Permalänk
Medlem

Headset för gaming

Det är så att mitt nuvarande headset är ett HyperX Cloud I och kabeln är inte direkt den bästa så jag vet inte när headsetet kommer dö eller lägga av, så jag går i tankarna att köpa ett nytt men vet ej vilket headset jag ska köpa.

Vill ha samma ljudkvalité som mitt nuvarande har eller bättre då jag lyssnar ganska mycket på musik och gillar bas, vill att headsetet ska vara stängt också så det inte läcker ut något ljud i mikrofonen. Så vad kan ni rekommendera för headset?

Har en budget på ca 1500:-

Mvh
sopaKREEM

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem

Sennheiser

@sopaKREEM: Dessa Sennheiser hörlurar ska vara väldigt bra, har inte hört något negativt om dessa. Jag sitter själv med ett par Sennheiser HD599 som jag impulsköpte när mina Logitech G430 la av och jag ångrar mig inte alls.

Ifall du vill ha bra kvalité på ljud samt en helt OK mikrofon (du kan givetvis kolla recensioner också) så rekommenderar jag någon av Sennheisers gaminghörlurar.

Permalänk
Medlem

@sopaKREEM:
Om du har en separat mic skulle jag rekomender dig att köpa ett par beyerdynamic dt 770 80ohm skitbra lur.