Permalänk
Frida 🥐

Har börjat farma massor av silage och sen visar det sig att det inte går att sälja det på Biogas Plant om man inte äger den? Eller är det jag som är trög? Hur gör man?! Spelar på Sydamerikanska kartan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Har börjat farma massor av silage och sen visar det sig att det inte går att sälja det på Biogas Plant om man inte äger den? Eller är det jag som är trög? Hur gör man?! Spelar på Sydamerikanska kartan.

Har inte kört silage ännu då det inte är den pengako det en gång varit. Men låter sjukt att man måste äga stället för att få sälja där

Har sökt runt lite och inte hittat något som indikerar att man måste äga stället för att få sälja, känns som att det skulle finnas i alla fall någon tråd om det i så fall. Måste undersöka det här själv senare

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@Zoyadog:
Jag har inte själv gjort det, men jag tror att de nämnde det under sina live streams.
Att man måste äga den d.v.s.

Permalänk
Medlem

Det stämmer att man måste äga BGA:n för att få sälja där. Vet inte riktigt hur de tänkte där. Man kan fortfarande sälja silage i ladan.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Har kört med Tobii Eye Tracker cirka fem timmar nu. Fungerar riktigt bra måste jag säga.
Lite ovant i början med bilden som rör sig så fort man tittar någon annanstans än mitten. Nu känns det helt naturligt när jag sneglar mot vägkröken. Även huvudspårningen fungerar bra. Inga större problem att titta snett bakåt.

Jag spår att efter tio timmar till så kommer det att kännas väldigt "meh" att spela utan Tobii.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Har kört med Tobii Eye Tracker cirka fem timmar nu. Fungerar riktigt bra måste jag säga.
Lite ovant i början med bilden som rör sig så fort man tittar någon annanstans än mitten. Nu känns det helt naturligt när jag sneglar mot vägkröken. Även huvudspårningen fungerar bra. Inga större problem att titta snett bakåt.

Jag spår att efter tio timmar till så kommer det att kännas väldigt "meh" att spela utan Tobii.

Tack för inputen, har funderat på att köpa tobii. Har kronisk huvudvärk så kan inte använda andra hörlurar än in ear, kan inte heller använda keps eller huvudbonad att fästa ir trackers på.

Blir nog att köpa en tobii och sedan när gps-mod kommer ut så kan man börja sitta i fordonen och köra.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Nån som hittat några bra mods än?

Permalänk
Medlem

Hej jag har en fråga om FS19 multiplayer. Läste högre upp att det finns en serverprogramvara till denna? Kan man köra mot varandra på den då eller är det som på fs17 mp (som jag har spelat med barnen) att man samarbetar på en gård?

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Hej jag har en fråga om FS19 multiplayer. Läste högre upp att det finns en serverprogramvara till denna? Kan man köra mot varandra på den då eller är det som på fs17 mp (som jag har spelat med barnen) att man samarbetar på en gård?

Har själv inte kört mp. Men en av grejerna dom tog upp på en av sina visningar var att man kunde ha upp till 4 separata gårdar med sina egna ekonomier.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Hej jag har en fråga om FS19 multiplayer. Läste högre upp att det finns en serverprogramvara till denna? Kan man köra mot varandra på den då eller är det som på fs17 mp (som jag har spelat med barnen) att man samarbetar på en gård?

Det går att hyra en dedikerad server riktigt billigt. Cirka 80 spänn för 6 slots. Hyr själv tillsammans med ett gäng från https://www.g-portal.com/ och det har fungerat riktigt bra hittills. Moddar t ex går att ladda upp om man så vill.

Lirat ca 175h nånstans i FS19, riktigt mysigt med DnB på nätradion och bara köööööra.

Har någon mekat fram hur timmeriet fungerar? Verkar så oklart vilka längor som säljs till högsta pris osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det går att hyra en dedikerad server riktigt billigt. Cirka 80 spänn för 6 slots. Hyr själv tillsammans med ett gäng från https://www.g-portal.com/ och det har fungerat riktigt bra hittills. Moddar t ex går att ladda upp om man så vill.

Lirat ca 175h nånstans i FS19, riktigt mysigt med DnB på nätradion och bara köööööra.

Har någon mekat fram hur timmeriet fungerar? Verkar så oklart vilka längor som säljs till högsta pris osv.

Läste på reddit att 11,5m ger störst utdelning, men då krävs att man har en moddad maskin för att få till dom längderna. Personligen så väntar jag med logging tills dess att släp som har autoload funktion släppts som modd. Trots att jag har sidopanelen och en extra joystick så är det inte i närheten av en riktig maskin.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Frågan om man kan spela fs19 på Xbox one med dator

Hej undrar om man kan spela fs19 på Xbox one med en kompis som har dator

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindellanton02:

Hej undrar om man kan spela fs19 på Xbox one med en kompis som har dator

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, är tyvärr ingen x-over mellan plattformar för FS.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

God förmiddag. Jag är nybörjade på FS19, aldrig spelat FS tidigare utan hittade det av en slump och är nu såld.

1. Jag har spelat 2-siffriga timmar (vågar inte räkna) och insett att Mus och Tangentbord inte är det optimala för FS19, så funderar på ratt eller joystick. Vad är en bra nybörjarsetup för en vettig peng? Vill inte lägga tusenlappar, utan billigast möjliga för att testa.

2. Jag är 3 stycken 27" skärmar, och funderar på om man kan spela multiscreen? Vade varit trevligt när man sitter I traktorn att kunna se på de andra skärmarna också.

3. Hur är det med server? Jag äger ett par stycken som står tomma, finns det mjukvara att installera en egen?

Visa signatur

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Xbox kontroll trots att jag har en ratt, växelspak och pedaler (T150).

Med kontrollen kan man styra med en spak och titta runt "analogt" med den andra, vilket ofta är nödvändigt i detta spel för att orientera sig. Sedan kan man hålla ner knapparna på framsidan av kontrollen för att använda spakarna till att styra gafflar, lastare, kranar o.s.v. Känner att ratten blir i vägen och inte har tillräckligt många olika kontroller för att styra t.ex. en lastare. Dessutom är fysiken och "körkänslan" så dålig i FS att en ratt inte tillför mycket.

Ska man ha ratt behöver man nog denna för att kunna mappa alla funktioner som behbövs: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3496043

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

@TheJonaz: Själv kör jag med Logitech G27 (Ratt, pedalerväxelspak) och tycker det fungerar kanon! just växelspaken har man inte så himla mycket nytta av, men det är mycket knappar på den som man kan binda olika funktioner till
Sen kör jag med två stycken joysticks, väääääldigt behagligt när man kör skogsmaskin. Men en joystick räcker långt det med!

Angående skärmarna så har jag också tre st 27" och kör multiscreen utan problem. Se bara till att ha rätt upplösning både i windows och i spelet så kommer det att fungera

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk

Hej jag undrar om det är svårt att lägga in mods på fs19 Xbox one

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Lindellanton02:

Nja svårt o svårt skulle jag väl inte säga. Dock är problemet att du kan bara ladda ner mods via spelets egen modsida, så det tar längre tid innan de dyker upp till konsol och urvalet är mindre. Detta är för att Giants testkör moddarna som ansöker om att få bli upplagda, för att säkerställa att de funkar och inte skapar problem.

Sen så får inte moddar till konsol innehålla några script, det är styrt från Sony och Microsofts sida. För med script kan man lätt implementera skadlig kod.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Blir galen. Ska fylla gödselspridaren men de går inte. Nån som på ett extremt pedagogiskt sätt förklara för mej hur man gör??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maalpe81:

Blir galen. Ska fylla gödselspridaren men de går inte. Nån som på ett extremt pedagogiskt sätt förklara för mej hur man gör??

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är problemet, är väl bara använda hjullastare med vanlig skopa eller gödselskopa och tippa i gödselspridaren.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Avstängd

Blev faktiskt litet sugen när jag läste denna tråd, ni som kan, rekommenderar ni spelet till nybörjare som inte kört farm sim sedan 486DX var en grym speldator?
Gillade spelet på tiden det begav sig dock.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Fanns det jordbrukssimulatorer på DOS-tiden? Första Farming Simulator var väl 2008?

Spelet är inte speciellt svårt om man läser de guider som finns i spelet. Man kan stänga av saker som att grödor vissnar eller att man behöver gödsla tills dess att man lärt sig grunderna.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Kan man slippa transporterna till silos mm
Det vore trevligt att slippa transporterna själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quart:

Kan man slippa transporterna till silos mm
Det vore trevligt att slippa transporterna själv

Inte i dagsläget. Courseplay är på g, med den modden kan du automatisera väldigt många olika sysslor. Bygger dock på att du spelar på pc.

Tar lite tid att komma igång med courseplay och få det exakt som man vill ha det, men efter det så är det smooth sailing (min erfarenhet från fs17).

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Quart:

Kan man slippa transporterna till silos mm
Det vore trevligt att slippa transporterna själv

Du kan installera silo sell point via mod så kan du placera det på din egen farm om det är det du menar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack men jag kör på Xbox

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att man inte kan leja ut transporten från sin farm till silo. Antingen att den tar xxxx mängd av cash per kärra, eller att den tar % av försäljningen.

Så man vill sälja 150 ton till försäljningspunkt x, och då kommer det tre lastbilar med trailers och hämtar o sen kör till försäljningspunkt. Iofs kan jag förstå att det är svårare nu när man kan bygga sin egen farm.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pepsin:

Fanns det jordbrukssimulatorer på DOS-tiden? Första Farming Simulator var väl 2008?

Spelet är inte speciellt svårt om man läser de guider som finns i spelet. Man kan stänga av saker som att grödor vissnar eller att man behöver gödsla tills dess att man lärt sig grunderna.

Aha, då måste det med andra ord vara ett helt annat spel än de jag tänkte på, slår till på det när det ligger på bra rea nästa gång...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tänkte bara flika in att det har släppts betor av både Courseplay och GPS, båda finns på github än så länge. Anledningen är att det uppdateras filer rätt ofta så istället för att behöva ladda ner ny mod varje gång så behöver man bara ladda ned den uppdaterade filen.

Finns en del buggar och dylikt, har själv inte spelat fs19 på ett tag då jag lägger mycket tid på jobbet men försöker hålla mig uppdaterad på de här två EXTREMT nödvändiga moddarna.

Happy farming friendorinos.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Är det någon som lirar MP och vill ha lite sällskap/hjälp?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel