Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

DeepMind spelar StarCraft II, live nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Kanske har missat det i tråden, men har de talat om var alphastar fick sin indata ifrån? Lyfte den data direkt från koden, eller "såg" den på skärmen. Det första måste ju vara ett enormt övertag?

Den "såg" det på skärmen. Och dom körde en sista match som mana vann efter dom hade gjort vissa korrigeringar hur alphastar spelade så den inte va för omänsklig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@FatcatK: Jag tror inte att AlphaStar "såg" på skärmen. Kommer inte ihåg exakt vad de sade men jag vill minnas att de hade fått en modifierad binär av Blizzard och att AlphaStar hade tillgång till enheternas positioner och saker som hitpoints, men att den var begränsad av fog of war och liknande på samma sätt som en vanlig spelare. Till sista matchen hade de infört begränsningar på hur mycket information alphastar fick och det skulle motsvara att man som mänsklig spelare måste flytta runt skärmen för att se allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

@FatcatK: Jag tror inte att AlphaStar "såg" på skärmen. Kommer inte ihåg exakt vad de sade men jag vill minnas att de hade fått en modifierad binär av Blizzard och att AlphaStar hade tillgång till enheternas positioner och saker som hitpoints, men att den var begränsad av fog of war och liknande på samma sätt som en vanlig spelare. Till sista matchen hade de infört begränsningar på hur mycket information alphastar fick och det skulle motsvara att man som mänsklig spelare måste flytta runt skärmen för att se allt.

Det kan nog stämma bättre än det jag sa

Skickades från m.sweclockers.com