Permalänk

Säljer flera GeForce GTX 1070

Hej,

Säljer flera GTX 1070 för 3000 kr styck. Samtliga kort är i nyskick och levereras i originalkartong. Köper du flera blir det billigare.

MSI GTX 1070 Armor OC (HDMI 3xDP 8GB) – 10 st
MSI GeForce GTX 1070 Gaming X (HDMI 3xDP 8GB) – 4 st
Gainward GeForce GTX 1070 (HDMI 3xDP 8GB) – 2 st

Kvitton finns. Dock från onlinebutiker så det är lite oklart hur en eventuell överlåtelse av kvitton kan ske.

Risers ingår för den som vill ha (en per grafikkort). Vet du inte vad en riser är behöver du dem inte.

Kan skickas mot frakt eller överlämnas i Märsta vid Stockholms central eller vid Odenplan enligt överenskommelse.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Mining-kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poberg:

Mining-kort?

Även om personen i fråga skulle svara nej på frågan är det ganska svårt att tro något annat när det handlar om den här kvantiteten kort (med tillhörande risers? lol)

Skulle gärna vilja höra lite om hur de pushats, under vilka förhållanden.

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad, men helt ärligt är dessa kort inte värda nära 3000 kr. GTX 1070-kort brukar säljas för runt 2000-2500 kr beroende på modell. Miningkort som dessa har troligtvis ännu lägre värde då många är rädda för allt som har med mining att göra.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag känner säljaren, men såg nyligen ett Youtube klipp där man jämförde 2 exakt likadana kort ( modell och tillverkare). En användes för mining och den andra inte. Båda presterade EXAKT likadant. Så det med mining kort att dem skulle vara slitna eller sämre är BS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zutko78:

Inte för att jag känner säljaren, men såg nyligen ett Youtube klipp där man jämförde 2 exakt likadana kort ( modell och tillverkare). En användes för mining och den andra inte. Båda presterade EXAKT likadant. Så det med mining kort att dem skulle vara slitna eller sämre är BS.

Skickades från m.sweclockers.com

Att grafikkortet presterar lika bra där och då säger ju inget alls om livslängden. Även om ett grafikkort "bara" använts av en privatperson i en hemmaburk så slits ju till exempel fläktarna ut förr eller senare.
Skulle en miner ha kört fläktarna på 95% dygnet runt så pallar de kanske inte lika länge, samtidigt är ett konstant varvtal på 70% ibland bättre än en gamer-rigg där de spinner upp och ner fram och tillbaka.

Många olika saker att ta med i beräkningen men ett test som det du nämner skulle som sagt inte betrygga mig angående livslängden.
Ingen nödvändig konversation att ta i en köp och sälj tråd, men man kanske ändå ska påvisa att det är relevant, därav mina frågor om hur de körts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zutko78:

Inte för att jag känner säljaren, men såg nyligen ett Youtube klipp där man jämförde 2 exakt likadana kort ( modell och tillverkare). En användes för mining och den andra inte. Båda presterade EXAKT likadant. Så det med mining kort att dem skulle vara slitna eller sämre är BS.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad spelar det för roll att de presterar lika vid ett givet tillfälle..? Det är ju inte därför man vill undvika miningkort direkt..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

Även om personen i fråga skulle svara nej på frågan är det ganska svårt att tro något annat när det handlar om den här kvantiteten kort (med tillhörande risers? lol)

Skulle gärna vilja höra lite om hur de pushats, under vilka förhållanden.

Absolut, det stämmer. De har körts i ca 6 månader i max 65 grader (temp limit). 50-55 grader under vintern. Fläktarna har körts på 60% under denna tid.

Edit: Säljer inte korten för att det är något fel på dem utan för att jag lägger av med mining.

Permalänk
Skrivet av TMG:

Jag är intresserad, men helt ärligt är dessa kort inte värda nära 3000 kr. GTX 1070-kort brukar säljas för runt 2000-2500 kr beroende på modell. Miningkort som dessa har troligtvis ännu lägre värde då många är rädda för allt som har med mining att göra.

Vad är det som du är rädd för? Jag svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha.

Skrivet av Nima2001:

Vad spelar det för roll att de presterar lika vid ett givet tillfälle..? Det är ju inte därför man vill undvika miningkort direkt..

Varför tänker du dig att dessa kort ska undvikas, Nima?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead-Inside:

Vad är det som du är rädd för? Jag svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha.

Varför tänker du dig att dessa kort ska undvikas, Nima?

Mining kort som körts konstant sliter på kortet. 6 månader av ren mining motsvarar ungefär 1 år av vanligt användande för vissa som använder datorn som vanligt om inte mer än 1 år. Man är rädd för att kortet inte ska leva lika länge som man vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Grafikkretsar som går svalt med viss underspänning och hyfsat låga varvtal på fläktarna klarar sig med största sannolikhet längre än de som sliter med varierande påfrestningar(gaming).
Fläktarna dör oftast först på i princip alla kort, men även dom mår bäst under konstanta varv. Så att miningkort skulle vara ett riskabelt köp som skulle rättfärdiga galna skambud tycker jag stämmer illa Förutsatt att den säljer dem knows what's up så att säga.

Med det sagt skulle jag personligen inte köpa ett 1070 för 3 lök.

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk

Bjuder 24000:- för allt + avhämtning

Permalänk
Avstängd

Bjuder 2000:- för en. Spelar ingen roll vilken

Permalänk
Medlem

Bjuder 2000 +hämtning, kan ta vilken kort som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

MSI GeForce GTX 1070 Gaming X för 2000kr + hämtning nu i helgen

Permalänk

Kan ge 2000 kr + frakt för ett (om det nu är öppet för budgivning öht).

Permalänk
Medlem

Köper oxå ett kort för 2000:- plus frakt

Permalänk
Medlem

Kan också tänka mig ett MSI GeForce GTX 1070 Gaming X för 2000kr + frakt

Permalänk
Medlem

Bjuder även jag 2000:- plus frakt, helst MSI GeForce GTX 1070 Gaming X.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja höra om 2000 dög enligt säljaren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 2100 för ett gaming x, kan hämta vid centralen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bjuder 2000 kr + frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Skulle gärna vilja höra om 2000 dög enligt säljaren

Skickades från m.sweclockers.com

^

Permalänk

Hej på er,

Tycker väl att de här korten är värda mer än 2 000 kr. Som jag skrev i min annons så blir det dock billigare om ni vill köpa fler. Korten är i väldigt bra skick och kommer som sagt i originalkartong.

De flesta av er verkar intresserade av Gaming X korten. Jag kan säga att Armor OC-korten är de som har gått bäst för mig. För visso har jag använt dem för mining men det bör väl vara i alla fall någorlunda överförbart på gaming.

Permalänk
Medlem

@Dead-Inside: Hej igen! Jag kan sträcka mig till 2200:- plus frakt, för ett Gaming X, då likvärdiga kort går runt den summan här på Sweclockers marknad, se t.ex https://www.sweclockers.com/marknad/166090-evga-gtx-1070-8gb-...

Permalänk

Kan säga att om man kan det där med mining så är korten i bättre condition en kort som överklockats för spel.
De som minar underklockar korten och tester har gjorts där mining kort är till och med bättre än gaming använda kort.
Men man måste veta vad man håller på med.
Sen priset kan ju diskuteras när man kan få ett nytt för 3500kr och ett asus.
https://www.webhallen.com/se/product/248323-ASUS-GeForce-GTX-...
Helt nytt och kan man lägga 500 kr till så får man ett 2060.
Så 2-2500kr borde priset ligga på tycker jag.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem

@_F1GHT3R_: Jo jo prestandamässigt ja, men livstiden på fläktarna är det som folk bör oroa sig för. Sålänge man inte gamear 20 timmar om dygnet året runt, så är ett miningkort i bättre skick. Man kan självklart byta ut fläktar/kylare men det medför såklart en kostnad.

Drifttimmar på fläktarna på dessa kort är garanterat det mångdubbla mot ett kort som suttit i en gamingdator.

Permalänk
Skrivet av _F1GHT3R_:

Kan säga att om man kan det där med mining så är korten i bättre condition en kort som överklockats för spel.
De som minar underklockar korten och tester har gjorts där mining kort är till och med bättre än gaming använda kort.
Men man måste veta vad man håller på med.
Sen priset kan ju diskuteras när man kan få ett nytt för 3500kr och ett asus.
https://www.webhallen.com/se/product/248323-ASUS-GeForce-GTX-...
Helt nytt och kan man lägga 500 kr till så får man ett 2060.
Så 2-2500kr borde priset ligga på tycker jag.

Tack, intressant jämförelse!

När jag köpte korten tittade jag på bl.a. "dual" kort från både ASUS och andra. De korten jag köpte, och nu alltså säljer, har bättre kyllösningar än dessa kort. Vet inte om det finns några andra signifikanta skillnader, men jag hade gärna köpt ASUS GTX 1070 ROG Strix Gaming OC om de inte varit för dyra vid köptillfällena. En mer passande jämförelse vore ett Strix-kort eller något liknande från någon annan tillverkare. Mig veterligen har alla dessa utgått.

Skrivet av FLiBe:

@_F1GHT3R_: Jo jo prestandamässigt ja, men livstiden på fläktarna är det som folk bör oroa sig för. Sålänge man inte gamear 20 timmar om dygnet året runt, så är ett miningkort i bättre skick. Man kan självklart byta ut fläktar/kylare men det medför såklart en kostnad.

Drifttimmar på fläktarna på dessa kort är garanterat det mångdubbla mot ett kort som suttit i en gamingdator.

Frågan är väl vad MTBF är. Kan inte tänka mig att fläktarna på dessa kort är nämnvärt slitna. Jag har som jag skrev ovan inte kört fläktarna på 100% utan 60% och förlitat mig på ett par 140 mm Noctua NF-A14 iPPC-3000 per dator.

Permalänk

Hur ser prisbilden ut om man skulle kunna tänka sig att köpa 2-3 stycken?

Permalänk
Medlem

@Dead-Inside: Självklart är MTFB för fläktarna mycket högre än vad en normal konsument någonsin kommer upp i. Åter till prisbilden.

Ett flertal 1070 har sålts på Sweclockers marknad senaste veckorna, och riktpriset tycks ligga runt 2000-2400kr. ASUS STRIX, EVGA ACX 3.0 samt Palit Jetstream är några av de kort som gått för under 2500kr de senaste veckorna. Jag budar 2200kr+frakt för Gaming X, eller 2100+frakt för något av de övriga.

Vill du tjäna igen dina pengar så lägg ut dem en och en på Tradera