Permalänk
Medlem

Vågar man köpa från dom här?

Dom verkar ha bra priser, bla 2000kr billigare på en kamera som jag vill ha , men dom är inte listade hos prisjakt så vågar man köpa från dom här?
"
"Välkommen till världen av experten!" ugh?
https://dipinecotech.se/

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Hedersmedlem

Bra tumregel är att om du behöver fråga så är svaret nej.

Permalänk
Medlem

"Hello our dear costumer !!! "

Nej du skall inte köpa på en hemsida som använder 3x utropstecken.
Köp alltid från välkända butiker. Även de mest kända kan ha dåliga villkor för köpen så man får tänka efter innan man släpper sina pengar.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Bra tumregel är att om du behöver fråga så är svaret nej.

Jo jag vet, men bara för att jag inte hört tals om om dom så behöver ju inte det betyda att dom är oseriösa eller så, men är lite skeptiskt trots allt : )

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Jävlar vad svårt det är att se länkarna på botten. Men det verkar inte finnas något organisationsnummer eller telefon till vare sig företag eller kundtjänst.

Jag avråder starkt att handla därifrån.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

"Välkommen till världen av experten!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

"Hello our dear costumer !!! "

Nej du skall inte köpa på en hemsida som använder 3x utropstecken.
Köp alltid från välkända butiker. Även de mest kända kan ha dåliga villkor för köpen så man får tänka efter innan man släpper sina pengar.

Jo ni har rätt, jag avvaktar nog med att beställa från den sidan : )

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Hedersmedlem

En stor varningsklocka är just priset. Verkar det för bra för att vara sant så är det oftast så. Det är ett nyregistrerat företag från början av 2018. Ett omdöme på Prisjakt och det är användarens enda omdöme. Det ser inte så betryggande ut.

På sidan har de bara sin adress och ett kontaktformulär, inget telefonnummer. Behöver inte betyda något heller men hade jag möjlighet skulle jag besöka adressen.

Permalänk
Medlem

Betala inte i förväg bara så är det säkert ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jävlar vad svårt det är att se länkarna på botten. Men det verkar inte finnas något organisationsnummer eller telefon till vare sig företag eller kundtjänst.

Jag avråder starkt att handla därifrån.

Det finns faktiskt org.nummer på köpvillkorssidan, och förvånande nog så är faktiskt Dipineco AB ett registrerat företag. På den sidan finns även telefonnr och e-post.

Företaget verkar dock bestå av endast två personer, och de har mycket lägre priser än de stora företagen samt stavfel över hela sidan. Det finns väl en pytteliten chans att det faktiskt är på riktigt, men jag skulle aldrig i livet handla från en så skum sida.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Han ville säkert ha samma kamera sony a7iii, men jag är dock inte helt hundra. Men blir det ett köp så åker jag nog till deras fysiska butik

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jävlar vad svårt det är att se länkarna på botten. Men det verkar inte finnas något organisationsnummer eller telefon till vare sig företag eller kundtjänst.

Jag avråder starkt att handla därifrån.

det verkar finnas org-nummer och tel.nummer
positiva saker om sidan
Dipineco AB, orgnummer 559148-3622 Sågenvägen 6b, 136 71 Vendelsö
Avbeställning
Om du vill avbeställa sin order, kontakta gärna vår kundservice via tel.: +46 760873527 eller e-post: info@dipinecotech.se
https://www.ratsit.se/5591483622-Dipineco_AB

Negativa saker
Leverans & Installation leder till Hem - Instaljashechki
Selaövägen 1, Bandhagen - olika adresser- företaget finns ej på adressen i "kontakta oss"

från källkoden ser man att
*Instagram går till en polack
**såg nu att det med största sannolikhet är styrelsesuppleantens instagram så ingen varning där**
*Facebook-knappen har ett telefonnummer koppat till sig - tel:0708-61 98 94 detta ägs av en person/företag i lidköping

Skulle avråda från att beställa från dem, men de har ju klarna faktura, så är hyffsat säkert. Antagligen dropshippar de från polen

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

det verkar finnas org-nummer och tel.nummer
positiva saker om sidan
Dipineco AB, orgnummer 559148-3622 Sågenvägen 6b, 136 71 Vendelsö
Avbeställning
Om du vill avbeställa sin order, kontakta gärna vår kundservice via tel.: +46 760873527 eller e-post: info@dipinecotech.se
https://www.ratsit.se/5591483622-Dipineco_AB

Negativa saker
Leverans & Installation leder till Hem - Instaljashechki
Selaövägen 1, Bandhagen - olika adresser- företaget finns ej på adressen i "kontakta oss"

från källkoden ser man att
*Instagram går till en polack
*Facebook-knappen har ett telefonnummer koppat till sig - tel:0708-61 98 94 detta ägs av en person/företag i lidköping

Skulle avråda från att beställa från dem, men de har ju klarna faktura, så är hyffsat säkert. Antagligen dropshippar de från polen

Jäklar vad duktig du är på gräva fram. Nej blir definitivt inte ett köp från dom här

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Kan ju va returnerade oöppnade varor som dem fått tag på billigt.
Och då fiins ju också en risk att varor kan ha transporterats väldigt långt och råkat ut för allt möjligt på vägen.

Permalänk
Inaktiv

@Dimuman:

Det står att de tar betalt med Paypal och Klarna på deras sida om det nu stämmer.

Om du betalar med Paypal eller Klarna har du automatiskt köpskydd.

I det fall du kommer till checkout och du inte kan betala med Paypal eller Klarna så avstå från att handla av dem.

Import kameror är ofta avsevärt billigare, speciellt om de importerat dem från Asien.

En Canon kamera som kostade som billigast i Sverige c:a 20000 köpte jag exakt samma modell från en EU företag för under 14000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Jäklar vad duktig du är på gräva fram. Nej blir definitivt inte ett köp från dom här

bara att gå in i källkoden och hoppas man hittar något roligt.
hittade detta på ratsit
Styrelsesuppleant Malysheva, Viktoriia (30)
och instagram-knappen är kopplad till https://www.instagram.com/vikunya_malysheva/ så det var inte alls så konstigt i efterhand.
hon bor även på samma adress som ägaren och som företaget är registrerat på.

det mesta verkar faktiskt stämma i adressväg

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

hittade dom på prisjakt men jag hade nog avvaktat jag med
känns att nåt inte står rätt till men jag kan ha fel

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=34533

*edit*
bolagsinfo
https://www.allabolag.se/5591483622/dipineco-ab

*edit*
såg inte att moonblase post innan jag postade

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det finns faktiskt org.nummer på köpvillkorssidan, och förvånande nog så är faktiskt Dipineco AB ett registrerat företag. På den sidan finns även telefonnr och e-post.

Företaget verkar dock bestå av endast två personer, och de har mycket lägre priser än de stora företagen samt stavfel över hela sidan. Det finns väl en pytteliten chans att det faktiskt är på riktigt, men jag skulle aldrig i livet handla från en så skum sida.

Då ser det något bättre ut, men hade fortfarande undvikit att handla och då särskilt vid prisskillnader på tusenlappar

Dom skulle få en inbjudan hit och förklara hur dom lyckas med det

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Rekordmedlem

Vet inte om företaget är seriöst eller inte men hemsidan är inte seriös utan mest rörig och det är inte bara en del stavfel utan de blandar även språk.
De har också lite underliga formuleringar i sina villkor tex har de 14 dagars ångerrätt och 30 dagar öppet köp.
Och de har även denna "geniala " formulering >

Faktura med 14 dagar
Din beställning kommer inte att levereras förrän betalning mottagits.

Det finns mycket underligt på hemsidan så är de seriösa borde de verkligen se över den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vet inte om företaget är seriöst eller inte men hemsidan är inte seriös utan mest rörig och det är inte bara en del stavfel utan de blandar även språk.
De har också lite underliga formuleringar i sina villkor tex har de 14 dagars ångerrätt och 30 dagar öppet köp.
Och de har även denna "geniala " formulering >

Faktura med 14 dagar
Din beställning kommer inte att levereras förrän betalning mottagits.

Det finns mycket underligt på hemsidan så är de seriösa borde de verkligen se över den.

Skickade faktiskt ett mail med just den frågan, då jag hade inte gjort det med ens dom väletablerade då det kan bli problem. Har dock inte fått någon bekräftelse på att mailet kom iväg, utan bara en helvit sida.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Rent allmänt så hade jag inte chansat, men dom erbjuder ju åtminstone faktura så chansa kan du ju göra. Organisations-nr finns förvisso, men jag hade hållit mig borta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X