DisplayPort -> Hdmi Adapter

Permalänk
Inaktiv

DisplayPort -> Hdmi Adapter

Fick veta att Nvidia släppt en uppdatering som möjliggöra att man kan använda freesync i GTX kort.
Jag har Freesync skärm utan Displayport - Och detta funkar bara om man har displayport.

Nu undrar jag om en adapter kommer hjälpa? / d.v.s om det ens finns för jag hittade ingen?

Permalänk
Medlem

@anon294416:
Det finns kablar som har HDMI i ena änden och DP i den andra, hurvida de fungerar med Freesync kan jag inte svara på.
DisplayPort- & HDMI-kablar

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
99:e percentilen

Vilken skärm har du?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Sätter en femma på att en adapterkabel reducerar kopplingen till minsta gemensamma nämnaren mellan de två standarderna, och att FreeSync-kommunikation inte ingår då. Om det hade funkat, så borde det även ha fungerat över ren HDMI, och av någon anledning gör det inte det.

Jag skulle med andra ord inte hoppas på för mycket.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Vilken skärm har du?

Jag har en LG 29UM67-P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kirayatail:

Sätter en femma på att en adapterkabel reducerar kopplingen till minsta gemensamma nämnaren mellan de två standarderna, och att FreeSync-kommunikation inte ingår då. Om det hade funkat, så borde det även ha fungerat över ren HDMI, och av någon anledning gör det inte det.

Jag skulle med andra ord inte hoppas på för mycket.

Mm skapade därför denna tråden, misstänkte samma sak. Plus kostar kabeln runt 450 Kr, hellre investera i en ny skärm kanske.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon294416:

Jag har en LG 29UM67-P

Den har DisplayPort enligt LG.

Detta är för övrigt ett skolboksexempel på varför (åtminstone relevanta, gärna fulla) specifikationer är obligatoriskt att inkludera när man skapar en supporttråd.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tycker det har stått att Nvidia hittills enbart stödjer Freesync skärmar med Displayport anslutningar, så lösningar som dessa med en adapterkabel går nog inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Den har DisplayPort enligt LG.

Detta är för övrigt ett skolboksexempel på varför (åtminstone relevanta, gärna fulla) specifikationer är obligatoriskt att inkludera när man skapar en supporttråd.

jag vet, det stod också överallt att den hade displayport - Men bakom skärmen finns bara 2 HDMI.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon294416:

jag vet, det stod också överallt att den hade displayport - Men bakom skärmen finns bara 2 HDMI.

Det låter ju extremt konstigt. Det ska, förutom två HDMI, finnas inte bara en DP utan även en DVI.

Kan du posta en bild på samtliga anslutningar på skärmen?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers