Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Blocket dator jättebilligt

https://www.blocket.se/vasterbotten/Pro_gaming_83599920.htm?c...

Vet inte om det är en seriös säljare bor inte i närheten men om det är någon som bor i närheten så kanske han hon kan göra ett kap.
Vet inte om detta har hamnat rätt men vill bara hjälpa dom som vill bygga nytt kanske ska ta sig en funderare på just denna.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem

Troligen felskrivet - 19000 är mer passande.

Visa signatur

W.11 PRO--ASUS Z690--13600KF (@5.1GHZ)--NH-D15--GIGABYTE GAMING OC RTX 4090--KINGSTON 32GB DDR5 (5600MHZ)--SAMSUNG 870 2x1TB SSD--SAMSUNG 860 1TBB SSD--GIGABYTE 1000W (GULD)--FRACTAL DESIGN MESHIFY 2--TII SOUNDSYSTEM--SAMSUNG QN90B 50" 'QLED' 4K (@120HZ & G-SYNC )--RAZER ORNATA--LOGITECH MX MASTER 2--THRUSTMASTER JOYSTICK--ADSL 600/50--PC INKÖPT 01-2023

Permalänk
Medlem

är ju ungefär halva nypriset på en begagnad dator, bra pris dock men inte orimligt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

är ju ungefär halva nypriset på en begagnad dator, bra pris dock men inte orimligt.

Billigaste 2080 ligger just nu för ca 8000kr. Lite vääääl lågt men eftersom personen skriver att den måste bort innan söndag så gissar jag på att det kanske är brist om pengar.

Otroligt bra köp om det stämmer.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Blir alltid lite skeptisk när annonser endast har stockbilder. Bra pris om säljaren är seriös dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Billigaste 2080 ligger just nu för ca 8000kr. Lite vääääl lågt men eftersom personen skriver att den måste bort innan söndag så gissar jag på att det kanske är brist om pengar.

Otroligt bra köp om det stämmer.

Japp, man åker och kollar på denna datorn IRL ihop med en vän med skinn på näsan för känns nästan som man kan bli rånad på 9000kr bara att åka och kolla på den men men det är ju en begagnad dator och alla värdesätter inte begagnade prylar lika högt som de görs här på Sweclockers

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Japp, man åker och kollar på denna datorn IRL ihop med en vän med skinn på näsan för känns nästan som man kan bli rånad på 9000kr bara att åka och kolla på den men men det är ju en begagnad dator och alla värdesätter inte begagnade prylar lika högt som de görs här på Sweclockers

Det är tvärtom, de flesta brukar värdera deras burkar mycket högre än på Sweclockers. Dock i detta fallet så är jag 99% säker på att personen kommer vilja skicka och komma på en anledning till varför hen inte kan mötas upp. Jag har själv stött på dessa annonser flera gånger.

Fanns en kille här på Sweclockers som "sålde"(ville skicka och kunde inte mötas upp) 1080ti för 4000kr, skickade bild på ID och körkort. Jag tror att han lurade mer än 5-6 personer. Störda individer existerar.

Permalänk
Medlem

Har han inget att dölja så går han med på att skicka som blocketpaket. Det är helt safe. Vill han inte det så är han en bedragare.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har han inget att dölja så går han med på att skicka som blocketpaket. Det är helt safe. Vill han inte det så är han en bedragare.

Blocketpaket är inte tillgängligt. Och det är inte helt 100% säkert heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Japp, man åker och kollar på denna datorn IRL ihop med en vän med skinn på näsan för känns nästan som man kan bli rånad på 9000kr bara att åka och kolla på den men men det är ju en begagnad dator och alla värdesätter inte begagnade prylar lika högt som de görs här på Sweclockers

Förmodligen kommer han inte vilja träffas irl 😉

Permalänk

***bort/mod***

Passar på att tipsa om att man kan använda swish fram tills man ska signa i bankid appen, där kan man avbryta och på samma sida i bankid står även mottagarens namn, oavsett om mobilnummret är dolt/hemligt/etc.

Tagit bort personuppgifter /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|