotechnica lurar som verkar bra för ändamålet, men har ingen erfarenhet eller något att jämföra med sen tidigare, och kanske kan fråga igen om in-ear lurar likt koss the plug eller andra öronproppsliknande pluggar isolerar bättre, fast med sämre ljudkvalitet eventuellt än audiotechnica osv?

och till sist, om isolering är viktigt, är det en bättre idé att köra på typ hörselskydd och inear lurar innanför eller något i den stilen kanske?

tack på förhand för all möjlig hjälp !

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Medlem

@alexander_1986:
Har ägt ett par koss the plug och Shure SE215 och båda isolerar bort ljud bra mycket bättre än några over-ear jag har ägt

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Skrivet av bjoen:

@alexander_1986:
Har ägt ett par koss the plug och Shure SE215 och båda isolerar bort ljud bra mycket bättre än några over-ear jag har ägt

I see, antar att det är mest pga att de är som öronproppar i funktion / design typ, verkar va rätt stor prisskillnad på shure se215 och the plug i alla fall, en tusing nästan, är det väldigt mycket bättre ljudkvalitet på shure? även bättre isolering? the plug verkar vara lite som riktiga öronproppar som sväller upp inne i örat och helt bildar lock typ, om du skulle jämföra dessa två typ vad skulle du säga då ang isoleringen och ljudkvalitet?

undrar hur det hade känts med hörselskydd och sen the plug eller dessa shure innanför lol, tror nästan man blir HELT isolerad då fast undrar om det känns konstigt eller obekvämt, hur som helst tack så länge!

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

ok, har inte upplevt nåra större problem, skillnader med placering eller "seal" så bådar gott hittills..

med tanke på att jag kollar lite använda hd820 för ca 15-16 så är det ett galet "ca dubbelt" steg upp till stellia.. även om de går att släpa med på stan så tror jag NC har sin plats tyvärr...

i värsta fall så trivs jag faktiskt bra med HD700 så inte helt enkelt när det är så pass dyrt, men saknar lite stängda lurar pga bakgrundsljud och mer bas på lägre volym.

ett alternativ skulle vara Z1R som jag hittat för 1typ samma pengar, men frågan är svår, lyssnat på båda gillar båda.. dock inte jä'mfört direkt mot varandra utan med några månader mellan..

Tror lite mer på HD 820 då för att kunna bevara någon slags ljudbild. Focal Elear har rätt så tight ljudbild och blir de än mer så blir det nog väl klaustrofobiskt. Ljudbilden i sig är okay men det går verkligen inte brett. Vet inte hur frekvenskurvan ser ut men ofta är det inte rocket science hur man skapar bred ljudbild. Drivarna så långt bort från örat som möjligt samt mindre resonanser vilket slutna lurar får kämpa med. Har JVC DX 1000 och det är väl den slutna ej portade hörlur jag lyssnat på där ljudbilden kan anses djup men så ser man ut som en teletubby också

Har också Audeze Mobius och den går ju faktiskt använda lite överallt har hyfsad isolation. Och de lyckas riktigt bra med dspn för 3D ljud. Rent dynamiskt så är det ju inte världsklass men ljudbilden och magneplanar magin gör den alltid intressant att lyssna på. Men om de håller för hifilyssning i hemmet vet jag inte men den isolerar riktigt bra och jag gråter inte när jag byter till den nattetid.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@alexander_1986:
215 femmorna är ju förstås något bättre och på mig personligen så sitter de bättre i mina öron vilket leder till bättre isolering. Ganska individuellt det där dock. Jag har en tendens att förstöra sladdar på in ear lurar och där håller de bättre också. Men i "bang for the buck" så vinner ju koss definitivt

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alexander_1986:

kanske kan ställa lite öppen fråga igen i tråden, någon med tips på hörlur runt 1000krs klassen som är riktigt bra på att isolera ljud utifrån, från t.ex. grannar eller kidsen på gården om man har fönster öppet osv

det och ljudkvalitet är prio ett i alla fall, kollar just nu på audiotechnica lurar som verkar bra för ändamålet, men har ingen erfarenhet eller något att jämföra med sen tidigare, och kanske kan fråga igen om in-ear lurar likt koss the plug eller andra öronproppsliknande pluggar isolerar bättre, fast med sämre ljudkvalitet eventuellt än audiotechnica osv?

och till sist, om isolering är viktigt, är det en bättre idé att köra på typ hörselskydd och inear lurar innanför eller något i den stilen kanske?

tack på förhand för all möjlig hjälp !

Ja alltså in-ears isolerar bättre än stängda hörlurar, fast jag själv har svårt att ha in-ears en längre tid.
Lurarna jag tipsade om är rätt så basiga jämfört med m50 iallafall, passar kanske inte om det ska vara till spel, musik är det rätt roliga att lyssna med faktiskt. Iallafall musik med bas som edm genres. Sedan ska de ju passa runt öronen också och de gör dem på mig.
Shure 215 sitter bra på mig iofs, då de sitter över örat och inte hänger i örat. Tänkte på komfort om du spelar länge då.