Permalänk
Medlem

Då tar vi den här gamla godingen. Spelade det mest på C64, men det är ju så charmigt med CGA så det fick bli denna bilden.

Permalänk
Medlem

Varelsen uppe till höger kommer jag väl ihåg ifrån när en kompis skaffade C64 och det spelet i mitten av 80-talet. Har inte spelat det själv, tyckte nog det verkade för komplicerat då. Någon annan får svara.

Permalänk

Tråden tappar lite fart så här kommer en ny istället, tog mig lite tid att klura ut hur man skulle sätta in bilden. Tror denna blir svår att klura ut så jag hoppas att det var värt mödan.

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem

Jag har inte en blekaste aning om vilket spel det där är, men svaret på min tidigare bildgåta var iallafall:
PSI-5: Trading Company

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@broderick:

Skrivet av gothdeus:

Jag har inte en blekaste aning om vilket spel det där är, men svaret på min tidigare bildgåta var iallafall:
PSI-5: Trading Company

Skickades från m.sweclockers.com

Ska vi gå efter reglerna så var det fortfarande bilden som gothdeus lade upp som gällde då ingen ännu gissat rätt. Men samtidigt är det ju trist när tråden tappar fart. Och då gothdeus nu själv har levererat svaret på sin kluriga bild så antar jag att vi kan gå vidare.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av broderick:

Tråden tappar lite fart så här kommer en ny istället, tog mig lite tid att klura ut hur man skulle sätta in bilden. Tror denna blir svår att klura ut så jag hoppas att det var värt mödan.

http://forumbilder.se/I47G0/retro.jpg?width=150

Dreams to reality

Någon annan kan ta fram en bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Ska vi gå efter reglerna så var det fortfarande bilden som gothdeus lade upp som gällde då ingen ännu gissat rätt. Men samtidigt är det ju trist när tråden tappar fart. Och då gothdeus nu själv har levererat svaret på sin kluriga bild så antar jag att vi kan gå vidare.

Njae, reglerna säger att det är OK att fortsätta med ny bild efter 24 timmar, just för att inte quizzen ska bli stående i all evighet om det inte händer något. (se punkt 5 i första inlägget) Så Broderick gjorde inget fel såvitt jag kan se

(sen blir jag själv alltid glad om rätt svar kommer fram till sist - man vill ju veta vad man missat!!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av JeanC:

Dreams to reality

Någon annan kan ta fram en bild

Japp bra där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk

@broderick

Skrivet av Roger W:

Njae, reglerna säger att det är OK att fortsätta med ny bild efter 24 timmar, just för att inte quizzen ska bli stående i all evighet om det inte händer något. (se punkt 5 i första inlägget) Så Broderick gjorde inget fel såvitt jag kan se

(sen blir jag själv alltid glad om rätt svar kommer fram till sist - man vill ju veta vad man missat!!)

Korrekt, och fel av mig. Jag får "göra en pudel" och be om ursäkt när jag agerar paragrafryttare på felaktiga grunder.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag norpar chansen då ingen annan verkar vilja ta den:

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

@Release: Ingen aning om vad detta är. Men skulle gissa på någon form av "light-rpg" som inte kräver något kraftfullare grafikkort.
Det ser nästan ut att kunna vara ett browser-baserat spel.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Guybrush82: det är, som du säger, browser-baserat.

Ledtråd: några andra klasser i spelet är Sauceror, Pastamancer och Accordion Thief.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

@Release: Det är kingdom of loathing och jag höll på att säga att det minsann inte är tio år, men jäklar det är från 2003.

[jag lägger in en bild lite senare]

Permalänk
Medlem

@Irregular Programming: Haha, korrekt! (feel old yet?)

Jag vill minnas att jag spelade det på jobbet parallelt med Utopia och Earth2020. Satt på supporten och hade redan varvat internet två gånger vid det laget.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Fortsätter på temat

Permalänk
Medlem

Ovanstående spel har speltiteln i bilden...

Kör på en dyrgrip

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av som99:

Ovanstående spel har speltiteln i bilden...

Kör på en dyrgrip
https://i.imgur.com/xk2skCU.png

Nja, jag tog med det för det är ju knappast uppenbart, svara med titel så slipper folk googla

Permalänk
Medlem

Okej jag orkar inte gå igenom tråden och se om detta spel varit med tidigare men en vanlig fras man hör i spelet är:
"All your people are fed by dairy M'lord"

Vilket är spelet?

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Nja, jag tog med det för det är ju knappast uppenbart, svara med titel så slipper folk googla

Skulle gissa på loggan i mitten, "The Reincarnation"

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Nja, jag tog med det för det är ju knappast uppenbart, svara med titel så slipper folk googla

\/

Skrivet av Nioreh83:

Skulle gissa på loggan i mitten, "The Reincarnation"

Skrivet av ingenjören:

Okej jag orkar inte gå igenom tråden och se om detta spel varit med tidigare men en vanlig fras man hör i spelet är:
"All your people are fed by dairy M'lord"

Vilket är spelet?

Se regel 4:
4. Om du ska ge ut en gissning så måste det vara en bild, ledtrådar går också men är inte nödvändiga

Ligger redan bild från mig.

Skrivet av som99:

Ovanstående spel har speltiteln i bilden...

Kör på en dyrgrip
https://i.imgur.com/xk2skCU.png

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Skulle gissa på loggan i mitten, "The Reincarnation"

Det är fel.

För att det ska vara någon ordning bör min bild gälla tills rätt svar ges i tråden åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Fortsätter på temat

Kan spelet månne heta Arch Mage?
Om jag har rätt kör vi Som99:s bild

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Kan spelet månne heta Arch Mage?
Om jag har rätt kör vi Som99:s bild

Archmage är rätt, då fortsätter vi

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då spelade mitt minne mig ett spratt, har spelat det förr (arch mage)

Dagens tips: Arkadspel (min bild)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Ingen verkar ta den, trodde ej den var så svår. Men det är självklart Aztarac, har själv spelat det och det är ett väldigt beroendeframkallande arkadspel

Lämnar över bollen till någon annan

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ingen verkar ta den, trodde ej den var så svår. Men det är självklart Aztarac, har själv spelat det och det är ett väldigt beroendeframkallande arkadspel

Coolt, tror aldrig jag spelat det!
Ser lite ut som Asteriods blandat med Galaga eller nått sånt, baserat på bilden..
Skön bamsejoystick på arcadversionen

Måste kolla hur spelet ser ut på youtube...

*edit*
Kanske snarare Asteroids och Defender, fast som stridsvagn? Klurig kontrollmetod!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vi testar

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Det måste väl vara No One Lives Forever?

Permalänk
Medlem

Korrekt.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem