Värt att vänta till nästa iPhone?

Permalänk

Värt att vänta till nästa iPhone?

Behöver ny lur relativt snart, sitter på en iPhone 5s just nu och tänker stanna med iPhone. Frågan e dock om det är värt att vänta till september när de nya släpps eller om jag ska köpa en nu istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartinSannel:

Behöver ny lur relativt snart, sitter på en iPhone 5s just nu och tänker stanna med iPhone. Frågan e dock om det är värt att vänta till september när de nya släpps eller om jag ska köpa en nu istället?

Det är bara du som kan svara på om det är värt att vänta eller inte, men enligt rykten får inte iPhone stöd för 5G förräns nästa år så det borde spela minsta roll om du väntar eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

måste det vara iphone? vad använder du mobilen till? eftersom du nöjt dig men iphone 5s så kanse det är värt att kolla på mobiler som Asus m2 pro är själv väldigt nöjd med min. 5000mah batteri bland annat. 3190kr också!

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem

Iphones sjunker så lite i pris så du kan lika gärna vänta och köpa en förhoppningsvis snyggare modell.

Permalänk
Medlem

Orkar du ha din nuvarande i över ett halvår till? Vänta

Orkar du inte det? Köp nu

Permalänk
Medlem

Värt med vad?
Inga specs finns ute, men de flesta normala människor förstår att det inte "är värt" med någon ny telefon men måste man ha det senaste så flyger ju den regeln ut från fönstret på en gång och då kvittar det vad någon annan tycker om saken.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=3ZYUKmDZJRU

Där har du väl lite vad du saknar med att köra iPhone.
För att svara på din fråga så är det inte värt att vänta.
Det är mer prisvärt att köpa någon föregående generations iphone

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv

Appleprodukter ska köpas när de är nya, då Apple ej brukar sänka priserna så blir produkterna ett sämre köp ju längre tid som går.
Vad man får vid nästa iPhone beror på vilka modeller man väljer, det finns iPhone som år 2019 inte ens har fullhd. Dessa lär självklart ha minst fullhd vid nästa version.
Gemensamt för de andra så tror jag apple kommer kassera lightning kabel och gå över till usb c, där den megastora fördelen blir att alla nya mobiler kommer att fungera med nästan alla laddare. (visst olika snabbladdning)

Sedan rent psykologisk. Nästa iPhone kommer i början bli en produkt många tycker är grym och man kommer få vara de första att pilla med den. En ny iPhone idag är så gammal så de flesta tekniknördar nog redan har tafsat på en sådan.

Permalänk
Medlem

Beror helt på vad du prioriterar i en mobil, än så länge finns endast en handfull rykten om vad årets modeller bjuder på får nyheter. Om du inte är i behov av en ny telefon idag hade jag haft is i magen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Appleprodukter ska köpas när de är nya, då Apple ej brukar sänka priserna så blir produkterna ett sämre köp ju längre tid som går.
Vad man får vid nästa iPhone beror på vilka modeller man väljer, det finns iPhone som år 2019 inte ens har fullhd. Dessa lär självklart ha minst fullhd vid nästa version.
Gemensamt för de andra så tror jag apple kommer kassera lightning kabel och gå över till usb c, där den megastora fördelen blir att alla nya mobiler kommer att fungera med nästan alla laddare. (visst olika snabbladdning)

Sedan rent psykologisk. Nästa iPhone kommer i början bli en produkt många tycker är grym och man kommer få vara de första att pilla med den. En ny iPhone idag är så gammal så de flesta tekniknördar nog redan har tafsat på en sådan.

Sant, men man måste ju inte köpa från butik. Jag köpte nyss en oöppnad Iphone X med kvitto och ett halvårs garanti kvar för 7000 kr. En ny XS kostar runt 11500 kr som lägst. Visst kom Iphone X i slutet av 2017, men den är en riktig raket fortfarande, och säkert i flera år framöver.

Iphones och telefoner i allmänhet har blivit lite för bra för att man måste ha det senaste, åtmonstone prestandamässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Byter du från en 5s så är det ett ganska stort steg i prestanda osv med alla deras nuvarande ihpone från 7 till xs max. Jag skulle bytt nu så man har en bra mobil till sommaren. (i alla fall då jag använder min som mest)
Och Apples prissänkningar som sker i samband med en ny modell tycker jag brukar vara för liten. De tar ju ex 7300kr för en 7 plus fortfarande och 8800kr för en 8 plus. Går säkert hitta lite billigare om man tar via abonnemang dock.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av leifn:

Iphones sjunker så lite i pris så du kan lika gärna vänta och köpa en förhoppningsvis snyggare modell.

Om man ska tro de läckta renderingarna så kommer den ha en gigantisk tumör i hörnet så snyggare. ...nja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av doolar:

Sant, men man måste ju inte köpa från butik. Jag köpte nyss en oöppnad Iphone X med kvitto och ett halvårs garanti kvar för 7000 kr. En ny XS kostar runt 11500 kr som lägst. Visst kom Iphone X i slutet av 2017, men den är en riktig raket fortfarande, och säkert i flera år framöver.

Iphones och telefoner i allmänhet har blivit lite för bra för att man måste ha det senaste, åtmonstone prestandamässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis allt går att köpa helt nytt oöppnad för en bråkdel av kostnaden, t.ex ett nytt oöppnad Nvidia 2080Ti för 9000kr. I praktiken hittar ej ej alla såna produkter utan får köpa nytt.

En ny iPhone X kostar då runt 9500kr. Och en schysst Android mobil för den stora skaran kostar runt 2500kr. T.ex. Huwaie P20 Lite som har senaste Android, flärp, dualsim, skaplig cpu och batteritid, 64GB minne.

Man kan argumentera Android vs iOS, men det jag ville belysa var att telefonen du köpte inte på något sätt ska ses som en äldre lite billigare telefon. Utan det är tvärt emot de flesta anser en nyare riktigt dyr telefon.

Nå det jag argumenterade för som du citerade var att om man ska köpa en Appleprodukt så ska man göra det när den nyss har lanseras eller prissänkts. Apple släpper nya produkter som får ett visst pris, man kan argumentera för om det är prisvärt eller ej. Men Apple brukar behålla detta pris ändå tills nästa version kommer, vilket leder till att ju närmare det är till nästa version av Apples produkt, ju mindre bra köp är det.
Tar vi mobiltelefoner så brukar de samtidigt prissänka de äldre, så kanske får man en Iphone Xs för samma pris som en iPhone X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Precis allt går att köpa helt nytt oöppnad för en bråkdel av kostnaden, t.ex ett nytt oöppnad Nvidia 2080Ti för 9000kr. I praktiken hittar ej ej alla såna produkter utan får köpa nytt.

En ny iPhone X kostar då runt 9500kr. Och en schysst Android mobil för den stora skaran kostar runt 2500kr. T.ex. Huwaie P20 Lite som har senaste Android, flärp, dualsim, skaplig cpu och batteritid, 64GB minne.

Man kan argumentera Android vs iOS, men det jag ville belysa var att telefonen du köpte inte på något sätt ska ses som en äldre lite billigare telefon. Utan det är tvärt emot de flesta anser en nyare riktigt dyr telefon.

Nå det jag argumenterade för som du citerade var att om man ska köpa en Appleprodukt så ska man göra det när den nyss har lanseras eller prissänkts. Apple släpper nya produkter som får ett visst pris, man kan argumentera för om det är prisvärt eller ej. Men Apple brukar behålla detta pris ändå tills nästa version kommer, vilket leder till att ju närmare det är till nästa version av Apples produkt, ju mindre bra köp är det.
Tar vi mobiltelefoner så brukar de samtidigt prissänka de äldre, så kanske får man en Iphone Xs för samma pris som en iPhone X?

Nä 7000 för en telefon är dyrt oavsett. Men nu har jag råd med det. Jag kör Android och IOS samtidigt ibland, och växlar ibland, det beror på. Köpte en ny Essential Phone 2017 för strax under 5000 inkl. frakt. Jag är helt enkelt inte redo att betala 10000 eller mer för en mobil. Tar aldrig med abonnemang och avbetalning heller, utan betalar min telefon och är fri att byta abonnemang när jag vill.

En Android-telefon för några tusen duger fint åt mig och de flesta. Men nu var jag sugen på Apples ”nya” design och OLED.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stulen slö sked