Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Litet och osynligt chassi

Hej,

Jag är mitt uppe i att förskaffa mig en ny dator och är därför på jakt efter det minsta och mest diskreta chassit ni kan tänka er. Jag skulle helst vilja integrera den i ett skrivbord på något snyggt sätt. Jag har tittat en del på mITX men det är svårt att hitta något snyggt. Vill det diskret, enfärgat, inga ben, litet, inga fönster och helt ingen logotyp. Jag har inget behov av en värstingdator utan vill bara ha en trevlig kontorsdator som jag kan arbeta ifrån. På sin höjd kommer jag att spela lite AoE och titta på netflix.

Har ni några tips för att guida mig rätt? Finns det jag letar efter eller ska jag modda eget istället?

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk
Medlem

Köp en NUC för de behoven alternativt en laptop

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla upp intel nuc RX Vega. Sen lite dubbelhäftande tejp under skrivbordet
Borde funka hur bra som helst.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Köp en NUC för de behoven alternativt en laptop

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag har också funderat på att köpa en laptop och komplettera med en extern skärm och docka.

Skrivet av martak:

Kolla upp intel nuc RX Vega. Sen lite dubbelhäftande tejp under skrivbordet
Borde funka hur bra som helst.

Åh, det där såg ju perfekt ut vid en första anblick. Det ska jag ta en närmare titt på. Tack!

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB