Permalänk
Medlem

Razer raiju

Min Xbox Elite kontroller börjar bli sliten. Kör mest på PC och en del PS 4 så blev nyfiken på testa Razer Raiju. Har en nacon revolution som är okay dock ej super.

Stora frågan är hur bra denna fungerar på PC. Jag bryr mig inte mycket om trådlöst lär köra trådat. Läst en del om att ps4 kontroller tenderar strula på PC.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Jag kör med mina DS4 till pc ihop med steam. Har aldrig haft några problem med dem. Då kör jag med sladd eftersom jag inte orkat köpa någon blåtand dongel.

Så om du har någon DS4 liggandes kan du testa med den.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Beror lite på vad för spel du spelar. DS4 brukar jag köra när jag spelar spel som inte är på Steam.
På Steam däremot kör jag big picture mode och aktiverar PS4 stöd. Då funkar kontrollen i de flesta spel utan några som helst problem. Finns även massa community-profiler som gör att man kan använda kontrollen i en massa spel som t om inte har kontroller stöd.

Edit: Det går även att lägga till non-steam spel och sedan starta dom från big picture mode, då brukar kontrollern även funka i spel utanför Steam också (men kan vara lite mer pill ibland).

Permalänk
Medlem
Skrivet av erixonjkpg:

Jag kör med mina DS4 till pc ihop med steam. Har aldrig haft några problem med dem. Då kör jag med sladd eftersom jag inte orkat köpa någon blåtand dongel.

Så om du har någon DS4 liggandes kan du testa med den.

DS4 kontrollen gör liksom alla fel för mina händer så den körs de inte med men de låter ju lovande överlag. För tillfället så körs de iof mest uplay och ms lir som forza på pc

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fick hem den idag. Stendöd. Tar inte laddning. Verkar trasig i kontakten det man får när man köper demo antar jag. Hade hoppats de funktionstestat innan.

Passformen kändes annars som den skulle fungera bra. Större än DS4 och satt mycket bättre i handen när jag torrsimmade. Kanske inte behöver offset analoga joysticks. Men det är ju svårt att jämföra mot live.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Blir återköp var på elgiganten och hittade en raiju tournament edition. Nu har man xbox elite klon till PS 4. Inte hundra jag kommer föredra den mot nacon revolution dock men får se när händerna vant in sig helt. Frontknapparna är speciella. Har inte riktigt bestämt mig om det är positivt eller negativt än.

Razer är verkligen dålig på att tillverka produkter som andas kvalitet. Jag har inte noterat några problem med drifting som man läst mycket om så peppar peppar trådat så fungerar den som den ska men känns billigare än xbox elite kontrollen som sagt trots det högre razer priset.

Ska bli spännande att se om detta är första gången den vettiga idén med knappar undertill kommer fungera för min del. Känns fortfarande avigt och har kommit åt dem av misstag några gånger men de framtill har måhända potential om jag lär mig hitta dem.

Ingen rumble på pc vilket är lite tråkigt. uplay versionen av Assassins creed odyssey fungerade utan problem verkar som de emulerar xbox 360 kontrollen med dinput drivrutinera. Dock naturligtvis så fungerar inte forza horizon 4.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Raiju tournament åkte tillbaks. Droppen var att den till skillnad från min misshandlade Elite controller har jitter. Bara tidsfråga innan den börjar drifta. Hoppas ms har en v2:a i sin pipeline

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x