Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skicka stationär dator inrikes

Permalänk
Medlem

Skicka stationär dator inrikes

Hej. Tänkte skicka min nya stationära dator till en annan ort då jag ej har möjlighet att själv leverera den dit.

Någon som gjort detta? Vågar man göra det hos postnord eller bättre välja DHL?

Har en ny schysst burk för 15k med glaschassi.

Permalänk
Medlem

Vilken du än väljer är det nog en risk, hade nog åtminstone skickat grafikkortet separat då det nog knäcks lätt om det sitter i.

Permalänk
Rekordmedlem

Man behöver inte skicka grafikkott separat man det kan var vettigt att ta loss det och ev en tung cpukylare och packa separat så att de inte belastar moderkortet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bra tips!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts så skulle jag också rekommendera att ta loss grafikkortet och kylaren. Rent procentuellt så har jag haft minst problem med Postnord när det kommer till att skicka elektronik. DHL har jag haft mest otur med. Baserat på några tusen sändelser inom yrket.

Permalänk
Avstängd

Bussgods är inte så dumt om man skall skicka tungt och/eller skrymmande gods.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Som tidigare nämnts så skulle jag också rekommendera att ta loss grafikkortet och kylaren. Rent procentuellt så har jag haft minst problem med Postnord när det kommer till att skicka elektronik. DHL har jag haft mest otur med. Baserat på några tusen sändelser inom yrket.

Bra tips. Vet ni om tilläggsförsäkringen man kan teckna endast gäller borttappade varor? Eller gäller den även om varorna går sönder i frakten?

Skickades från m.sweclockers.com