Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

@Xquade: Främst Tradera och Blocket då många Lego-set inte tillverkas längre, annars på diverse hobbybutiker som säljer Lego.

Okej tack

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk

@Fredmannen: Snowspeedern byggde man själv också för ett par veckor sen!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Jag har varit väldigt possitivt överaskad. Hade en tidigare Neato och denna känns "intelligent" på samma sätt. Även haft en "dum" samsung som bara åkte kors och tvärs, men denna scannar av rummet och går metodiskt igenom det. Bra sug och väldigt bra batteritid. Jag kan till och med köra på turboläge (högsta styrka) och den hinner med en våning av huset. Sedan sitter hjulen omvänt mot första generationen så om den kommer till en hög tröskel tex så liksom "klättrar" den över. Så den har ytan problem tagit trösklar som mina tidigare envist fastnat på. Min dumma samsung fastnade till och med utan att inse det och nötte ner hela sina hjul. När jag kom hem stod den urladdad i en hög med gummipulver
Sedan är appen rätt trevlig där du kan följa damsugaren om du inte är hemma, men även rita ut "väggar" om områden där du inte vill att den skall köra. Utan att behöva lägga magnetband osv som man fick göra förut.

Det som dock gör att den i mina ögon blev outmanad vinnare när jag letade vad priset. Alla dessa funktioner, bra batteri, bra sug och jag gav 3800 ink frak MED två extra uppsättningar av slitdelar som roller, borstar, filter osv.

Det var iofs någon vinterrea, men är fortfarande tokigt prisvärt med frakt från inom EU så ingen tull osv.

Roborock S50
http://s.click.aliexpress.com/e/cqFLRVDX

Eller om man vill komma undan ännu billigare och väldigt snarlik prestanda så deras första generation. Dock inte lika bra på höga trösklar.
http://s.click.aliexpress.com/e/cZG5Jkd

Tack för din recension! Tror faktiskt jag kommer slå till på den, inte lika imponerad av andra robotdammsugare i samma prisklass som denna faktiskt Såg nyss att Komplett har den för 4199 kr så blir nog ett köp därifrån!

Har du varit tvungen att byta ut någon av slitdelarna ganska tidigt efter köp? Min "dummrobot" av ett märke Andersson eller liknande från Netonnet slet nämligen ut ett av hjulen ganska fort (dock inte lika mycket pulver som från din Samsung ), var tvungen att byta ut det två ggr inom loppet av 6 månader...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack för din recension! Tror faktiskt jag kommer slå till på den, inte lika imponerad av andra robotdammsugare i samma prisklass som denna faktiskt Såg nyss att Komplett har den för 4199 kr så blir nog ett köp därifrån!

Har du varit tvungen att byta ut någon av slitdelarna ganska tidigt efter köp? Min "dummrobot" av ett märke Andersson eller liknande från Netonnet slet nämligen ut ett av hjulen ganska fort (dock inte lika mycket pulver som från din Samsung ), var tvungen att byta ut det två ggr inom loppet av 6 månader...

Nej, den verkar rätt "smart" även här. Sidoborsten saktar tex ner om den får för mycket motstånd, den försöker inte köra på om den märker att den är fast utan försöker kanske vända och testa andra håll och funkar inte det så skickar den en varning att den är fast istället. Har hänt en gång för mig då den trasslade in sig i en sladd från en mobilladdare. Men stå och slira hjulen har jag aldrig sett den hålla på med på det sättet.

I appen så finns en lista som håller koll på slitagedelar och när man bör rengöra sensorer osv. Sjävklart är denna ett estimat och ger en fingervisning, men det är runt en 200 driftstimmar för en borste osv.

Efter att damsugaren gått igenom ditt hus en gång så har du en karta av hur den uppfattat ditt hem. I denna kan du sedan rita zoner som du kan skicka iväg den och städa om du inte måste köra hela huset. Det jag skulle vilja se här är dock att sätta ut och namnge zoner så att jag i princip kan namnge mina rum och sedan via Google Home säga typ "hey google, damsug köket". Som det är nu så är funktionen ifrån GH-integrationen lite tunn då man i årincip kan säga tilld en att damsuga eller sluta.

Finns ett "hack" för detta men det kräver en hel del jobb och flytta rman basstattionen så skall man göra om alltihopa så hade hellre sett en officiell lösning.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Nej, den verkar rätt "smart" även här. Sidoborsten saktar tex ner om den får för mycket motstånd, den försöker inte köra på om den märker att den är fast utan försöker kanske vända och testa andra håll och funkar inte det så skickar den en varning att den är fast istället. Har hänt en gång för mig då den trasslade in sig i en sladd från en mobilladdare. Men stå och slira hjulen har jag aldrig sett den hålla på med på det sättet.

I appen så finns en lista som håller koll på slitagedelar och när man bör rengöra sensorer osv. Sjävklart är denna ett estimat och ger en fingervisning, men det är runt en 200 driftstimmar för en borste osv.

Efter att damsugaren gått igenom ditt hus en gång så har du en karta av hur den uppfattat ditt hem. I denna kan du sedan rita zoner som du kan skicka iväg den och städa om du inte måste köra hela huset. Det jag skulle vilja se här är dock att sätta ut och namnge zoner så att jag i princip kan namnge mina rum och sedan via Google Home säga typ "hey google, damsug köket". Som det är nu så är funktionen ifrån GH-integrationen lite tunn då man i årincip kan säga tilld en att damsuga eller sluta.

Finns ett "hack" för detta men det kräver en hel del jobb och flytta rman basstattionen så skall man göra om alltihopa så hade hellre sett en officiell lösning.

Toppen! Det får nog bli en sådan, riktigt imponerad av deras funktioner!

En sista fråga - du nämnde tidigare att du hade en Neato (vilken modell var detta?). Var det något speciellt som var sämre med Neato roboten?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Toppen! Det får nog bli en sådan, riktigt imponerad av deras funktioner!

En sista fråga - du nämnde tidigare att du hade en Neato (vilken modell var detta?). Var det något speciellt som var sämre med Neato roboten?

Kommer inte ihåg vad den hette, men det var den första modellen... typ brun/grå elle rnågot vill jag minnas att den var.
Den scannade av rum och använde laser osv den också. Men Roborock är mer 2019 liksom. Förfinat och som sagt integration med olika services vi använder idag.

Den Neato som säljs idag verkar bra den också. Typ i likhet med Roborock'en, kanske lite bättre sugförmåga men dock ingen mopp (även om det inte direkt ersätter en "riktigt mopp"). Men den kostar ju nästan det dubbla vilket gör att jag istället rekommenderar Roborock alla dagar i veckan.

Finns det saker att förbättra? Alltid... det klassiska är att komma in bättre i hörn, komma in under lägre möbler osv. Men då är det kanske lite svårt att få plats med stark motor, behållaren för damm måste vara mindre osv.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Kommer inte ihåg vad den hette, men det var den första modellen... typ brun/grå elle rnågot vill jag minnas att den var.
Den scannade av rum och använde laser osv den också. Men Roborock är mer 2019 liksom. Förfinat och som sagt integration med olika services vi använder idag.

Den Neato som säljs idag verkar bra den också. Typ i likhet med Roborock'en, kanske lite bättre sugförmåga men dock ingen mopp (även om det inte direkt ersätter en "riktigt mopp"). Men den kostar ju nästan det dubbla vilket gör att jag istället rekommenderar Roborock alla dagar i veckan.

Du har övertygat mig - blir en RoboRock från Komplett! Stort tack

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Nu när mitt 980TI går in på sitt fjärde levnadsår, och jag börjar bli mer och mer sugen på att uppgradera min gaming till 1440P, så fick det bli ett nytt grafikkort! Jag passade därmed även på att gå tillbaka till det röda lägret, vilket gör att jag nu kör AMD för hela slanten vad det gäller CPU och GPU. 4999 kr på Netonnet kändes som ett bra pris utifrån vad jag läst om just Sapphires Nitro+!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Gick och köpte mig 2st 1070s , blir Sli till min gamla i7 5820k då mina 980Tis sa upp sig.
Ursäkta min dåliga bild, telefonen ville inte fokusera i det dåliga ljuset.

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Ett stycke Hammer Black Widow Uretan

Kommer jättebra överrens...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

@Simonnice: Det är ett mycket gott köp för slanten det kostar : )

Mycket nöje!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Vet ej varför bilden blev sne haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Det blev ett tangentbord, Qpad MK-90.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Fick bli en ny burk och en ny skärm. Tyckte det var dags för 1440p nu.

Intel i9 9900K
Gigabyte Z390 Aorus Ultra
Noctua NH-D15
MSI Gaming X Trio RTX 2080
Samsung 970 Evo 500GB
Seagate Barracuda 2TB
G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz
Corsair RM750 x
Fractal Design Define S2
Acer Predator XF270HUC

Vilken jävla bjässe!

Och ja, jag ska fixa kabeldragning genast! Var bara tvungen att fixa ihop allt så det funkade
Streamade även bygget på twitch.

Samt nya glasögon efter 15 år utan! Väldigt skönt för ögonen måste jag säga, speciellt då man slipper daglig huvudvärk... Kolla ögonen era! Man kanske tycker att man ser bra men. Såg de minsta bokstäverna under testen men hade översynthet på 1.5 på vänster öga

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

@muddyvaines Bra val av GPU.
Är inte bara svalt och tyst, det är även antagligen ett av de snyggaste grafikkorten jag sett.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Vilken modell är det där? Ser ut som E10K, men samtidigt inte..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Tack så mycket!
Var lite orolig då NDA Radeon VII vart lyft typ dagen efter jag beställde... Men verkar vara okej val ändå haha...
Jo, det är väldigt stilrent trots det "flashiga". De gjorde det väldigt smakfullt trots RGB och diverse! Riktigt nöjd än så länge.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Vilken modell är det där? Ser ut som E10K, men samtidigt inte..

Deras helt färska Fiio K3, fick beställa från Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Deras helt färska Fiio K3, fick beställa från Tyskland.

Ouff, har t.o.m. OPT OUT! Riktigt trevlig liten manick, får se om man själv kommer att uppgradera

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

http://i68.tinypic.com/15xvofo.jpg

Vet ej varför bilden blev sne haha

Skickades från m.sweclockers.com

Nice! A ship full of IPA är en personlig favorit. Bra smak och bra pris!

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Nej, den verkar rätt "smart" även här. Sidoborsten saktar tex ner om den får för mycket motstånd, den försöker inte köra på om den märker att den är fast utan försöker kanske vända och testa andra håll och funkar inte det så skickar den en varning att den är fast istället. Har hänt en gång för mig då den trasslade in sig i en sladd från en mobilladdare. Men stå och slira hjulen har jag aldrig sett den hålla på med på det sättet.

I appen så finns en lista som håller koll på slitagedelar och när man bör rengöra sensorer osv. Sjävklart är denna ett estimat och ger en fingervisning, men det är runt en 200 driftstimmar för en borste osv.

Efter att damsugaren gått igenom ditt hus en gång så har du en karta av hur den uppfattat ditt hem. I denna kan du sedan rita zoner som du kan skicka iväg den och städa om du inte måste köra hela huset. Det jag skulle vilja se här är dock att sätta ut och namnge zoner så att jag i princip kan namnge mina rum och sedan via Google Home säga typ "hey google, damsug köket". Som det är nu så är funktionen ifrån GH-integrationen lite tunn då man i årincip kan säga tilld en att damsuga eller sluta.

Finns ett "hack" för detta men det kräver en hel del jobb och flytta rman basstattionen så skall man göra om alltihopa så hade hellre sett en officiell lösning.

har sakta men säkert börjat bli mer intresserad av robot dammsugare(speciellt med långhåriga katter hemma). hur klarar dom höga trösklar(ca3 cm) och "klutter" såsom katt leksaker och katt klätter pinne mm. eller köks stolar i köket med tunna ben? har den "bumper" och "radar"? funktionen du nämnde att den känner när det "går för trögt" verkar mycket smidig så den inte står och nöter sönder sig själv som någon nämde. vad gör den med mattor eller snarare matt fransarna som borsten på min handdammsugare alltid trasslar in sig i och "löser ut".
jag är helt novis på detta med robotar så ju enklare ju bättre. priset börjar ju bli bättre också.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Mitt första smarta köp .
4st appstyrda vägguttag och en gateway.
Grymt skönt att köra timers på dessa och slippa de otroligt störande knarrande å tickande ljuden vanliga timers ger.
Ska köpa lampor senare men de blir nog inte ikea.
Går nog på hue då, och man kan köra desa uttagen med philips.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

http://i68.tinypic.com/15xvofo.jpg

Vet ej varför bilden blev sne haha

Skrivet av Jönas:

Nice! A ship full of IPA är en personlig favorit. Bra smak och bra pris!

Ah, jag ser att ni också är män av kultur.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jönas:

Nice! A ship full of IPA är en personlig favorit. Bra smak och bra pris!

Håller fullständigt med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Darkie:

Mitt första smarta köp .
4st appstyrda vägguttag och en gateway.
Grymt skönt att köra timers på dessa och slippa de otroligt störande knarrande å tickande ljuden vanliga timers ger.
Ska köpa lampor senare men de blir nog inte ikea.
Går nog på hue då, och man kan köra desa uttagen med philips.

https://i.imgur.com/aN7xhiC.jpg

Jasså fungerar dessa uttagen med Philips Hue ?, jag har vart sugen på att utöka mitt nuvarande Hue-system med ”smarta uttag” men Philips själva erbjuder ju inte de...
Är det via tredjeparts applikation eller direkt i Hue-appen / ”Hem” appen på iPhone ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Äntligen fått tummen ur och köpt en ny skivspelare. Skönt att ha en ordentlig och inte den plastiga skiten jag använde innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jasså fungerar dessa uttagen med Philips Hue ?, jag har vart sugen på att utöka mitt nuvarande Hue-system med ”smarta uttag” men Philips själva erbjuder ju inte de...
Är det via tredjeparts applikation eller direkt i Hue-appen / ”Hem” appen på iPhone ?

Nej de går inte in i Hue-appen. Men Osram smart+ ska göra det. Dock ett annat pris på den.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord och mus i storleken tenkeyless, med koppar och läder. Passar perfekt till maskinen i signaturen!

Synd bara att keycapsen har en plastig kopparimmitation. Kanske går att byta ut, men jag tror att det kan bli dyrt...

edit: undersökte precis en keycap, och det gick lätt att pilla loss den kopparfärgade ringen. Innerdiametern är 15 mm, så det var synd att jag har 2 m rör med ytterdiametern 15 mm som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Man kan inte alltid ha tur.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.