Permalänk
Medlem

Gaming Dator i7 16gb ram mm

Hej!

Funderar på att sälja min gamla burk med nedan specs:

Dell XPS
Intel Core i7 4790 serien
Nvidia GTX 750 TI
16gb ram
1TB HDD

Vad tror ni man skulle kunna få för den idag? Jag tänker att om man bara byter grafikkortet på den så har man en rätt stabil rigg för de flesta spel och lär hålla i alla fall 2-3 år till!

Tacksam för ideér!

Permalänk
Medlem

Vad är det för PSU?
Man vill ju att det ska gå att l ladda på med en GPU som kanske kräver lite mer kräm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3000 däromkring max.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Osaker pa PSU, maste kolla upp. Ang priset, sag bara snabbt att massa andra med samre i7or, ram minnen osv verkar ga for i alla fall 4-5k pa blocket och liknande, men vet som sagt inte om det ar rimligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av chauncey:

Osaker pa PSU, maste kolla upp. Ang priset, sag bara snabbt att massa andra med samre i7or, ram minnen osv verkar ga for i alla fall 4-5k pa blocket och liknande, men vet som sagt inte om det ar rimligt

Säkerligen bättre grafikkort och SSD i dessa, grafikkortet som sitter i din är tyvärr bara att slänga.

Edit: MAX 3000, beroende på om Psu pallar ett nytt grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem

@MrBjud: Haha jo uppgradera kortet ar det inget snack om att det behovs...tankte jag skulle bli av med min gamla i7a och anvanda pengarna och ev lite till och kopa battre kort till min andra! Vart ser jag enklast PSUn? Finner jag det i bios eller i system infon pa windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chauncey:

@xooz: Haha jo uppgradera kortet ar det inget snack om att det behovs...tankte jag skulle bli av med min gamla i7a och anvanda pengarna och ev lite till och kopa battre kort till min andra! Vart ser jag enklast PSUn? Finner jag det i bios eller i system infon pa windows?

Enklast är nog att öppna datorn och kolla vad det står på, brukar väll oftast finnas någon form av märkning på nätaggregatet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem

@chauncey: Man får öppna lådan står på sidan i och med att det är en märkes dator och ett 750 som inte drar någon ström så lär det vara ett med låg Power . är det K modellen på prollen eller den utan överklockning ?. Alltså inte värt o chansa och köpa ett grafikkort för att få den såld tror du skall vara väldigt nöjd med 2,5- 3 k (Ingen SSD troligtvis ingen k modell billigt graffe säkert ett 300 w typ ström agg )

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Nej det ar inte K modellen som du sager utan "standard". Snabb titt och jag ser att den ska klara av iaf 450w, hittar dock inte nagot moderkorts namn sa att jag kan se om det skulle funka att uppgradera till tyngre grafikkort, det verkar vara Dells egna? Tvekis om ett storre modernare kort dessutom far plats i den lilla ytan som finns kvar

Permalänk

Jag sålde min dator för några dagar sen..
Specsen:
I5 7400
Gtx 1050
8gb ram
240gb SSD
180w psu
Fick allting sålt för 5200kr.

Permalänk
Medlem

@MelfinTheDelfin: Enbart 180w med all den setup?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MelfinTheDelfin:

Jag sålde min dator för några dagar sen..
Specsen:
I5 7400
Gtx 1050
8gb ram
240gb SSD
180w psu
Fick allting sålt för 5200kr.

Skrivet av chauncey:

@MelfinTheDelfin: Enbart 180w med all den setup?

Skulle tro att det är en märkesdator, de brukar vara ganska precis på gränsen till vad som behövs när det gäller PSU.
1050 kräver inte så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Skulle tro att det är en märkesdator, de brukar vara ganska precis på gränsen till vad som behövs när det gäller PSU.
1050 kräver inte så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Har 1050 ens dedikerad strömanslutning? Har för mig att det räcker med krämen ifrån PCIE där, eller så kanske det var 1030?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Har 1050 ens dedikerad strömanslutning? Har för mig att det räcker med krämen ifrån PCIE där, eller så kanske det var 1030?

Jo. Det stämmer. Den har ingen separat strömtillförsel.
Desto större anledning av tillverkarna att snåla in på PSU:n.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Rospigg: Ok, på de flesta siter står att datorn måste ha minst 300w för att den ska klara 1050, nu har ju min 460 så klarar mig, men vettikatten hur man klarar sig på 180 :-).

Update: En filur på blocket säljer en dator med exakt samma specs förutom ett 1060 istället för mitt 750 TI för 6000kr. Då rimligt att jag skulle ta runt 4k kanske?