Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Ribban var lagd väldigt lågt, men komplett lyckades ändå med bedriften att göra mig besviken.
Inga särskilt bra priser på RTX 2060, 2070 och 2080, och inte ett enda erbjudande på RTX 2080 Ti.

2060 / 350 Euro: https://www.mindfactory.de/product_info.php/search/true/6GB-K...

2070 / 470 Euro: https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-Zotac-RTX-207...

2080 / 680 Euro: https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-ZOTAC-GeForce...

...jag har slutat handla i Sverige om jag inte absolut måste.

Permalänk
Skrivet av Urioz:

Är det någon som vet om hjärt sensorerna skiljer sig i Samsung Gear S3 Frontier och Samsung Galaxy Watch?
Är ute efter en smartwatch men kommer mest använda det i träningssyfte, har ni någon annan rekommendation isåfall?
Tack för svar

galaxy watch är den uppdaterade versionen om jag förstår allt rätt

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Inte en enda sak gick att lägga i varukorgen, provade med två olika webläsare. Har provat i 2 timmar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Ribban var lagd väldigt lågt, men komplett lyckades ändå med bedriften att göra mig aningen besviken.
Mer eller mindre normalpriser på ett antal RTX 2060, 2070 och 2080, och inte ett enda erbjudande på AMD-GPU:er eller RTX 2080 Ti.

Deras januari-rea som varade i flera veckor var bättre än denna "1-timmes-superrean"...

Själv va man ute efter i9 eller 2700x för bra pris men blev besviken får nog hålla mig tills amd lanserar sin nya cpu

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av Voltaire63:

Inte en enda sak gick att lägga i varukorgen, provade med två olika webläsare. Har provat i 2 timmar nu.

vi sitter alla i samma båt.

hur är det med frakten osv?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Komplett har ett bra pris på steelseries Sensei 310. Men sidan har ju ballat ur totalt, kan inte logga in och kan inte lägga något i kundkorgen. Satt uppe just för att finna en prisvärd mus.. Mäkta besviken är jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Inte en enda sak gick att lägga i varukorgen, provade med två olika webläsare. Har provat i 2 timmar nu.

Dom skrev på sin facebook precis:

Skrivet av Komplett på facebook:

Hej på er!
Vi beklagar att det just nu är tekniska problem med våra webbsidor på grund av hög belastning,
Vi lovar att komma med uppdatering så fort allt är löst och sidorna funkar som de skall!

Gissar att de kommer att antingen förlänga rean, eller köra om den imorgon.
(Vill minnas att de gjorde så under en tidigare "Superrea" när deras hemsida kraschade.)

Kul för dom som faktiskt hittade något de ville ha iallafall.

Edit: Och nu har de uppdaterat på hemsidan med:

Citat:

Beklagar!
Vi fick dessvärre tekniska problem under kvällens rea, men vi lovar att komma tillbaka med mer information om en ny rea så fort som möjligt. Vi är ledsna över att många av er inte kunde handla och arbetar hårt med att lösa problemet!

Stabilt

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Komplett har ett bra pris på steelseries Sensei 310. Men sidan har ju ballat ur totalt, kan inte logga in och kan inte lägga något i kundkorgen. Satt uppe just för att finna en prisvärd mus.. Mäkta besviken är jag.

En av få produkter med stor rabatt. Nu går det att lägga till i kundkorgen. Jag har redan köpt en tidigare från Elgiganten.

https://www.komplett.se/product/933129/gaming/gamingmus-tange...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Inaktiv

Det går fortfarande att köpa saker på Kompletts rea även om realänken är borta – själv köpte jag nyss en Asus RT-86U för 1 490 kr.
Det gick inte att lägga till den från rea-sidan men när jag sökte efter varans namn i sökrutan dök den upp med reapris och kunde läggas till i kundvagnen.
Köpet verkar ha gått igenom och jag har fått en orderbekräftelse via e-post.
Testa att söka på varans namn så kanske det funkar för er också.

Permalänk
Medlem

@Tiamat:

Skulle de inte ha en "sista-chansen-rea" kl. 23-24?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av TKD_1337:

@Tiamat:

Skulle de inte ha en "sista-chansen-rea" kl. 23-24?

Jo men det har stängt ned hela rean. Den kommer väl upp en annan gång.

Permalänk
Medlem

Rean var bajs ändå

Permalänk
Medlem

@Olsson80:

Undrar även jag, hur är det med frakten? Tillkommer det några andra påslag?

De där priserna är jävligt bra. Även andra produkter på sidan verkar vara bra prissatta, relativt sett.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

@Olsson80:

Undrar även jag, hur är det med frakten? Tillkommer det några andra påslag?

De där priserna är jävligt bra. Även andra produkter på sidan verkar vara bra prissatta, relativt sett.

Folk här på sidan använder ngn vidaresändningstjänst för leveransen.. mailboxde.com och då skall det bli drygt 20€ frakt.

Permalänk
Medlem

@Olsson80:

Ok, tack. Får försöka komma ihåg det till nästa CPU och moderkort köp

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Liontech har 400kr Xbox presentkort för 299kr som någon veckans deal. Beställde imorse men har inte hört nåt än, tveksam till om de levererar men värt ett försök.

https://www.liontech.se/microsoft-xbox-live-gift-card/cat-p/c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malm:

Kanske borde vi göra en egen tråd om hörlurarna? En moderator får gärna flytta till egen tråd om det är lämpligt.

Jag har inte hunnit göra en riktig jämförelse, och jag är inte så audiofil av mig. Det jag kan säga är att dämpningen av omgivande ljud märks direkt. Startar automatiskt och går inte att stänga av. Äger tyvärr inte några andra ANC-lurar. Skulle gärna gjort en jämförelse med ett par erkänt bra sådana, typ Sony WH-1000XM3.

Mina vanliga lurar är ett par Onkyo A800 vilket ju är en ganska skarp motståndare. Och de är ju båda två ruggigt bra lurar. A800 är lite "luftigare" i sitt ljud, vilket jag antar är en konsekvens av att de är öppna och inte riktigt ger den där tryckande känslan av aktiv brusdämpning. Kan också konstatera att om man tänker sig att använda AKG-lurarna på jobbet så kommer man nog bjuda alla kollegor på en konsert, trots den slutna konstruktionen...

Tillägg: De är inte helt tysta i "stand-by". Brusreduceringen har ett pris i form av en viss mängd vitt brus.

Bra idé! Finns en del att diskutera om dessa lurar men man vill ju inte kladda ner denna tråd alltför mycket. @Kent vore trevligt om du kunde fixa det

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Månadens mobil hos Comviq - Huawei Mate 20 Pro

https://webbutik.comviq.se/huawei-mate-20-pro.html

Pris för mobilen blir 4800kr vid tecknande av 24 månaders abonnemang. Listpris på prisjakt är 8490kr i skrivande stund.

Helvete vad billigt. Tack för tipset!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Helvete vad billigt. Tack för tipset!

Nemas! Hoppas du slipper "gluegate bara

Värt notera är att totalkostnaden för allt är som följer, men bara mobilen går på 4800kr så det är ju bra rabatt

Mobil
Huawei Huawei Mate 20 Pro Svart (200 kr/mån i 24 mån)
Abonnemang
Fastpris med 10 GB surf (195 kr/mån, i 24 mån)
Minsta totalpris
9480 kr för mobil och abonnemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Helvete vad billigt. Tack för tipset!

Kan man säga upp abonnemanget för att endast betala för mobilen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fujitsus:

Kan man säga upp abonnemanget för att endast betala för mobilen?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du kan begära slutfaktura och betala telefonen (4 800kr), men är fortfarande bunden till abonnemanget i 24 månader (24x195 kr). Funkar inte som Tele2 och Telenor m a o.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Halebop Startpaket 20GB surf 49kr (0kr om du lägger till ytterligare en vara)
https://cdon.se/start/bonus_halebop_0/

Vad har dessa kort för "senaste datum" som man MÅSTE aktivera den då? Någon som vet?

För det är ju verkligen inte värt det att köpa en hel del och sedan rinner tiden redan ut innan man hunnit använda upp dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Nemas! Hoppas du slipper "gluegate bara

Värt notera är att totalkostnaden för allt är som följer, men bara mobilen går på 4800kr så det är ju bra rabatt

Mobil
Huawei Huawei Mate 20 Pro Svart (200 kr/mån i 24 mån)
Abonnemang
Fastpris med 10 GB surf (195 kr/mån, i 24 mån)
Minsta totalpris
9480 kr för mobil och abonnemang

Köpte en på releasen och råkade ut för hulkenskärmen efter ~4 veckor.
Lämnade in den på iFon vid Odenplan och fick tillbaka den med en BoE-skärm efter 2 dagar.

Tänkte pracka på familjemedlemmarna en sån lur dock, så passar ypperligt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Vad har dessa kort för "senaste datum" som man MÅSTE aktivera den då? Någon som vet?

För det är ju verkligen inte värt det att köpa en hel del och sedan rinner tiden redan ut innan man hunnit använda upp dem.

Beställde en hel drös och dom hade över 12 månader kvar på sig. Den första jag prövade fungerade klockrent i de 6 månader man får surfen i. Den andra gick inte att aktivera och halebops kundtjänst sa att det inte fanns några "startpaket" som man inte behövde sätta in pengar på för att kunna använda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

Beställde en hel drös och dom hade över 12 månader kvar på sig. Den första jag prövade fungerade klockrent i de 6 månader man får surfen i. Den andra gick inte att aktivera och halebops kundtjänst sa att det inte fanns några "startpaket" som man inte behövde sätta in pengar på för att kunna använda...

Kan man inte ladda de isf med halebop go 1kr?

Skrivet av Asterion:

Vad har dessa kort för "senaste datum" som man MÅSTE aktivera den då? Någon som vet?

För det är ju verkligen inte värt det att köpa en hel del och sedan rinner tiden redan ut innan man hunnit använda upp dem.

Jag vet inte, men jag beställde 1 så jag kan ju återknyta när jag har fått den, dvs om det fortfarande finns kvar kort att köpa då.

Jag har halebop kontantkort idag så tänkte se ifall jag kunde köra dubbla simkort så slipper jag tänka på surf på ett bra tag. Får se hur bra det fungerar. Jag har aldrig kört dubbla simkort förut.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

Beställde en hel drös och dom hade över 12 månader kvar på sig. Den första jag prövade fungerade klockrent i de 6 månader man får surfen i. Den andra gick inte att aktivera och halebops kundtjänst sa att det inte fanns några "startpaket" som man inte behövde sätta in pengar på för att kunna använda...

Skrivet av Elektron:

Kan man inte ladda de isf med halebop go 1kr?

Jag vet inte, men jag beställde 1 så jag kan ju återknyta när jag har fått den, dvs om det fortfarande finns kvar kort att köpa då.

Jag har halebop kontantkort idag så tänkte se ifall jag kunde köra dubbla simkort så slipper jag tänka på surf på ett bra tag. Får se hur bra det fungerar. Jag har aldrig kört dubbla simkort förut.
Skickades från m.sweclockers.com

Skrev ett meddelande till deras support och frågade och fick detta svar:

"Det är svårt att säga för mig då jag inte ser de kort som skickas till dig. Men dessa datum ska stå på de kort som du mottar. Har du fler frågor är du välkommen att maila in till oss på CDON"

Man får tyvärr bara beställa nåt kort för att se aktiveringsdatumet när man får hem det. Verkar som CD-ON vet inte det själva. Hoppas det finns flera kort tillgängliga kvar till nästa vecka.

Men vad jag vet sålde CD-ON exakt likadana kort (20GB) förra året (juni tror jag det var) och då kostade det 29 kronor för 2st.

Så 49 kr / styck är inte lägsta pris de satt på det. Men definitivt bättre än om man beställer det direkt från Halebob själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Skrev ett meddelande till deras support och frågade och fick detta svar:

"Det är svårt att säga för mig då jag inte ser de kort som skickas till dig. Men dessa datum ska stå på de kort som du mottar. Har du fler frågor är du välkommen att maila in till oss på CDON"

Man får tyvärr bara beställa nåt kort för att se aktiveringsdatumet när man får hem det. Verkar som CD-ON vet inte det själva. Hoppas det finns flera kort tillgängliga kvar till nästa vecka.

Men vad jag vet sålde CD-ON exakt likadana kort (20GB) förra året (juni tror jag det var) och då kostade det 29 kronor för 2st.

Så 49 kr / styck är inte lägsta pris de satt på det. Men definitivt bättre än om man beställer det direkt från Halebob själva.

du kan dock få dom för 0kr styck om du beställer något extra, se inlägget i dagens fynd.
Beställer du tex de hörlurarna så gick det lägga till två startpaket för 0kr och betalade då endast för hörlurarna plus frakt så landade på runt 55-60kr totalt.

Själv hittade jag ett par hörlurar jag ville ha (ej i de i dagens fynd-inlägget) samt en present. Vet inte ifall det har med cdon+ eller vad det heter att göra men beställde jag för över 100kr så fick jag fraktfritt.

Så istället för betala 49kr styck för 2 stycken vilket då blir 98kr plus frakt så kan du lika gärna lägga till något annat och få dessa gratis. På så sätt har du ju i stort betalt lika mycket men fått något extra utöver.

Dessa lurar tog jag https://cdon.se/hemelektronik/jbl-t110-vit-p42675807 verkar också vara rätt bra rabatt på dom, vet dock inte hur bra det är men efter vad jag har läst i omdömen så verkar ljudet helt okey men att de går sönder lätt. Tar man dessa lurar går det också att lägga till 2 halebop paket gratis. Tyvärr hamnar man en krona ifrån gratis frakt då (vet ej ifall gratis frakt över 100kr är unikt för cdon+ eller vad det heter som sagt). Tyvärr missade jag själv att det gick lägga till fler än 1 halebop kort innan beställning men å andra sidan klarar jag mig nog ett bra tag på 20GB. Det lär säkert dyka upp någon ny drive lagom tills surfen tar slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

du kan dock få dom för 0kr styck om du beställer något extra, se inlägget i dagens fynd.
Beställer du tex de hörlurarna så gick det lägga till två startpaket för 0kr och betalade då endast för hörlurarna plus frakt så landade på runt 55-60kr totalt.

Själv hittade jag ett par hörlurar jag ville ha (ej i de i dagens fynd-inlägget) samt en present. Vet inte ifall det har med cdon+ eller vad det heter att göra men beställde jag för över 100kr så fick jag fraktfritt.

Så istället för betala 49kr styck för 2 stycken vilket då blir 98kr plus frakt så kan du lika gärna lägga till något annat och få dessa gratis. På så sätt har du ju i stort betalt lika mycket men fått något extra utöver.

Jo, jag körde samma taktik, fick hem 4 simkort + 25kr hörlurar för runt 123 kr Det är inte illa

25 kr hörlur ger -49 kr
och
49 kr simkort ger -49 kr

+ gratis frakt

Permalänk
Medlem

HD660S slut

#17808029

Exemplaret är borta (och på väg till mig).

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide