Permalänk
Medlem

Nytt retrobygge bootar inte

Hej,

Håller på med ett bygge på ett Intel 845GL/GV moderkort med P4 processor. Är i behov av en dator med ISA-kortplats, varför jag beställde ett kort från kina. Nu när jag byggt ihop datorn vill den inte boota. Det ända som händer är att fläktarna sätter igång, annars inget livstecken. Tog bort kylaren och kände att processorn blir varm. Har provat kommunicera med stället jag köpt den på, men det är helt döfött. Enda vettiga iden är att prova med en långsammare processor, kan det verkligen han någon betydelse tror ni? Borde den åtminstone inte skicka något till skärmen och klaga på att det är fel processor isf?

Ska försöka testa med annan processor men skulle tacksamt ta emot andra tips på vad man kan testa!

Moderkort:
Chipset: 845GL/GV +ICH4
Processor: support Pen-tium 4 or Celer-on Cel-eron D processor Socket 478 processor, support FSB 400/533 MHz Host Host
Memory: support 333/266/200 DDR support maximum capacity: 2GB, providing 2 184 pin DIMM slot
Graphics support: built in In--tel efficient 3D graphics accelerator engine
Input-output interface: 1 high-speed 16550 UART interfaces, 1 enhanced parallel ports, support for EPP/ECP/SPP transmission, 1 VGA interfaces, 6 USB ports (4 need external), 1 PS/2 keyboard interfaces, 1 PS/2 mouse interfaces, 1 speaker output interfaces, 1 linear input jacks, 1 microphone input jacks and 1 MIDI/ game interfaces, 2 A IDE interface supports the UDMA 33/66/100 hard disk transmission standard
Expansion slot:
Provide 2 PCI slots
1 ISA grooves
System BIOS: Aw-ard BIOS, BIOS can be erased, users can easily upgrade BIOS, automatically detect hard disk parameters, correctly identify large hard disk.
Board on board sound card: AC 97 digital decoder chip
Main board specification: MATX 24*17CM

Processor:
Intel Pentium 4 2.66/512/533 SL6PB s478

Permalänk
Medlem

Först lite enkla saker. Kopplat i ström till grafikkort och cpu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319