Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Min skärm flimrar med olika färger vid start och blir blå när jag spelar? (Inte blue screen)

Permalänk
Medlem

Min skärm flimrar med olika färger vid start och blir blå när jag spelar? (Inte blue screen)

Så här ser min skärm ut vid start, i ca 5 minuter sen försvinner allt detta och skärmen blir som vanligt. https://imgur.com/XT9SJTg

Så här blir det när jag spelar, och verkar endast hända när jag är i eldstrider i spel, när det är mycket som händer, riktigt konstigt.
https://imgur.com/w0sDVQ3

Det är en 144hz skärm från Samsung, jag har inte specifikationer just nu då jag är på jobbet. Men detta händer inte alls med andra skärm, tänkte först att det är grafikkortet eller sladden, men testat tre olika sladdar och även min andra skärm fungerar perfekt.

Så är skärmen helt jävla paj bara och måste införskaffa mig en ny med andra ord?

Permalänk
Medlem

Oftast relativt enkelt att kolla.

Existerar dessa fel om du tar en skärmdump?
om nej, skärm eller kabel.
om ja, grafikkort eller mjukvaran.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Bildexpert 📺

@Prixm: Av bilderna att döma, särskilt första, ser det verkligen ut som fel på skärmen. Andra bildens problem och förmågan att bli fel i röriga situationer tyder mer på grafikkort. Men ifall du redan konstaterat att detta inte uppstår med andra skärmar och andra kablar pekar det mesta på att skärmen är trasig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Prixm: Av bilderna att döma, särskilt första, ser det verkligen ut som fel på skärmen. Andra bildens problem och förmågan att bli fel i röriga situationer tyder mer på grafikkort. Men ifall du redan konstaterat att detta inte uppstår med andra skärmar och andra kablar pekar det mesta på att skärmen är trasig.

Tack för era svar. Ja jag förstod nästan att det var så, vilket är tråkigt då skärmen inte är speciellt gammal och har varit krånglig sen ett tag tillbaka redan. Var ett utförsäljningsexemplar eller liknande så fick det för 50% mindre än originalpris, så ingen garanti på det, så klart.

Redan införskaffat en ny skärm jag hämtar ut idag, som tur har man några tusenlappar till över denna månad.

Skickades från m.sweclockers.com