Bästa mikrofonen för streaming?

Permalänk

Bästa mikrofonen för streaming?

Vilken mikrofon ska man ha om man vill slippa höra sina gröna razer switchar när man streamar/spelar in?

Permalänk

En mikrofon som sitter så nära munnen utan att det låter som att du tryckt ner den i halsen med så litet upptagningsbild som möjligt för att plocka upp så lite som möjligt av omgivningen.

brukar vara bättre att vända på tänket och anpassa omgivningen för mikrofonen än tvärt om.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

När jag streamar använder jag en Blue Yeti mic. En av det mest prisvärda micarna för normalstreamaren.
Du får den för runt tusenlappen på Amazon, som just nu har prissänkt den: Blue Yeti

Skall du ha ännu bättre ljud blir det betydligt dyrare.

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.

Permalänk

@badshroud: Blir det extra kostnad när man beställer till Sverige?

Permalänk
Skrivet av MartinSannel:

@badshroud: Blir det extra kostnad när man beställer till Sverige?

har för mig amazon lägger på dessa kostnader om några automagiskt i butiken så det du ser där är priset du kommer att få ge plus ev frakt.

den kommer dock ta upp mycket omgivning tyvärr så tror inte en stormembranare är the way to go ihop med ett högljutt tangentbord.

speciellt om du inte tänker köpa suspension osv så du kan avskärma ljud som sprider sig i bordsskivan och genom luften.

kort sagt räkna inte med underverk för att du investerar i en dyr mic.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Komplett har blue yeti på rea för ~1200 kronor just nu också.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Har själv en yeti och är 99% säker på att man kommer höra tangentbordet med en sådan vid streaming.
Vet inte hur Razer switcharna låter men mina MX Red med o-rings hörs väldigt väl på Yetin, oavsett inställning på mic'en. Möjligt att det finns någon mjukarulösning med thresholds eller filteringen?
Skulle själv har tagit @Rouge of Darkness förslag och ändrat setupen medans du streamar.

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thestar19:

Har själv en yeti och är 99% säker på att man kommer höra tangentbordet med en sådan vid streaming.
Vet inte hur Razer switcharna låter men mina MX Red med o-rings hörs väldigt väl på Yetin, oavsett inställning på mic'en. Möjligt att det finns någon mjukarulösning med thresholds eller filteringen?
Skulle själv har tagit @Rouge of Darkness förslag och ändrat setupen medans du streamar.

En väl inställd "noise gate" fixar det lätt!

Permalänk
Medlem

Svive Hydra Mikrofon Pro från komplett har fungerat riktigt bra för mig. Var rea på 499:- när jag köpte så var lätt värt det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro