Permalänk
Medlem

Delid 9900k

Någon som vågat på sig att göra detta?

Min tanke att jag skall ge mig på detta tror jag allt, samt även montera der8auer OC-Frame Intel 9th Gen
för att få ner graderna lite yttligare.

Hört mig för och kollat lite YouTube just om detta, och ser ju inte så jäkla klurigt ut

Permalänk
Medlem

Delid är inte problem, tar lite längre tid att få den ren bara. Jag har också testat att köra oc frame men med vissa problem, cpu/temps är kanon men mina minnen ballar ur, klarar inte XMP längre. Trodde jag var ensam men finns massa trådar på reddit om detta, tydligen väldigt känslig för att få rätt tryck. Kör custom ihs nu med +8c mot oc framen.

Permalänk
Medlem

@Eyeless1983:

Aha, ja det återstår att se, jag tänkte gå en annan väg med att få bort solder istället för skrapa det och minimera bort den risken

Jo men precis, man måste ju hitta rätt vad gällande ramen, men skall ändå testa det och se vart det tar vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werme99:

@Eyeless1983:

Aha, ja det återstår att se, jag tänkte gå en annan väg med att få bort solder istället för skrapa det och minimera bort den risken

Jo men precis, man måste ju hitta rätt vad gällande ramen, men skall ändå testa det och se vart det tar vägen.

Meddela hur det gick sedan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@mmarks:

Det kommer jag att göra, kommer dröja ett litet tag dock, för ramen måste införskaffas osv