Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Varför har jag dessa två mappar i Event Viewer?

Permalänk
Medlem

Varför har jag dessa två mappar i Event Viewer?

Är det nån som vet varför jag har dessa skumma windowsmappar i min event viewer? Tycker det känns skumt med dessa tecken etc...
Funderar på om de har kommit med nån windows update nu på slutet.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Ser ju väldigt suspekt ut. Finns inte i min Event Viewer med senaste Windows 10 uppdateringarna.
Vad finns där om du öppnar undermapparna?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Ser ju väldigt suspekt ut. Finns inte i min Event Viewer med senaste Windows 10 uppdateringarna.
Vad finns där om du öppnar undermapparna?

ja eller hur.. ändå har jag gjort en formatering och installerat om windows.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@Kilrah:
Ser det ut så där efter en ren installation innan du har installerat andra program och / eller drivrutiner som inte är från windows update?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

@Kilrah:
Ser det ut så där efter en ren installation innan du har installerat andra program och / eller drivrutiner som inte är från windows update?

Ja precis. Det är det som är så jäkla skumt. Körde en ren installation och det fösta jag gjorde var att köra en windows update och som jag förstår det så kom detta efter den omstarten.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk

Radera dom om du inte känner dig säker att ha Windows loggar med konstig font på din PC.

Permalänk
Medlem

@Kilrah:
Testa att dra ner en ny Windows 10 ISO-fil och gör ett nytt bootbart usb installationsmedium för att se om det är nåt fel i din nuvarande installationsfil. Se till att ta bort alla partitioner på på din Windows 10 disc innan du installerar nytt, om du inte gjorde det tidigare. Formatering räcker inte!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

@Kilrah:
Testa att dra ner en ny Windows 10 ISO-fil och gör ett nytt bootbart usb installationsmedium för att se om det är nåt fel i din nuvarande installationsfil.

Ja jag får väl göra det. Den jag körde på nu har nåt år på nacken... Men som sagt, direkt efter installation så finns inte dessa mappar där utan de dyker upp senare. Skit samma egentligen kanske men det stör mig lite.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Har också de mapparna.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Ja jag får väl göra det. Den jag körde på nu har nåt år på nacken... Men som sagt, direkt efter installation så finns inte dessa mappar där utan de dyker upp senare. Skit samma egentligen kanske men det stör mig lite.

Vilken extrem lösning. Varför raderar du inte bara?

Permalänk
Medlem

@AReal_Human:

Kan det vara nåt med den svenska versionen av Windows 10? Jag har UK-versionen.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flibbertigibbet:

Vilken extrem lösning. Varför raderar du inte bara?

Tror inte de går att radera faktiskt. Det verkar inte så iaf.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

Har också de mapparna.

Skrivet av sp1k3n:

@AReal_Human:

Kan det vara nåt med den svenska versionen av Windows 10? Jag har UK-versionen.

Hmm, mycket möjligt. Jag kör svensk version, men har för mig att jag inte sett dem där tidigare.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

@Mr_Enric:

Kan det vara nåt med den svenska versionen av Windows 10? Jag har UK-versionen.

Skulle kunna vara, men vet faktiskt inte. Får inte heller ut någon information om filerna i mapparna. Hittar inte heller något på nätet om detta. Funderar på att skicka ett mejl till Microsoft och fråga. Känns som enklaste sättet att få ett svar.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Jag kör en helt ren Windows 10 (installerade den igår och har bara laddat Firefox på den än så länge) och där är de omnämnda mapparna inte med.

Jag kör engelsk version.

Permalänk
Medlem

Det verkar onekligen som att det har nåt med vilket språk man kör Windows med. Körde en nyinstallation med engelskt windows istället och nu är faktiskt de mapparna inte med längre.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk

jag har dom med Svenskt win10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Är det nån som vet varför jag har dessa skumma windowsmappar i min event viewer? Tycker det känns skumt med dessa tecken etc...
Funderar på om de har kommit med nån windows update nu på slutet.

https://i.imgur.com/TeMDmta.png

Formaterade du alla partitioner?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som andra sagt rekommenderar jag alltid starkt att göra en ny bootable USB när man gör en ominstallation speciellt vid såna problem
Även att du gör avancerad installation och tar bort alla partitioner
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CartelZ:

Som andra sagt rekommenderar jag alltid starkt att göra en ny bootable USB när man gör en ominstallation speciellt vid såna problem
Även att du gör avancerad installation och tar bort alla partitioner
Skickades från m.sweclockers.com

Jo, jag lät iofs alla partitioner vara kvar men formaterade de som fanns. Gjorde även ett nytt installationsmedium.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@Kilrah:

Bättre att låta installationsmediet först ta bort alla partitioner och sen låta det skapa nya automatiskt innan installationen påbörjas.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Om det inte finns några partitioner alls så kommer installationsprogrammet att fixa det.

Enda gången jag har haft problem är när det ligger Linux-partitioner på mediat, då vill Windows inte kännas vid det och får problem att installera. Men det har inte med grundproblemet att göra.

Permalänk
Medlem

Hur som helst vill jag aldrig ha mer än 1 partition så jag tar alltid bort alla hur som helst.

Skickades från m.sweclockers.com