Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

ny beställning av fiber

hej! tänkte beställa fiber till lägenhet och undrar vilken hastighet jag behöver beställa.
Tänker beställa från com hem...
det är 3 personer i min familj, vi har 2 datorer (en av dem för gaming), 3 mobiler, 1 surfplatta, 2 tv apparater och ett playstation 4.
Vi tittar ofta på film eller serier och spelar online spel ganska ofta.

Permalänk
Medlem

Välj Bahnhof istället. 30/10 eller 100/10 Mbit/s räcker ganska bra till att börja med. Det brukar alltid gå att uppgradera om det skulle vara för lite.
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Skrivet av zonar:

Välj Bahnhof istället. 30/10 eller 100/10 Mbit/s räcker ganska bra till att börja med. Det brukar alltid gå att uppgradera om det skulle vara för lite.
/z

tror du att bredband 600 från com hem är bra? det är 300-600 i nedladdning 30-50 i uppladdning
ca 500kr i månaden

Permalänk
Medlem

@MelfinTheDelfin: Jag får 250/250 av Bahnhof för 400 kr så jag skulle inte säga att det är en så bra deal

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MelfinTheDelfin:

tror du att bredband 600 från com hem är bra? det är 300-600 i nedladdning 30-50 i uppladdning
ca 500kr i månaden

Jag har svårt att tro att du kommer att ha ett behov av ens 100Mbit så finns det lägre fart för mindre pengar så välj det först och om du mot all förmodan skulle ha ett verkligt behov så uppgradera. Du gör som du vill men det är dumt att betala för nått som inte utnyttjas och det lätt att uppgradera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har svårt att tro att du kommer att ha ett behov av ens 100Mbit så finns det lägre fart för mindre pengar så välj det först och om du mot all förmodan skulle ha ett verkligt behov så uppgradera. Du gör som du vill men det är dumt att betala för nått som inte utnyttjas och det lätt att uppgradera.

Precis, uppgradera brukar vara gratis. Vill men nedgradera brukar det vara avgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0bz:

@MelfinTheDelfin: Jag får 250/250 av Bahnhof för 400 kr så jag skulle inte säga att det är en så bra deal

hm är det inte 358 kr?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MelfinTheDelfin:

tror du att bredband 600 från com hem är bra? det är 300-600 i nedladdning 30-50 i uppladdning
ca 500kr i månaden

Jäkligt skum hastighet med 30-50 upp om det nu är fiber, låter som koppar och modem...

Sen är 600kr/månad på tok för dyrt för det.

Permalänk
Medlem

Att spela tar inte så mycket bandbredd i anspråk, utan svarstid är viktigare

att strömma 4k material på Netflix kräver minst 15mbit anslutning per ansluten enhet. Så säg att två användare skulle kolla på 4k samtidigt, och någon skulle spela, så det inte bli en särskilt bra upplevelse med en 30Mbit-lina. Antingen skulle spelet lagga eller videoströmmen skala ner till lägre kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

Att spela tar inte så mycket bandbredd i anspråk, utan svarstid är viktigare

att strömma 4k material på Netflix kräver minst 15mbit anslutning per ansluten enhet. Så säg att två användare skulle kolla på 4k samtidigt, och någon skulle spela, så det inte bli en särskilt bra upplevelse med en 30Mbit-lina. Antingen skulle spelet lagga eller videoströmmen skala ner till lägre kvalité.

Men om det nu tar 15 millibit per ansluten enhet kommer en lina på 30 Megabit/s kunna strömma till VÄLDIGT många enheter....

Om det nu är ett reellt problem så lär TS märka detta och kan i så fall uppgradera utan att kasta en massa pengar i sjön. Att betala 600kr/månad låter ganska meningslöst om det inte bara är för att kunna skryta.

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk

Gick in och kollade på bahof och såg 500/100 för bara 188kr
Banhof verkar ju vara mycket billigare och bättre! 👍

Permalänk
Medlem

Du behöver bara 100/10 eller 100/100.

Permalänk
Medlem

@Toivo83: Det är möjligt att det är det nu, jag betalar runt 400 kr iaf