Tråden om LG:s nya ultrawides (34GK950G and 34GK950F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Amazon.de har skärmen listad (ej i lager) för knappt 10.400 kr inkl. frakt.
Bör väl rimligtvis vara så att Amazon får skärmarna tidigare, eller som senast samtidigt som Inet?

Lär nog ha att göra med det som diskuterats ovan, att det är oklart hur mkt LG eg finns på svenska marknaden gällande monitorer. Dessa problem har väl funnits i ett par år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Och där blev datumet framflyttat en månad till. Nu är det mitten av april som gäller. Funderar allvarligt på att avbeställa skärmen faktiskt.

Jag beställde 34gk950f i slutet av Januari och blev orolig med. Men de får in en del skärmar nu i Mars, alla är bokade så att datumet flyttas fram men om du har beställt tidigt så är det möjligt att du får en runt den 14:e Mars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tabac79:

Jag beställde 34gk950f i slutet av Januari och blev orolig med. Men de får in en del skärmar nu i Mars, alla är bokade så att datumet flyttas fram men om du har beställt tidigt så är det möjligt att du får en runt den 14:e Mars.

Jag beställde min den 29:e januari, så hoppas kan man ju. Har du hört något direkt från Inet eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Jag beställde min den 29:e januari, så hoppas kan man ju. Har du hört något direkt från Inet eller?

Jag beställde 28:e Januari, beräknad leverans 16:e Mars. Chatta med Kundsupport och ge dem ordernummer så får du svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Och där blev datumet framflyttat en månad till. Nu är det mitten av april som gäller. Funderar allvarligt på att avbeställa skärmen faktiskt.

Snart kommer ju massa andra skärmar ut med liknande spec, framför allt Asus 200hz ultrawide och LG:s nya 38 tum.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Snart kommer ju massa andra skärmar ut med liknande spec, framför allt Asus 200hz ultrawide och LG:s nya 38 tum.

Och "snart" är som vanligt när det gäller skärmar inom de närmaste 4 åren då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Och "snart" är som vanligt när det gäller skärmar inom de närmaste 4 åren då?

Båda borde dyka upp under andra kvartalet. Även Acer har en liknande på gång.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk till detta med "snart"...

Videon är från 2017:
https://www.youtube.com/watch?v=zikZ24ww2yw&t=113s

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Jag är skeptisk till detta med "snart"...

Videon är från 2017:
https://www.youtube.com/watch?v=zikZ24ww2yw&t=113s

Jo, i synnerhet sett till vilka svårigheter LG verkar ha att erbjuda skärmar som redan är lanserade i Sverige så ska man nog inte hålla andan medan man väntar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tabac79:

Jag beställde 28:e Januari, beräknad leverans 16:e Mars. Chatta med Kundsupport och ge dem ordernummer så får du svar.

Jag fick ett svar från dem i dag och de beräknar också att jag ska få min skärm den 14/3 (inte 16/3 som du säger) så det var ju skönt att höra.

Skrivet av muSashi:

Snart kommer ju massa andra skärmar ut med liknande spec, framför allt Asus 200hz ultrawide och LG:s nya 38 tum.

Det är sant, men dessa skärmar kommer också att kosta skjortan. ASUS kommande 200hz ultrawide PG35VQ kommer att ha den nyare modellen av G-Sync. Enbart dessa G-Sync-moduler kostar uppåt 5000 kr. ASUS har själva sagt i en video från CES i januari att skärmen kommer att vara dyrare än PG27UQ, och den skärmen kostar 24 000 kr i dag. Så PG35VQ kommer antagligen att kosta uppemot 30 000 kr. Dessutom är det en VA-panel i den här skärmen och de flesta bedömare på nätet är därför rädda för att den kommer lida av ghosting-problem. Det får dock framtiden utvisa.

Angående 38GL950G så har jag valt mellan just den och 34GK950F. Mitt val föll på den senare och det gjordes av olika anledningar, varav det första är priset. Även 38GL950G kommer att ha den nyare G-Sync-modulen som innebär ett pristillägg på uppemot 5000 kr. Lägg därtill att det är en nyare och större skärm med kapacitet till ännu högre uppdateringsfrekvenser. Priset kommer alltså antagligen att hamna mellan 20 000 till 25 000 kr när den väl lanseras, vilket kan ske i sommar eller till jul, eller ännu senare om det inte vill sig. Är jag beredd att lägga över 20 000 kr på en skärm som saknar vettig HDR? Nja. HDR kommer antagligen bli en stor grej om några år, och personligen vill jag inte lägga så stora pengar på en skärm som inte är "framtidssäker."

Dessutom kommer 38GL950G med 3840x1600 vara ännu mer tungdriven i spel och man tvingas att alltid ligga i framkant på grafikkortsfronten. Lägg därtill att vissa tycker skärmen är lite för stor, och kräver mer huvudrörelser såvida man inte sitter längre ifrån skärmen. Jag undrar också hur det ligger till med IPS-glow om skärmen är så stor eftersom 34GK950F tydligen redan har vissa problem med det ute i kanterna. Det kan ju, återigen, avhjälpas genom att man sitter lite längre ifrån den, men då försvinner också lite av vitsen med att ha en större skärm.

Nu är jag övertygad om att spelupplevelsen på både 38GL950G och PG35VQ kommer att vara något utöver det vanliga, men är det verkligen värt det i jämförelse med 34GK950F? Personligen har jag landat i att det överlag inte är värt det, men det beror ju också på hur stor budget man har att tillgå.

Permalänk
Medlem

38" kommer ingen tycka är för stor någon längre stund. Inte för underhållning iaf. Fascinerande hur allting blir superdyrt. Svag krona förvisso men ändå. 5000 för ny modell av gsync som troligen knappt gör någon skillnad. Jag tyckte jag tog i så jag dtorkns när jag köpte min 35" med gsync för 12000. 35" för 21:9 är litet oberoende av hur nära jag sitter. Måste iof sitta ett par dm ifrån för att se skarpt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

38" kommer ingen tycka är för stor någon längre stund. Inte för underhållning iaf. Fascinerande hur allting blir superdyrt. Svag krona förvisso men ändå. 5000 för ny modell av gsync som troligen knappt gör någon skillnad. Jag tyckte jag tog i så jag dtorkns när jag köpte min 35" med gsync för 12000. 35" för 21:9 är litet oberoende av hur nära jag sitter. Måste iof sitta ett par dm ifrån för att se skarpt.

Skillnad gör den ju jämfört med föregående G-Sync-modell. Stöd för HDR (som visserligen inte används i 38GL950G ändå, och nej, jag räknar inte HDR400 som HDR) och möjlighet till högre uppdateringsfrekvenser genom Displayport 1.4. Dock är du antagligen inne på att jämföra med Freesync, och där blir ju skillnaden minimal. Känns ju definitivt inte värt flera tusenlappar extra.

Personligen hade jag hoppats på en 38GL950F med en humanare prislapp. Dock har vi inte hört ett knyst om detta så om en sådan släpps så kanske det inte sker först en bra bit in på 2020 i så fall. En sån modell hade jag definitivt nappat på om den haft en prislapp runt 15-18 000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Skillnad gör den ju jämfört med föregående G-Sync-modell. Stöd för HDR (som visserligen inte används i 38GL950G ändå, och nej, jag räknar inte HDR400 som HDR) och möjlighet till högre uppdateringsfrekvenser genom Displayport 1.4. Dock är du antagligen inne på att jämföra med Freesync, och där blir ju skillnaden minimal. Känns ju definitivt inte värt flera tusenlappar extra.

Personligen hade jag hoppats på en 38GL950F med en humanare prislapp. Dock har vi inte hört ett knyst om detta så om en sådan släpps så kanske det inte sker först en bra bit in på 2020 i så fall. En sån modell hade jag definitivt nappat på om den haft en prislapp runt 15-18 000 kr.

Nej tänkte på äldre modell av g-sync vs nyare modell av g-sync? Men det kanske inte syftades på g-sync modulen utan skillnader mot tidigare lg modell med g-sync modul?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nej tänkte på äldre modell av g-sync vs nyare modell av g-sync? Men det kanske inte syftades på g-sync modulen utan skillnader mot tidigare lg modell med g-sync modul?

Nu hänger jag inte helt med hur du menar. Den gamla G-Sync-modulen som bl.a. finns i 34GK950G är överklockad från 100hz till 120hz och klarar inte högre p.g.a. DP 1.2. Det är därför 34GK950F kör i 144hz (med DP 1.4) medan G-versionen (med gamla modulen och DP 1.2) endast kör i 120hz trots att panelen egentligen klarar av 144hz. Den gamla modulen lägger på ca 2000 kr till skärmens pris.

Den nya G-Sync-modulen som kommer att finnas i bl.a. 38GL950G använder DP 1.4 och kan köra betydligt högre frekvenser samt HDR. Den ökar dock priset på skärmen med ca 5000 kr.

Så visst finns det skillnader mellan de två G-Sync-modulerna, även om de inte nyttjas fullt ut när det kommer till 38GL950G eftersom den inte har någon vettig HDR ändå. Dock kan skärmen överklockas till 175hz, så visst innebär det ändå ganska stora skillnader jämfört med den gamla G-Sync-modulen i det avseendet (120hz kontra 175hz).

Men när det väl kommer till kritan så använder jag dock hellre Freesync2 ändå eftersom det inte kostar en krona extra och kan numera även användas med Nvidias kort (samt att man inte blir låst till Nvidias kort vilket man blir med G-Sync). I slutändan så fungerar de mer eller mindre identiskt ändå.

Permalänk
Medlem

Jag beställde min Freesync-modell i slutet av Februari. Enligt Inet ska även jag få min nu i mars förutsatt att de får in alla ex de beställt. Det visste de först vid leverans. Får hålla tummarna helt enkelt, tror inte jag kan vara utan skärm ända till mitten av april.

Har varit svårt att hitta en Ultrawide man kan använda till både jobb och spel som inte skriker gaming i utseende. Tror inte jag hittat en enda förrän LG släppte dessa. Rätta mig gärna om jag har fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deakoi:

Har varit svårt att hitta en Ultrawide man kan använda till både jobb och spel som inte skriker gaming i utseende. Tror inte jag hittat en enda förrän LG släppte dessa. Rätta mig gärna om jag har fel?

Håller med. Tycker Acer framförallt har extremt ful gamer-design på sina. Jag hade inte kunnat köpa deras skärmar överlag enbart p.g.a. detta. Någon ansvarig designer hos Acer borde ju få sparken!

Dessa LG har också rött bakom foten vilket jag inte är förtjust i. Hade hellre sett helsvart/grått/vitt där. Dock så är det inte speciellt synligt eftersom det är på baksidan och därför inte lika skrikigt som hos en del andra tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Nu hänger jag inte helt med hur du menar. Den gamla G-Sync-modulen som bl.a. finns i 34GK950G är överklockad från 100hz till 120hz och klarar inte högre p.g.a. DP 1.2. Det är därför 34GK950F kör i 144hz (med DP 1.4) medan G-versionen (med gamla modulen och DP 1.2) endast kör i 120hz trots att panelen egentligen klarar av 144hz. Den gamla modulen lägger på ca 2000 kr till skärmens pris.

Den nya G-Sync-modulen som kommer att finnas i bl.a. 38GL950G använder DP 1.4 och kan köra betydligt högre frekvenser samt HDR. Den ökar dock priset på skärmen med ca 5000 kr.

Så visst finns det skillnader mellan de två G-Sync-modulerna, även om de inte nyttjas fullt ut när det kommer till 38GL950G eftersom den inte har någon vettig HDR ändå. Dock kan skärmen överklockas till 175hz, så visst innebär det ändå ganska stora skillnader jämfört med den gamla G-Sync-modulen i det avseendet (120hz kontra 175hz).

Men när det väl kommer till kritan så använder jag dock hellre Freesync2 ändå eftersom det inte kostar en krona extra och kan numera även användas med Nvidias kort (samt att man inte blir låst till Nvidias kort vilket man blir med G-Sync). I slutändan så fungerar de mer eller mindre identiskt ändå.

Har inte koll på G-sync formatet. Har en acer predator Z35 men den körs i upp till 200 hz trots att den gissar jag har gamla G-sync modulen? Kör jag inte med g-sync om jag kör över 120 hz på den måntro? Fast vad är vitsen med gsync om man har framerates över 120? Det är väl mer när de doppar under det den börjar arbeta?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Håller med. Tycker Acer framförallt har extremt ful gamer-design på sina. Jag hade inte kunnat köpa deras skärmar överlag enbart p.g.a. detta. Någon ansvarig designer hos Acer borde ju få sparken!

Dessa LG har också rött bakom foten vilket jag inte är förtjust i. Hade hellre sett helsvart/grått/vitt där. Dock så är det inte speciellt synligt eftersom det är på baksidan och därför inte lika skrikigt som hos en del andra tillverkare.

Well, tricket är att jämföra Acers design med Asus, då känns Acers rätt lyckad

Permalänk
Medlem

Acer har en grym fot för oss med rattbaser eller yokes. Kommer nära trots klumpar framför foten

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har inte koll på G-sync formatet. Har en acer predator Z35 men den körs i upp till 200 hz trots att den gissar jag har gamla G-sync modulen? Kör jag inte med g-sync om jag kör över 120 hz på den måntro? Fast vad är vitsen med gsync om man har framerates över 120? Det är väl mer när de doppar under det den börjar arbeta?

Det beror på att Z35 har en mycket lägre upplösning (2560x1080) vilket lämnar kvar bandbredd nog för att driva skärmen i 200hz. Skärmar som kör i 3440x1440 klarar max 120hz. Skulle tro att den klarar max 100hz (om ens det) när det kommer till 3840x1600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Skillnad gör den ju jämfört med föregående G-Sync-modell. Stöd för HDR (som visserligen inte används i 38GL950G ändå, och nej, jag räknar inte HDR400 som HDR) och möjlighet till högre uppdateringsfrekvenser genom Displayport 1.4. Dock är du antagligen inne på att jämföra med Freesync, och där blir ju skillnaden minimal. Känns ju definitivt inte värt flera tusenlappar extra.

Personligen hade jag hoppats på en 38GL950F med en humanare prislapp. Dock har vi inte hört ett knyst om detta så om en sådan släpps så kanske det inte sker först en bra bit in på 2020 i så fall. En sån modell hade jag definitivt nappat på om den haft en prislapp runt 15-18 000 kr.

Själv är jag rätt säker att 38GL950G och 38GL950F släpps samtidigt, LG presenterade dessutom 38GL950 före G modellen. Och den kommer med 600HDR. Och priset kommer inte ligga i närheten av vad Asus nya 200hz skärm, som kommer kosta bortåt 30 000+.

38GL950F är definitivt min nästa skärm och gissar att priset kommer landa på 12-15 000 kr i Europa/Amazon. LG har nästan noll närvaro i Sverige, och Inet är inte en trovärdig återförsäljare när det kommer till reklamation och garanti.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fomi:

Amazon.de har skärmen listad (ej i lager) för knappt 10.400 kr inkl. frakt.
Bör väl rimligtvis vara så att Amazon får skärmarna tidigare, eller som senast samtidigt som Inet?

Det är märkligt att det ska vara så svårt att få in skärmen här i Sverige. Den har sålts sedan hösten/vintern 2018 och har regelbundet gått för 999$ i andra länder men här är det konstanta förseningar.
De danska kemikalieskattfria butikerna har haft dem i lager länge men av någon anledning så har de saltat priserna ordentligt.

Har väntat 14 månader på denna skärm nu, tycker det får vara nog nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Själv är jag rätt säker att 38GL950G och 38GL950F släpps samtidigt, LG presenterade dessutom 38GL950 före G modellen. Och den kommer med 600HDR. Och priset kommer inte ligga i närheten av vad Asus nya 200hz skärm, som kommer kosta bortåt 30 000+.

38GL950F är definitivt min nästa skärm och gissar att priset kommer landa på 12-15 000 kr i Europa/Amazon. LG har nästan noll närvaro i Sverige, och Inet är inte en trovärdig återförsäljare när det kommer till reklamation och garanti.

Jag är inte alltför säker på det. Det kan vara så att 38GL950G varit tänkt för den som vill ha det allra bästa, och att de därför inte planerat en Freesync-version. Att gå från planering till design och sedan produktion kan ta ganska lång tid. Det har bara gått 6 veckor (om jag minns rätt) sedan Nvidia utannonserade att de kommer stödja Freesync. Det är ingen tid alls inom hårdvaruutveckling.

Angående priset på en eventuell 38GL950F så har jag väldigt svårt att tro att priset landar på 12 000 kr. Det är precis vad Inet tar för 34GK950F just nu vilket är billigast i hela Norden vad jag vet. Varför skulle de lansera en större, modernare och bättre skärm till samma pris? Den landar säkerligen på minst 15 000 kr i så fall, men jag tror nog att vi skulle få lägga på en tusenlapp eller två ytterligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Jag är inte alltför säker på det. Det kan vara så att 38GL950G varit tänkt för den som vill ha det allra bästa, och att de därför inte planerat en Freesync-version. Att gå från planering till design och sedan produktion kan ta ganska lång tid. Det har bara gått 6 veckor (om jag minns rätt) sedan Nvidia utannonserade att de kommer stödja Freesync. Det är ingen tid alls inom hårdvaruutveckling.

Angående priset på en eventuell 38GL950F så har jag väldigt svårt att tro att priset landar på 12 000 kr. Det är precis vad Inet tar för 34GK950F just nu vilket är billigast i hela Norden vad jag vet. Varför skulle de lansera en större, modernare och bättre skärm till samma pris? Den landar säkerligen på minst 15 000 kr i så fall, men jag tror nog att vi skulle få lägga på en tusenlapp eller två ytterligare.

LG planerar en 144hz+ i storleken 37,5, det är det inget snack om saken. Och som jag sa tidigare så presenterade LG 144hz versionen först innan det var snack om G-sync varianten. Så visst kommer vi få se en freesync-version, frågan är bara när, man jag gissar att den släpps samtidigt som G-sync varianten.

Här har du källa:
https://www.displayninja.com/new-monitors-in-2018-and-2019/

Angående priset så är jag också övertygad om att den landar någonstans på det jag tidigare skrev, 12 000-15 000 kr. Tänk på att 34GK950F går att få tag på så lite som 799 USD i USA, och 999 euro i Europa.

Inet brukar alltid ta överpriser jämfört med konkurrenterna, dessutom har dom usel kundservice, så dom är ingen butik jag har med i mina beräkningar vad just denna produkt kommer att landa på i Europa.

Tråkigt för oss i Sverige att LG har så dålig närvaro, men som tur är så finns Amazon.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Bildexpert 📺

Det är just sådana här situationer runt produkter och teknik som utlovas men inte kommer som gör att jag har valt att fokusera på produkterna som finns. Allra helst på mitt skrivbord.

Tidigare test av 38-tummare med 3840x1600-panelen: https://www.sweclockers.com/test/23411

Det lovar gott och jag skulle gissa att priset förstås blir betydligt högre än Acern som testas. Närmare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Det är märkligt att det ska vara så svårt att få in skärmen här i Sverige. Den har sålts sedan hösten/vintern 2018 och har regelbundet gått för 999$ i andra länder men här är det konstanta förseningar.
De danska kemikalieskattfria butikerna har haft dem i lager länge men av någon anledning så har de saltat priserna ordentligt.

Har väntat 14 månader på denna skärm nu, tycker det får vara nog nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja från Danmark kan man inte köpa den, om man bryr sig om sina pengar.
I jämförelse ligger ju Inet väldigt OK i pris. 10.400 kr är förstås ännu bättre, men Amazon visar ju ingenting om när den skulle kunna tänkas dyka upp där, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det är just sådana här situationer runt produkter och teknik som utlovas men inte kommer som gör att jag har valt att fokusera på produkterna som finns. Allra helst på mitt skrivbord.

Tidigare test av 38-tummare med 3840x1600-panelen: https://www.sweclockers.com/test/23411

Det lovar gott och jag skulle gissa att priset förstås blir betydligt högre än Acern som testas. Närmare

Någon som har en kvalificerad gissning när de nya skärmarna kommer bland annat lg:s 38 tummare?

Permalänk
Medlem

Datumet nu ändrat till 25/4, börjar starkt tvivla på att jag kommer få någon nu i mars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deakoi:

Datumet nu ändrat till 25/4, börjar starkt tvivla på att jag kommer få någon nu i mars.

Du kan ju alltid mejla dem och fråga.

Permalänk
Medlem

Jag har skickat tillbaka min eftersom jag helt enkelt upplevde IPS-glowet för drygt, även om jag fick ner det ganska mycket med rimlig ljusstyrka. Så den skärmen landar väl förmodligen på sidan snart som demovara att knipa kanske.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450