varför finns det så få snygga chassin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Wow, det var ju stiligt!
+ för att de hade ett inwin 904 för att visa hur gamla och fula case såg ut innan de kom in i bilden.

Har för mig att Razer släppte en skärm för inte allt för länge sedan med ett helt fantastiskt ben. Gick att ställa stinnt mot en vägg och kablarna gömdes i benet. Lite som Apple förmodligen kommer inom kort, och kalla sin idé. ska se om jag hittar artikeln!

Edit:
Samsung var det visst! https://feber.se/pc/art/391757/samsung_slpper_skrm_som_inte_s...

Det var en väldigt läcker skärm! Annorlunda och väldigt lite ”annat” än bara skärmyta! Tack 👍👍

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Vet inte om Italienarna gör chassin längre, men dessa är de enda jag ens övervägt i tanken att ha synliga i finrummet...
https://www.modushop.biz/site/

De verkade ju coola, speciellt om man jobbar med rack, typ musikstudio.
Men hemsidan var kass... :/

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Släng gärna upp de snyggaste Lian-Li du hittar!
De jag sett känns lite 2008 på något vis. Mesh och hål och 5,25"slottar i fronten osv. Allt som är fint borde ligga här för alla att inspireras av!

Är riktigt förtjust i PC-011

Som jag sa förut, jag tycker dom oftast sätter designen bra, men dom har inte alltid varit helt uppdaterade så som du säger med 2.5!" platser etc etc.
Är en kandidat till nästa bygge faktiskt, fast inte Razer upplagan som swec hade en nyhet om i veckan

'
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Kristoffer:

De verkade ju coola, speciellt om man jobbar med rack, typ musikstudio.
Men hemsidan var kass... :/

Ja, sidan är litet sisådär, men den finns åtminstone på Engelska numera...

Det mesta är rack och hyll stil, tror inte de har towers och liknande, men gillar man den stilen så håller de hög kvalitet sett till priset tycker jag (åtminstone om man inte förväntar sig Kinapriser) och frakten är numera rimlig, ett par hundralappar för de tyngre modellerna när jag kollade senast.
Man kan får en del modeller med 10 mm tjock aluminiumfront...

Caselab finns ju tyvärr inte längre, annars hade jag rekommenderat dem, de var de enda jag känner till som gjorde vettiga och snygga towers som inte såg ut som skit i finrummet, även om de var väldigt dyra, grämer mig litet att jag inte hade pengar då...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av XFTality:

Såg väldigt bra ut! Men en fundering kring luftflödet i fronten. Finns det inte eller är det nå typ av meshvariant?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Såg väldigt bra ut! Men en fundering kring luftflödet i fronten. Finns det inte eller är det nå typ av meshvariant?

Bra fråga!
jag gissar frontpanelen är öppen i botten i fronten så den får in lite luft den vägen till frontfläktarna, men det lär inte vara några jättemängder.
Sen har du ju insug i botten också. Nog inte klockren låda för monsterburk, men går nog få till nått "lagom"?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Ja, sidan är litet sisådär, men den finns åtminstone på Engelska numera...

Det mesta är rack och hyll stil, tror inte de har towers och liknande, men gillar man den stilen så håller de hög kvalitet sett till priset tycker jag (åtminstone om man inte förväntar sig Kinapriser) och frakten är numera rimlig, ett par hundralappar för de tyngre modellerna när jag kollade senast.
Man kan får en del modeller med 10 mm tjock aluminiumfront...

Caselab finns ju tyvärr inte längre, annars hade jag rekommenderat dem, de var de enda jag känner till som gjorde vettiga och snygga towers som inte såg ut som skit i finrummet, även om de var väldigt dyra, grämer mig litet att jag inte hade pengar då...

Jag kan finna både caselabs och lianli som lite för "datorlådeaktiga" Finns ingen tvekan att det är en datorlåda du ser på ett, inte så bra vis. Italienarnas lösning hade ju lätt gått att maskera som en förstärkare i en mediamöbel. Win på det! Själv köpte jag ju ett inwin909 hyggligt nyligen, sitter ju 4 mm härdat glas på båda sidor. men jag är inte orolig. Finns 4mm teak -skivor att få tag på, det kan ju komma att se ut som en möbel från 50-talet snart!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk

905 kommer i Q2.
Kluven.
Det känns som att det passar säkert vissa, men, fronten har de i mitt tycke varken gjort bättre eller sämre. De kan skippa logga och lykta helt, vänster sida, helt ok men höger sida, där börjar det bli stökigt. De har brutit av glaset med stansade hål. No likey.
Och baksidan som i tidigare 9-serien dolde kabel och IO-panel, den är nu åter igen naken. 3,5" har krympt från 904:ans 3 (som jag tycker är för få) till 1(!).
Kan man leva med orena former på "baksidorna" så är det ju hyggligt stiligt på de två andra. Loggan på vänster glassida kan man förhoppningsvis skrapa bort med rakblad...

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Jag är ju en sucker för HTPC i vardagsrummet.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2747427

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

Jag är ju en sucker för HTPC i vardagsrummet.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2747427

Om man hittar rätt setup är det oslagbart! Snyggt case! Ser ut som en klassisk HK typ!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Om man hittar rätt setup är det oslagbart! Snyggt case! Ser ut som en klassisk HK typ!

Fractal Design hade ett som hette Node 605 har jag för mig. Var sjukt sugen på det i flera år och sedan gick det ur produktion =( Dessa chassin blir ju så grymt mycket snyggare ifall man har annan Hi-fi utrustning dock så det känns som att allt passar ihop

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

Fractal Design hade ett som hette Node 605 har jag för mig. Var sjukt sugen på det i flera år och sedan gick det ur produktion =( Dessa chassin blir ju så grymt mycket snyggare ifall man har annan Hi-fi utrustning dock så det känns som att allt passar ihop

Men precis så! Har man en Hi-Fi -rigg ståendes så måste man nästan jobba med den här setupen!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision