Apex Legends fortsätter växa – når 25 miljoner unika spelare

Permalänk
Melding Plague

Apex Legends fortsätter växa – når 25 miljoner unika spelare

En vecka efter lanseringen meddelar utvecklaren Respawn Entertainment att spelet Apex Legends nått 25 miljoner unika spelare, och en högstanivå på 2 miljoner spelare samtidigt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förstör nu inte detta spelet genom att låsa saker som vapen och characters... Kosmetika, go ahead. Det är ju gratis trots allt - men för guds skull förstör det inte med fel microtransactions!

Permalänk
Medlem

@Dumbullen Vi får hoppas att EA har lärt sig en läxa.

Permalänk
Medlem

Gör man bra spel så säljer det. Enklare än så är det inte.

Skrivet av Dumbullen:

Förstör nu inte detta spelet genom att låsa saker som vapen och characters... Kosmetika, go ahead. Det är ju gratis trots allt - men för guds skull förstör det inte med fel microtransactions!

Krävs i nuläget inte särskilt mycket spelande för att låsa upp en karaktär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Unnar verkligen Respawn all framgång de får med detta spelet!

Fantastiskt bra utvecklare som gör gedigna spel (Titanfall 1+2) och lyssnar på communityt.

Har otroligt roligt i detta spelet och vill hela tiden spela en runda till!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

@Dumbullen: Har svårt att se att de kommer välja den vägen. I deras battle packs som kommer så ingår inte de nya karaktärerna, bara kosmetiska saker. Du behöver fortfarande grinda upp cash (eller köpa deras premium-valuta) för att låsa upp dem. Däremot är väl inte allt satt i sten, de behöver nu förvalta denna stora spelarbas och samtligt lista ut en betalningsmodell som både genererar bra med deg samtidigt som att den inte retar upp spelarbasen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag ger det någon månad sen har alla gått tillbaka till PUBG och Fortnite igen!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dumbullen:

Förstör nu inte detta spelet genom att låsa saker som vapen och characters... Kosmetika, go ahead. Det är ju gratis trots allt - men för guds skull förstör det inte med fel microtransactions!

Risken är att de med tiden förstör ReSpawn som de gjorde med DICE.

EA's ruttna företagskultur verkar genomsyra alla deras uppköpta spelutvecklare tillslut.

EA måste vara ett av de mest självdestruktiva företag i spelindustrin, ett under att de lyckas hålla sig flytande.

*släpper ofta okompletta spel som är extremt buggiga
*rätt ut ljuger om spelen för att boosta förbokningar
*utlovar i förväg funktioner i spel som inte finns vid release eller blir uppskjutna till senare.
*lyssnar inte på vad deras kunder vill ha. Exempel: tar istället helt ologiska beslut i utvecklingen av BFV baserade på vad deras 14-åriga döttrar tycker, hur ofta ser du 14 åriga tjejer spela BF!
*kallar deras egna kunder för okunniga "idioter" som kan låta bli att köpa spelet om de inte tycker som dem
*förstör ett spels community genom att med tiden ta bort de grundstenarna i en spelserie som communityn bygger på
*villiga att göra barn spelberoende med lootboxes bara för att tjäna några kronor extra
*förstört bra spel med pay2win strategi istället för att göra ett bra spel som folk vill ha

m.m. m.m. Listan är löjligt lång och de bara fortsätter på ett eller annat sätt även fast de säger att de ska bättra sig.

Permalänk
Avstängd

Spelet fryser efter ettlitet tag spelande så man är tvungen att stäng av datorns avstängningsknapp. Har ett rtx2080ti kort med i9 900k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bästa BR jag spelat. Passar mig iaf perfekt med en bra mix ifrån olika spel.
Och ett ping system som konstigt nog ingen annan ens tänkt på.

Längtar däremot till Solo kommer, drygt att spela solo i 3v3 ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelboy:

Spelet fryser efter ettlitet tag spelande så man är tvungen att stäng av datorns avstängningsknapp. Har ett rtx2080ti kort med i9 900k.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har för overkill system för spelet, därav problemen.

Tänk på det innan du inhandlar grafikkort för 20 000kr nästa gång.

Permalänk

Satan. Får hoppas på att de kan fortsätta konkurrera med Fortnite och PUBG.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel!

Permalänk
Medlem

Åh. Jag som svor upp och ner att någon jävla launcher ska fan aldrig in i min dator. Inte en chans, men det här spelet var ju så kul (och gratis, vilket är ett skall-krav från min sida, fan heller att jag betalar för mjukvara) att jag inte kunde låta bli. Det känns som att spelet är i lagom balans i varenda aspekt och väldigt kul. Jag är mycket usel på spelet än sålänge men känns som jag lär mig nya saker varje dag

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

25 miljoner unika spelare med 25 miljoner unika buggar och tvärlagg !

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Gör man bra spel så säljer det. Enklare än så är det inte.

Krävs i nuläget inte särskilt mycket spelande för att låsa upp en karaktär.

Skickades från m.sweclockers.com

Påstod aldrig att det var svårt att låsa upp en karaktär i dagsläget. Jag hoppades bara att EA fått tillräckligt av en ekonomisk pungspark för att inte återgå till gamla vanor. T.ex att framtida karaktärer kostar så mycket att det i praktiken blir omöjligt att låsa upp alla utan att börja pröjsa för det.
Spelet är suveränt som det är just nu men min tillit till EA är fortfarande ungefär densamma som att bada i samma pool som en krokodil.

Permalänk
Medlem

Inte intresserad av BR spel men från vad jag hört av detta låter det som det BR spel jag skulle spela om jag spelade BR spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelboy:

Spelet fryser efter ettlitet tag spelande så man är tvungen att stäng av datorns avstängningsknapp. Har ett rtx2080ti kort med i9 900k.

Skickades från m.sweclockers.com

Stänga av avstängningsknappen, då funkar den väl inte?
Annars beror kanske dina problem på för klen hårdvara....

Själv är jag egentligen helt ointresserad av BR spel, men gratis är ju gott, så hade varit kul att testa i alla fall.
Dessvärre är min dator allergisk mot EA och går ned i beredskapsläge så fort något från det företagets mjukvara närmar sig med en installationsfil eller dylikt.
Men Respawn har jag förtroende för, så får kolla lite på Twitch mm istället.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt, har redan spelat ~35 timmar hehe (jämfört med mina 69 i PUBG)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Har lirat 20+ timmar och tycker det är riktigt bra, ovanligt lite lagg och server problem om man jämför med andra spel.
Nu förstår jag varför det var lite lagg igår, 2 miljoner spelare samtidigt. Galet!
Köpte starter pack funderade på att köpa founders packet som den är värd. Så länge EA inte förstör spelet med "pay to win" skit så kommer jag fortsätta lira.
Hoppas på duo och quad squad lir

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Galet.

Undrar hur mycket de tjänar på det. EA kommer nog tänka om några gånger ang AAA spel när ett spel som troligen var betydligt billigare i utvecklingkostnader än BF blir betydligt populärare.

Permalänk
Medlem

Kul spel, i början.

Men jag förväntar mig ett stabilt tapp på 75% aktiva spelare när nästa gratis-skjutare står för dörren.

Kollade på statistiken för PUGBs resa sedan launch:
832,829 24-hour peak
3,236,027 all-time peak

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Måste säga att pulsen på mig när det är 1v1 i slutet på pubg är så enorm emot apex.

Hoppas verkligen solo kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Bästa BR jag spelat. Passar mig iaf perfekt med en bra mix ifrån olika spel.
Och ett ping system som konstigt nog ingen annan ens tänkt på.

Längtar däremot till Solo kommer, drygt att spela solo i 3v3 ibland

RoE har ping systemet

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kollade lite på streamen @emilakered körde förra veckan och blev direkt sugen! Det här spelet är nog det första BR spel jag tycker verkar intressant.
Ska bli kul att testa när man har tid!

Skrivet av Ozzed:

Åh. Jag som svor upp och ner att någon jävla launcher ska fan aldrig in i min dator. Inte en chans, men det här spelet var ju så kul (och gratis, vilket är ett skall-krav från min sida, fan heller att jag betalar för mjukvara) att jag inte kunde låta bli. Det känns som att spelet är i lagom balans i varenda aspekt och väldigt kul. Jag är mycket usel på spelet än sålänge men känns som jag lär mig nya saker varje dag

Om man får fråga, finns det något du betalar för?
Känns som en genomgående trend att företag inte får tjäna pengar och att du minsann inte ska betala för saker som inte är fysiska.
Vad hade du tänkt att de som jobbar med detta ska leva på? Hopes and prayers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelboy:

Spelet fryser efter ettlitet tag spelande så man är tvungen att stäng av datorns avstängningsknapp. Har ett rtx2080ti kort med i9 900k.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har möjligtvis senaste Nvidia drivisarna som kan ställa till. Prova att rulla tillbaka drivisarna till förgående och se om det blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Du har för overkill system för spelet, därav problemen.

Tänk på det innan du inhandlar grafikkort för 20 000kr nästa gång.

Sluta nu vara så avundsjuk. Han kanske använder den till mer?

Permalänk
Medlem

Tycker spelet har varit 90% positivt! Förutom en del lagg i vissa servrar (gissar att man kanske blir inslängd i andra regioners servrar ibland) och några konstiga buggar (en squadmate flög ur till en random lobby mitt i ett spel när vi var 4 squads kvar, slutade med att jag och den andra som var kvar blev tvåa.. ) så har det fungerat klockrent.

För mig med en i7:a och 1080 har jag legat på ganska stabila 120+ fps (oftast 144) i 1440p så tycker det har varit ganska bra optimerat för mig också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Sluta nu vara så avundsjuk. Han kanske använder den till mer?

Ganska säker på att han var sarkastisk.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Kollade lite på streamen @emilakered körde förra veckan och blev direkt sugen! Det här spelet är nog det första BR spel jag tycker verkar intressant.
Ska bli kul att testa när man har tid!

Om man får fråga, finns det något du betalar för?
Känns som en genomgående trend att företag inte får tjäna pengar och att du minsann inte ska betala för saker som inte är fysiska.
Vad hade du tänkt att de som jobbar med detta ska leva på? Hopes and prayers?

Hur de som släpper saker gratis skall tjäna pengar får du väl fråga dem, inte mig Jag hade inte bemödat mig att besudla min dator med EA's launcher om det varit så att spelet kostade pengar.

Att inte betala för saker != Piratkopiering.

Finns mycket bra gratisgrejer nuförtiden så det är inte som att man måste betala för saker för att få en bra upplevelse.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.