Flashat Xbox360 brickad efter uppdatering går det fixa?

Permalänk
Medlem

Flashat Xbox360 brickad efter uppdatering går det fixa?

Tjena
Har ett x360 med flashad läsare som legat i några år nu efter att den blev brickad vid en uppdatering.
Undrar om någon annan här har råkat ut för samma sak och lyckats flasha om den?
Tänkte kidsen kunde få ha detta och lira på om det går att fixa själv.

Tacksam för svar /Danne

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem

Om du menar att den blev vrickad av uppdatering så är det väll bara att den blev bannad från live?
Det funkar inte att använda offline?

Editor du kanske menar brickad av en firmware flash?
Vissa läsare gick att rädda, du får nog googla vilken läsare det handlar om så får du kanske svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Vad menar du med brickad? Uppdateringar nu tar bort flashningen. Originalspel ska fortsatt fungera. Startar den inte alls menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Halloj ja det går inte spela alls och jag har aldrig varit online med denna.
Det är alltså läsaren som är brickad går inte spela några spel alls på den.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Halloj ja det går inte spela alls och jag har aldrig varit online med denna.
Det är alltså läsaren som är brickad går inte spela några spel alls på den.

Vad händer när du slår på den? Vad menar du med att det inte går att spela? Kommer du in till dahsboarden alls?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@Nioreh83:
Nu har jag tagit tag i detta igen och kopplat in det då jag inte riktigt komihåg hur det betedde sig.
Och det är helt svart och TVn säger att det inte finns någon signal.
Känns som att det är skrot av detta.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

@Nioreh83:
Nu har jag tagit tag i detta igen och kopplat in det då jag inte riktigt komihåg hur det betedde sig.
Och det är helt svart och TVn säger att det inte finns någon signal.
Känns som att det är skrot av detta.

Lyser strömknappen? Rött eller grönt? Alla/inga kvadranter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

@Nioreh83:
Nu har jag tagit tag i detta igen och kopplat in det då jag inte riktigt komihåg hur det betedde sig.
Och det är helt svart och TVn säger att det inte finns någon signal.
Känns som att det är skrot av detta.

Detta måste ju vara xboxen själv, en update ska inte orsaka att konsollen stendör. Förstår att dvd läsare slutar läsa spel eller dyl. men inte att du ej får bild.
har du kvar composit kabeln för att testa?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7