Vilket är det bästa battle royale-spelet?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har haft några riktigt roliga rundor på PUBG men overall har jag roligare med Apex legends. Tiden det tar i PUBG från att man söker match tills man har schysst loot tar en evighet. I apex är man på marken ganska snabbt efter att ha startat en sökning.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Realm Royale på flera månader så vet inte om det blivit bättre eller om de fortfarande är förstört av devs, det var iaf det bästa jag testat innan det gick utför. Apex legends är skojj men får inte samma goa kännsla som Realm gav när de var som bäst.

Permalänk
Skrivet av Snorlena:

Ring of elysium helt klart.

Håller med, jag föredrar ROE framför PUBG.

Permalänk
Medlem

Apex utan tvekan för min del. PUBG ligger absolut längst ner på listan.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

PUBG ger mig helt klart den bästa upplevelsen. Det är ett spel jag kan spela i timmar och tycka det är roligt. Ett spel där jag kan vakna och känna suget att sätta mig att spela direkt.
Men som alla andra så är det ju tyvärr att det inte har den bästa motorn osv.

CSGO Danger zone är ju kalkon flopp. Haha, något sämre har jag nog aldrig sett från en seriös utvecklare. Apex flyter väldigt bra och är snyggt, tycker dock gameplay är skittråkigt.

Realm Royale är för larvigt och likaså Fortnite. Gillar inte bygg och att man måste farma och uppgradera saker.

PUBG 2 kommer bli världens bästa spel någonsin om de lär sig från misstagen.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Originalet, Arma 3 BR. Apex är best om man bortser från Arma 3 BR då det är rätt dött: http://battleroyalegames.com/servers/

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Tetris 99

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Hade Pubg varit problemfritt så hade man inte ens behövt en omröstning.
Lirat lite Fortnite och fastnade inte, Apex är rätt kul och annorlunda mot Pubg så man kan lira båda och håller Pubg som det roligaste.

Har även lirat lite Ring Of Elysium, rätt kul det med och det roliga med det är att man måste välja transportmedel, glidflyg, snowboard och klätterutrustning på snöbanan tex.

Permalänk
Medlem

Pubg har jag haft helt sjukt roliga kvällar
men apex är bäst just nu

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

PUBG Det är verklighets troget inget cartoonish trams här inte som de andra flesta spelen är.
PUBG verklighets troget när det gäller att skjuta och allt, apex har jag spelat en del men det kommer aldrig att bli bra som pubg, kommer att bli pay to win spel tror jag eftersom det är gratis.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Nja, det började med h1z1

Det började med ARMA3, H1Z1 kopierade den mod som fanns.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Ring of elysium har jag fastnat för

Permalänk
Medlem

Arma skulle jag säga var den bästa. Då Arma är en stridssimulator tycker jag det var svårslaget att få ut samma typ av "verklighets"-credability från de andra BR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Det började med ARMA3, H1Z1 kopierade den mod som fanns.

Som sagt tidigare, bara för att tre människor spelade en battle royale mod i arma så betyder det inte att det var mainstream.

Permalänk
Medlem

Tycker en Chicken dinner är värd så mycket mer än en champinjon

Vinna på pubg ger mig mer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Epic:

Det började med PUBG för några år sen och därefter kom Fortnite Battle Royale, och idag svämmar marknaden över av olika battle royale-spel. Vi diskuterade vilket som egentligen är det bästa battle royale-spelet och kände att det krävde en omröstning i forumet. Så, dagst att avgöra – vilket tycker du är det bästa battle royale-liret?

Själv gillar jag inte genren, fastnade aldrig för varken PUBG eller Apex. Men av de jag testat tycker jag ändå Apex är bäst, även om jag slutade spela det ganska snabbt.

Meningslös tråd.

Halva sweclockers som spelar BR har nått trotsåldern eller så är de lite osäkra.

Det är ett faktum att Fortnite är det bästa BR spelet.
Om vi pratar: Nätkod, Spelmotor, Uppdateringar, Nytt Innehåll (var tionde vecka!) Bra prestanda, Varierande gameplay och kräver så mycket mer av en.

Sedan har vi två spel som varit nära konkurrens.
Apex, uråldrad (men visst, modifierad, men lider ändå av samma problem som vanliga Source) motor, dålig prestanda om det är fler än 10 spelare i samma område. Skitfult och dåligt balanserat.

Pubg, nog det sämsta spelet någonsin, innehållsmässigt, uppdateringsmässigt och även spelmotorn samt dess community.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Meningslös tråd.

Halva sweclockers som spelar BR har nått trotsåldern eller så är de lite osäkra.

Det är ett faktum att Fortnite är det bästa BR spelet.
Om vi pratar: Nätkod, Spelmotor, Uppdateringar, Nytt Innehåll (var tionde vecka!) Bra prestanda, Varierande gameplay och kräver så mycket mer av en.

Sedan har vi två spel som varit nära konkurrens.
Apex, uråldrad (men visst, modifierad, men lider ändå av samma problem som vanliga Source) motor, dålig prestanda om det är fler än 10 spelare i samma område. Skitfult och dåligt balanserat.

Pubg, nog det sämsta spelet någonsin, innehållsmässigt, uppdateringsmässigt och även spelmotorn samt dess community.

Du satte huvudet på spiken av vad jag faktiskt ville komma fram till av mitt inlägg.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

I RE2 så slipper man alla idioter och kan bara köra sin grej. klart det bästa just nu!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Testade precis mitt första BR-spel. Bortsett från någon enstaka runda på CS:GO där lite för mycket alkohol kan ha druckits...

Spelade två rundor av Apex och jag har svårt att se hur den här speltypen kommer fastna för mig. I första matchen dog jag efter 45 sekunder. I andra matchen lyckas vårt team döda en snubbe och sen gick vi, utan att överdriva, omkring i tolv minuter utan att se en endaste själ.

Aja, får ge det en timme eller två till någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Som sagt tidigare, bara för att tre människor spelade en battle royale mod i arma så betyder det inte att det var mainstream.

Det var PLAYERUNKNOWN som skapade modden, som tack vare succén av modden gjorde tillräckligt av ett namn för sig själv för att kunna göra PUBG, och det var verkligen inte bara 3 personer som spelade det.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Ring of Elysium fångade mig väldigt hårt efter att nött PUBG ett bra tag. Mycket roligare emm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem

Apex är roligast so far.

PUBG är för segt.

Fårtnajt ska vi inte ens prata om.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Inaktiv

Blackout är definitivt min favorit, så exakta, snabba och smidiga rörelser. Försöker också gilla Apex men det är svårt, det känns segt på något vis. PUBG är alldeles för långsamt.
Edit: BFV Firestorm kommer ju snart ut också och eftersom det är Battlefield kan man väl räkna med att gunplay kommer vara närmast perfekt och medelbra rörelser.

Permalänk
Medlem

Det bästa med hela battle royale grejen är att färre unga spelar andra spel

Permalänk
Medlem

Tetris99 helt klart

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Själv säger jag Apex. Aldrig fastnat i ett BR som detta.

Min lista är typ följande:
* Apex
* Fortnite / Ring of Elysium
* pubg, h1z1 etc.

Jag gillade att lira Fortnite å RoE rätt mycket men skulle aldrig tänka mig att spela solo så där kändes det mer som att jag gillade det sociala och tyckte spelet var tillräckligt bra för att lira med polarna.

Apex däremot har jag totalt fastnat och kan spela solo hur länge som helst om jag skulle så vilja. Behövs inte så mycket eftersom alla polare har i princip fastnat lika mycket som mig. Jag gillar att det går snabbt och movement är bra vilket är en enorm del enligt mig.

Svårt att säga mer exakt eftersom jag är osäker själv. Jag vet bara att jag gillar det! Apex har jag 107 timmar played på i skrivande stund och i pubg, h1z1, roe har jag nog sammanlagt 100 timmar totalt. Fortnite ligger nog högre på 300-400 timmar från Oktober 2017 - Oktober 2018.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Stämmer det att BR började med h1z1?
Har hört att Battle Royal började som en Arma 2 mod.
Blev lite fundersam på vilket spel som var först med det 😁

Edit röstade på Apex då det spelet är första jag fastnat för

Började i Minecraft vad jag minns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

ARMA 2 Battle Royale och DayZ mod BR, svårt att uppleva något likadant idag, känns som att den gyllene tiden för BR enligt mig var förbi innan den slog igenom ordentligt. Saknar den tiden

Ungefär som TD/hero-maps i WC3:TFT innan MOBA var ett myntat begrepp :>

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Har spelat endel men inte alla och PUBG är den enda som består, de andra kör man och lessnar på.
De är ofta bättre rent tekniskt än PUBG, men det är ändå något som inte finns där.

PUBG har ju sina brister också såklart men det är ändå bäst.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU