Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Någon som får FP1 och FP2 streamarna att fungera via F1TV Pro?
Hos mig står det bara på initializing och sidan laddas om (oändlighetsloop). En sbann googling verkar ju tyda på att jag är långt ifrån ensam. Någon som kommit på någon lösning?

Testat flera olika browsers, OS osv.

Finns F1 TV Pro för Sverige eller kör du VPN för att få det att funka?

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Ja, nu sedan Marcus uttåg så får vi gå tillbaka till att heja på finska F1 förare, allt som vanligt igen.

Ganska kul tycker jag, vi svenskar "ogillar" finländare i de flesta idrotter (i synnerhet hockey) förutom just F1, då blir vi fans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Någon som får FP1 och FP2 streamarna att fungera via F1TV Pro?
Hos mig står det bara på initializing och sidan laddas om (oändlighetsloop). En sbann googling verkar ju tyda på att jag är långt ifrån ensam. Någon som kommit på någon lösning?

Testat flera olika browsers, OS osv.

Har för mig att jag såg på f1.com att de gick ut med att de hade tekniska problem.

Skrivet av Holmgren3n:

Finns F1 TV Pro för Sverige eller kör du VPN för att få det att funka?

Det finns i Sverige har jag för mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Finns F1 TV Pro för Sverige eller kör du VPN för att få det att funka?

Finns i Sverige. Skaffade det i dagarna. Dock så har det varit struligt. Verkar vara många som har problem...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Någon som får FP1 och FP2 streamarna att fungera via F1TV Pro?
Hos mig står det bara på initializing och sidan laddas om (oändlighetsloop). En sbann googling verkar ju tyda på att jag är långt ifrån ensam. Någon som kommit på någon lösning?

Testat flera olika browsers, OS osv.

Har samma problem.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Måste ändå delge att jag använt ViaPlay i flera år nu och det har fungerat klockrent åtminstone de senaste tre åren. Visst, man får inte allt man får med F1TV, men jag tycker det är bra nog!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Måste ändå delge att jag använt ViaPlay i flera år nu och det har fungerat klockrent åtminstone de senaste tre åren. Visst, man får inte allt man får med F1TV, men jag tycker det är bra nog!

Fast viaplay för F1 är ju snordyrt om jag inte missminner mig?

Själv kör jag andra streams men är sugen på F1TV Pro inför alla race för att få bra kvalité. Synd att det inte är 4K HDR än så länge...

För er andra, är F1TV Pro ens värt än så länge med tanke på alla problem?

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Försökte subscribea till F1TV Pro, men får bara upp detta felmeddelande "Unfortunately you are not eligible for this plan because of your previous purchase history or you are in a territory that is not valid for this selection. Please choose another plan"

Någon som har åkt på liknande, verkar ju inte funka i Sverige som land?

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Kör F1TV 1080 50-60fps detta år? Förra året körde de 720 30fps har jag sett klaga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Fast viaplay för F1 är ju snordyrt om jag inte missminner mig?

Själv kör jag andra streams men är sugen på F1TV Pro inför alla race för att få bra kvalité. Synd att det inte är 4K HDR än så länge...

För er andra, är F1TV Pro ens värt än så länge med tanke på alla problem?

Jodå, det kostar en del, men man får vad man betalar för? :/ Vet inte.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Fast viaplay för F1 är ju snordyrt om jag inte missminner mig?

Själv kör jag andra streams men är sugen på F1TV Pro inför alla race för att få bra kvalité. Synd att det inte är 4K HDR än så länge...

För er andra, är F1TV Pro ens värt än så länge med tanke på alla problem?

Än så länge så fungerar det ju jäkligt dåligt får man ju säga...
Velat se FP1 och FP2 men de fungerar som sagt inte.
449:- per månad för viaplay kontra 1100 per år för f1tv pro.

Skrivet av Holmgren3n:

Försökte subscribea till F1TV Pro, men får bara upp detta felmeddelande "Unfortunately you are not eligible for this plan because of your previous purchase history or you are in a territory that is not valid for this selection. Please choose another plan"

Någon som har åkt på liknande, verkar ju inte funka i Sverige som land?

Fungerade utan problem för mig.
Du har inte reggat kontot på/i något annat land då?
Testa att skapa ett nytt konto ex...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Än så länge så fungerar det ju jäkligt dåligt får man ju säga...
Velat se FP1 och FP2 men de fungerar som sagt inte.
449:- per månad för viaplay kontra 1100 per år för f1tv pro.

Fungerade utan problem för mig.
Du har inte reggat kontot på/i något annat land då?
Testa att skapa ett nytt konto ex...

Skapade ett helt nytt konto med Sverige som land men verkar inte funka alls, kanske ska testa med 7 dagars trail först för det funkar tydligen. Men inte att köpa ett år direkt, skumt!

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Skapade ett helt nytt konto med Sverige som land men verkar inte funka alls, kanske ska testa med 7 dagars trail först för det funkar tydligen. Men inte att köpa ett år direkt, skumt!

Jag fick samma problem när jag försökte köpa en prenumeration direkt, men när jag körde 7 dagar trial först så gick det bra.

Dock är som många redan har berättat tjänsten helt oduglig. Försökte kolla live men fick som många andra bara meddelandet att streamen laddas och sen laddade sidan om var 10 sekund ungefär. Nu har jag äntligen lyckats börja kolla på replay av fp1, men det bryter upp hela tiden, artifacter på skärmen, ljudet bryter upp och lite random ljud då och då.

Har varit i kontakt med F1 tv, och funkar inte tjänsten resten av helgen så förlänger dom trialperioden till nästa racehelg innan jag behöver bestämma mig för om jag vill behålla tjänsten. Men med tanke på att tjänsten funnits i ett år så är det jävligt pinsamt.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Jag fick samma problem när jag försökte köpa en prenumeration direkt, men när jag körde 7 dagar trial först så gick det bra.

Dock är som många redan har berättat tjänsten helt oduglig. Försökte kolla live men fick som många andra bara meddelandet att streamen laddas och sen laddade sidan om var 10 sekund ungefär. Nu har jag äntligen lyckats börja kolla på replay av fp1, men det bryter upp hela tiden, artifacter på skärmen, ljudet bryter upp och lite random ljud då och då.

Har varit i kontakt med F1 tv, och funkar inte tjänsten resten av helgen så förlänger dom trialperioden till nästa racehelg innan jag behöver bestämma mig för om jag vill behålla tjänsten. Men med tanke på att tjänsten funnits i ett år så är det jävligt pinsamt.

Vad är det för kvalité när det väl fingerar?
1080p 60Hz eller är det bättre?

Tänkte testa trial i helgens race, hoppas det funkar...

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Så nu går FP3 och streamen funkar bra, har haft artifacting en gång men det behöver inte bero på streamingtjänsten. Var lika på Sky coverage förra året.

Dock så skiftar det mellan 720p och 1080p, och med mina 100Mbit så bör det inte ligga på min ände (även om det kan vara throughputten från min isp till streamingtjänstens isp). Gällande vilken uppdatering jag mottager så tror jag att det är 60Hz, bilden är inte alls lika hackig som 30Hz brukar vara.

Jag hittar dock ingen möjlighet att ställa in kvalitet på streamen, enda jag kan ställa in är vilket språk jag vill lyssna på.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Testade F1 TV nu till kvalet... det känns som flera säger att det är 60Hz. Framförallt är det mycket skarpare bild än på Viaplay tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag slår nog till på F1 TV tjänsten, både FP3 och kvalet har funkat bra nu. I kvalet så hade jag ett tillfälle på några få sekunder där den gick ner på 240/360p med mosaic, resten av tiden flöt det på bra. Och då känner jag att det kan lika gärna bero på faktorer som streamingtjänsten inte har rådighet över.

I övrigt så var kvalet lite av en besvikelse, merca var en bit snabbare än ferrari. Får hoppas att racet är tightare. Kul att se Red Bull så långt upp med Honda, dock är det väl lite samma känsla som när dom använder Renault. Chassit räddar dom medans motorn är medioker, sen återstår ju även att se hur tillförlitligheten är på Honda när den tuktas. Dock så tycker jag att om Red Bull ändå ska köra en GP2 motor så är deras bästa chans om dom är huvud-/enda kunden som dom gör nu, istället för att vara ett team i mängden som köper motorer.

Formel 1.5 ser dock intressant där dom ligger nära varandra.

Dold text
Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Jag slår nog till på F1 TV tjänsten, både FP3 och kvalet har funkat bra nu. I kvalet så hade jag ett tillfälle på några få sekunder där den gick ner på 240/360p med mosaic, resten av tiden flöt det på bra. Och då känner jag att det kan lika gärna bero på faktorer som streamingtjänsten inte har rådighet över.

I övrigt så var kvalet lite av en besvikelse, merca var en bit snabbare än ferrari. Får hoppas att racet är tightare. Kul att se Red Bull så långt upp med Honda, dock är det väl lite samma känsla som när dom använder Renault. Chassit räddar dom medans motorn är medioker, sen återstår ju även att se hur tillförlitligheten är på Honda när den tuktas. Dock så tycker jag att om Red Bull ändå ska köra en GP2 motor så är deras bästa chans om dom är huvud-/enda kunden som dom gör nu, istället för att vara ett team i mängden som köper motorer.

Formel 1.5 ser dock intressant där dom ligger nära varandra.

Dold text

Jo, känns oerhört tråkigt att reglementesförändringar som skett senaste åren likt 2005 eller 2014 inte förändrar status quo.
Tittar man i tabellen över topphastighet som jag såg postas på reddit så var Vettel näst sist. Vilket inte riktigt känns så bra.
Så överlägsen som Merc har varit senaste åren (förutom första delen av förra året) har aldrig skett tidigare, och det fortsätter iår också ser det ut som. Men även förra året såg det ut som Merc var klart mer lättkörd även om Ferrari hade den potentiella starkare bilen majoriteten av säsongen.
Efter träningen och kvalet ser det ut som nu har Merc både körbarheten och tempot på sin sida.

Dold text
Permalänk
Medlem

Slog till på F1 TV Pro nu, sjukt nice med alla on-board kameror samt livefeed på team radio.

Ska bli kul att se racet imorgon om det håller samma kvalité som repriser, dessa verkar hålla 1080p 60Hz.

Själva racet på TV'n och all data på telefonen/paddan bredvid.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Verkar inte bli så värst mycket till toppstrid i år. Oj så knäckta ferrariteamet blev när de såg mercedes pace.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Verkar inte bli så värst mycket till toppstrid i år. Oj så knäckta ferrariteamet blev när de såg mercedes pace.

Dom körde sin PU på safe mode hela kvalet med, den håller inte annars. Så mycket för en ny leverantör av PU...

Finns flertalet sidor som snackar om detta plus videor som stödjer detta. Åker man onboard med Vettel så hörs tydliga RPM drops under fullgas på höga växlar.

Så får dom ordning på sin PU kanske det kan bli fight. Annars är Formula 1.5 extremt kul i år!

Kolla här t.ex. https://youtu.be/qDLBs5fJvow?t=210 på 3:39 i klippet. Tydliga RPM drops.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Dom körde sin PU på safe mode hela kvalet med, den håller inte annars. Så mycket för en ny leverantör av PU...

Finns flertalet sidor som snackar om detta plus videor som stödjer detta. Åker man onboard med Vettel så hörs tydliga RPM drops under fullgas på höga växlar.

Så får dom ordning på sin PU kanske det kan bli fight. Annars är Formula 1.5 extremt kul i år!

Kolla här t.ex. https://youtu.be/qDLBs5fJvow?t=210 på 3:39 i klippet. Tydliga RPM drops.

Ja de är ju möjligt. Men varför blir de då`så förbluffade att merc är så mycket snabbare?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja de är ju möjligt. Men varför blir de då`så förbluffade att merc är så mycket snabbare?

Dom körde ju tydligen låg downforce för att kompensera för den dåliga power output som deras PU gav i safemode. Kanske det inte har vart full transparens mellan team och förare.

Här kan vi ju alla bara spekulera egentligen, men frågan är vad Ferrari ska göra. Kanske byta PU redan nu och sen ta ett straff i racet, för som det ser ut nu måste dom köra denna dåliga PU till Kanada för att hålla 3 motors regeln.

Mest intressant är väl att se en bana som Baku t.ex. som är otroligt PU beroende.
Sen kan vi ju spekulera i varför Ferrari inte körde sin PU på 100% racepace i försäsong eller P1-P3.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Race spoiler

Bottas krossade! Grymt lopp av honom.

Dold text
Permalänk
Medlem

BOTTAS DIN KUNG!! Fasen vad glad jag blir!!!
Bra jobbat av Max, Magnussen, Kvyat, Norris och Räikönnen.
Mindre bra av Gio, Gasly.

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag måste fråga vad i tycker om kommentatorerna på F1 TV kontra Viasat?

Nu körde jag på F1 TV eftersom det var billigare med 7 dagars trial... men tyckte inte kommentatorerna gav så mycket. Spontant så låter de mer intressanta än den svenska uppsättningen på Viasat då de har mycket mer inlevelse och pondus, men alltså de snackar mest skit och missar mycket som händer på banan? Det skulle dessutom snackas Zak Brown mest hela tiden tycker jag.

Själv tycker att Janne Blomqvist och vem som än sitter med honom snackar mycket mer intressant och lyckas fånga vad som händer även utanför bild, även om det ibland känns lite platt och energilöst. De känns helt enkelt kunnigare och kan förklara saker medan de engelska motsvarigheterna bara pladdrar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Jag måste fråga vad i tycker om kommentatorerna på F1 TV kontra Viasat?

Jag kör Viasat i år och det är jättebra. Vad de kan förbättra är att få bort användandet av engelska uttryck absolut så mycket som möjligt. Ska man prata svenska ska man göra det rent och utan en massa engelska ord inkastade slarvigt.
Det bästa med Viasat är att de gör egna intervjuer och lite journalistiskt arbete som täcker sporten och att Marcus är med mycket. Sköna gubbar som jag gillar att lyssna på.
Viasats applikation för Android TV(Jag använder Nvidia Shield) är toppenbra och jag kan titta på alla sändningar i efterhand lika väl som direkt. Videokvalitén är acceptabel på videoströmmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Det bästa med Viasat är att de gör egna intervjuer och lite journalistiskt arbete som täcker sporten och att Marcus är med mycket. Sköna gubbar som jag gillar att lyssna på.

Helt klart världsklass på deras sändningar!

Citat:

Videokvalitén är acceptabel på videoströmmen.

Det är den enda punkten F1 TV vinner på egentligen, de har bra kvalité. Totalt undermålig kvalité på Viaplay enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Jag måste fråga vad i tycker om kommentatorerna på F1 TV kontra Viasat?

Nu körde jag på F1 TV eftersom det var billigare med 7 dagars trial... men tyckte inte kommentatorerna gav så mycket. Spontant så låter de mer intressanta än den svenska uppsättningen på Viasat då de har mycket mer inlevelse och pondus, men alltså de snackar mest skit och missar mycket som händer på banan? Det skulle dessutom snackas Zak Brown mest hela tiden tycker jag.

Själv tycker att Janne Blomqvist och vem som än sitter med honom snackar mycket mer intressant och lyckas fånga vad som händer även utanför bild, även om det ibland känns lite platt och energilöst. De känns helt enkelt kunnigare och kan förklara saker medan de engelska motsvarigheterna bara pladdrar på.

Ser rätt ofta motorfans klaga på de svenska kommentatorerna. Personligen gillar jag dom, börjat gilla Rickard Rydell mer och mer också, tycker han var en bra ersättare till Eje. Dock har väl Björn en bit kvar, känns fortfarande lite stel och obekväm.

Men framförallt så är det väl inpackningen som gör det, tycker dom har bra inslag och uppsnack. Sett några utländska streams och tycker inte alls de var nå bättre.

Skrivet av edvinnn:

Testade F1 TV nu till kvalet... det känns som flera säger att det är 60Hz. Framförallt är det mycket skarpare bild än på Viaplay tycker jag.

Är det verkligen 60hz? F1 är väl en 50hz produktion så det betyder att de konverterar allt så känns ju inte som någon höjdare.

Viaplay kör 720p50 på sina sändningar, är väl dugligt men inte mer än så. UHD strömmen är ett jäkla lyft, dock är ju den lite bökig att komma åt + att man måste byta till den manuellt vid racestart eftersom den strömmen inte startar förrens vid racestarten eftersom vanliga produktionen bara är i HD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi kan ju hoppas att detta blir ytterligare ett år där Ham blir slagen av en team mate i samma snabba bil.
Inte för att jag ser fram mot ytterligare ett Merca år, men om Bottas kan klå Hamilton så blir det ju åtminstone drägligt.
Men dagens trevliga överraskningar är väl ändå Haas och att RB faktiskt verkar vara med i matchen, hoppas att Gasly kan backa upp Max lite bättre i framtiden.

Dold text